فرش سجاده ای کاشان-فروش فرش سجاده ای

فرش سجاده ای بهتر است یا فرش های معمولی

فرش سجاده ای سازمان برنامه ریزی

فرش سجاده ای بهتر است یا فرش های معمولی

یکی از سوالاتی که زمان خرید فرش برای نمازخانه و مساجد مطرح میشه فرق بین فرش های سجاده ای و فرش های سنتی است

تفاوت های زیادی بین فرش سجاده ای و فرش های سنتی وجود دارد

  • یکی از مهمترین تفاوت ها ویا بطوری مزیت ها امکان فرش کردن تمام قسمت ها ی نمازخانه با فرش سجاده ای است
  • امکان شمارش افراد داخل نمازخانه با اولین نگاه
  • مرتب بودن نمازگذاران در صف نماز
  • دقیقا روبه قبله بودن نمازگذاران
  • پایین تر بودن قیمت فرش های سجاده ای نسبت به دیگر فرش ها

فرش سجاده کاشان بزرگترین تولید کننده فرش نمازخانه ای در ایران اماده عقد قرار داد با ارگانها و ادارات دولتی و خصوصی در جه مفروش کردن نمازخانه ها میباشد.

فرش سجاده ای بهتر است یا فرش های معمولی

 

برای خرید فرش مخصوص مسجدها و نمازخانه ها همیشه این سوال است که از فرش های سجاه ای استفاده شود و یا اینکه فرش ها با اندازه های استاندارد استفاده شود. هر گدام از این گزینه ها مزیت ها و معایب خود را دارند . حال در این مقاله سعی داریم با ارائه اطلاعات و مشخصات فنی بتوانیم  توضیح بیشتر برای مقایسه این دو مدل فرش بدهیم .

 

سایز و اندازه :

فرش های سجاده ای با اندازه ی عرض 125 سانتیمتر در طول بافته می شود. در طول یعنی اینکه فرش ها به صورت رول  بافته می شود. اندازه این رول ها بنا به درخواست خریداران میتواند در سایز دلخواه بافته شود. مزیت این اندازه ها این هست که می توان تمامی فضای مسجد را با فرش های سجاده ای پر کرد و در زمان نصب گوشه ها و دور ستون ها را کاملا پوشاند .اما با فرش های انازه های استاندارد نمی توان به این شکل مسجد را فرش کرد و ممکن است فضاهای بسیاری خالی بماند و یا فرش ها کج و یا ناقص پهن شود. مهمترین مشکل مسجدها در زمان استفاده از فرش ها با اندازه های استاندارد وجود ستون ها در مسجدها است که سبب می شود نظم چیدمان فرش ها بهم ریخته و زیبایی فرش ها کاسته شود.

 

طرح و نقشه

فرش های سجاده ای به دلیل اینکه مخصوص نمازخانه و مسجدها طراحی و بافته شده است کاملا با فضای مذهبی این مکان ها همخوانی داشته و جلوه بسیار زیبایی برای مسجدها فراهم می آورد. در طراحی های این فرش ها نمادهایی همچون گلدسته و محراب دیده می شود که کاملا بازگو کننده محل عبادت و نماز است به همین دلیل نسبت به فرش های معمولی گزینه بسیار بهتری برای استفاده در مسجدها هستند.

 

نظم زیباتر در صف های نماز جماعت

فرش های سجاده ای و یا فرش محرابی به دلیل طراحی خاص خود محل قرار گرفتن هر نمازگزار را مشخص می کند و به همین دلیل صف های تشکیل نماز جماعت را بسیار منظم مشخص میکند و در زمان برپایی نماز جماعت زیبایی خیلی خاصی را در مسجد به وجود می آورد. در حالی که با استفاده از فرش های معمولی به هیچ عنوان نمی توان محل قرار گرفتن نمازگزاران را تعیین نمود . این نکته را نیز باید در نظر داشت که با استفاده از فرش های سجاده ای جهت قبله را به راحتی می توان در مسجد مشخص کرد و نمازگزاران با اطمینان خاطر به راحتی می توانند به عبادت خود بپردازند.

 

قیمت فرش

فرش  سجاده ای نسبت به فرش های معمولی قیمت پایین تری دارد و برای مسجد ها و نمازخانه ها به صرفه تر هست تا از این مدل فرش ها خریداری کنند . قیمت فرش سجاده ای نسبت به جنس نوع نخ آن تفاوت می کند و بالاترین قیمت فرش سجاده ای ، فرش با نخ اکرولیک است . فرش سجاده ای با نخ پلی استر از فرش های مقرون به صرفه و فرش ارزان سجاده ای است.

فرش سجاده ای کاشان

فروش ویژه فرش سجاده کاشان

 

کارخانه فرش سجاه ای کاشان

کارخانه فرش سجاده ای کاشان به عنوان بزرگترین تولیدکننده فرش سجاده ای ماشینی در شهر کاشان آماده ارائه خدمات به مسجدها و تمامی ارگان های دولتی و شرکت های خصوصی است. محصولات تولیدی این کارخانه با بالاترین کیفیت و بیشترین تنوع و همچنین مناسبترین قیمت ، مخصوص مسجدهای سراسر کشور تولید شده و ارسال میشود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *