فرش سجاده ای کاشان-فروش فرش سجاده ای

روش های نگهداری فرش سجاده ای

راه ها و روش های کلیدی که در صورت انجام دادن عمر فرش های سجاده ای افزایش پیدا میکند   در قالب چند نکته در ذیل تشریح داده شده است :

 

سطح نمازخانه ویا مسجد

 

سطح نمازخانه یا مسجدی که فرش سجاده ای بر روی ان قرار گرفته است  باید صاف، خشک و عاری از گرد و خاک باشد .قبل از فرش کردن نمازخانه باید این نکته را مدنظر گرفته و مشکلات را از بین ببرید

بهتر است فرش سجاده  ای روی موکت یا لاستیک و یا فرش دیگری پهن نگردد.که باعث حرکت مداوم ان میشود.

فاصله بین سرامیک ها و سنگ ها بهتر از گرفته شود و در صورتی که یکی از انها لق و شل باشد سعی در درست شدن ان کنید تا باعث حرکت فرش ها نشود

شستشو و جابجا کردن فرش های سجاده ای

 

بهترین کار برای شستشو فرش های سجاده ای سپردن ان به قالیشویی های معتبر میباشد.تخصص در شستن فرش ها باعث میشود اسیبی به فرش ها وارد نشود .

در صورتیکه خودتان  قصد شستن فرش های سجاده ای را دارید، اول شماره صف های نماز را بروی فرش های سجاده ای بزنید تا در صورت پهن کردن هر رول را در جای خود قرار دهید دوم آنرا کاملا تکان داده و گرد و غبار آنرا بگیرید و بعد شستشو را شروع کنید.

سعی کنید برای جابجای فرش ها انها را به صورت لوله و رول جابجا کنید و از تا کردن انها خود داری کنید

شستشوی فرش سجاده ای با مواد پاک کننده دارای خاصیت اسیدی مانند کلروهیدروسولفیتها باعث کم دوامی و از بین رفتن تارهای فرش می شود. بهترین شوینده برای فرش سجاده صابونهای کم اسید می باشند.

روشویی فرش سجاده با هر نوع شامپو باعث پوسیدگی فرش می گردد. تبلیغاتی که در این مورد در مورد شامپوهای فرش می شود واقعیت ندارد.

چنانچه نوشابه و یا شربت یا غذا روی فرش سجاده ای ریخت ، آن قسمت باید به سرعت شستشو و خشک گردد.

استفاده از حرارت مستقیم وسایل حرارتی چون بخاری ، شومینه ، رادیاتور و … جهت خشک کردن فرش های سجاده ای ، به فرش صدمه می رساند .

جهت خشک کردن رطوبت قسمتی از فرش سجاده ،به کمک اسفنج ، حوله و یا پارچه پنبه ای ، آب را جمع آوری کرده و سپس قسمت مرطوب را در مقابل آفتاب ملایم و یا بوسیله حرارت ملایم سشوار دستی ، از پشت و روی رول فرش سجاده ای خشک نمائید.

 

جارو زدن و نگه داری فرش سجاده ای

 

هر روز در میان کل فرش های سجاده ای را جارو بزنید .سعی کنید بر خلاف خواب فرش این کار را انجام دهید تا پرز فرش ها کوبیده نشود.حداقل سالی یک بار فرش ها را جمع کرده و بشورید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *