فرش کوروش, مقالات فرش

خرید فرش ازکارخانه فرش کاشان

خرید فرش از کارخانه فرش کاشان

کمتر کسی پیدا می شود که در زندگی خود خرید فرش را تجربه نکرده باشد. فرش از از لوازم ضروری برای زندگی هر فردی است. تنوع فرش ماشینی کارخانه فرش کاشان در بازار امروز بسیار زیاد می باشد و هر فردی با توجه به نیاز خود و سلیقه خود می تواند آن ها را انتخاب کرده و خریداری کند. ما در مقاله زیر برای آشنایی بیشتر شما با فرش توضیحاتی آورده ایم.

خرید فرش به عنوان یکی از ملزومات زندگی هر فردی در اولویت بوده و می باشد. با خرید فرش و استفاده از آن به نوعی می توان در برابر سرما و سختی زمین از جان خود محافظت کنید. فرش در اصطلاح به هر چیزی که بر روی زمین انداخته می شود، می گویند. قالی، حصیر، زیرانداز، گلیم، جاجیم و … هر کدام نوعی از فرش به شمار می روند.

در واقع قالی نیز نوعی فرش است اما ویژگی های خاص و منحصر به فرد خودش! از ویژگی های آن می توان به یک رو بودن، داشتن پرز و گره، دارای تاروپود اشاره کرد. پیشینه فرش به دوره ماقبل تاریخ بر می گردد. در صورتی که قالی مربوط به دوران هخامنشی است.

بشر ابتدا با در هم فشردن الیاف طبیعی، زیر انداز ضخیم و گرمی به نام نمد را تولید کرد. با گذشت زمان و یادگیری فنون ریسندگی و تابندگی به تولید نخهای پشمی پرداخت که از ادغام رشته نخهای افقی و عمودی پشم توانست گلیم را به وجود آورد و شروع تولید فرش گره دار و پرزدار به نوعی شکل گرفت. امروزه به هنگام خرید فرش ، به جنبه تزیینی فرش و قالی ها توجه بیشتری می شود و دلیل آن نقش و نگارهایی می باشد که از قدیم روی فرش ها انگاشته می شد. معمولترین فرش ها از پشم، پنبه و ابریشم به وجود می آیند و در زمان های اخیر هم از ماشین اکرلیک هم برای بافت فرش استفاده می کنند. برای خرید فرش عوامل مختلفی تاثیر گذار هستند که یکی از آن ها کیفیت فرش های عرضه شده می باشد

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

خرید فرش به چه صورت است و به چه عواملی بستگی دارد؟

قبل از اقدام به خرید فرش، هر فردی با نگاه به جیب خود باید ببیند که چه اندازه می خواهد برای خرید فرش مورد نظر هزینه کند. زیرا فرش ماشینی و همچنین فرش دستباف در انواع مختلف و با قیمت های مختلفی در بازار وجود دارند که قیمت هر کدام از آن ها به یک سری عوامل بستگی دارد.

از آنجایی که برای فرش دستباف از الیاف و نخ های کاملا طبیعی استفاده شده است، قیمت به مراتب بالایی دارد. زیرا نه تنها به صورت طبیعی رنگ رزی می شود بلکه در مدت زمان طولانی و با زحمت های فراوانی، رج به رج تار و پود آن به هم بافته می شوند تا آماده گردند.  در صورتی که جزو افرادی می باشید با پرداخت هزینه هیچ مشکلی ندارید، خرید فرش دستباف حتما پیشنهاد می شود.

خرید فرش ماشینی شاید به مراتب با قیمت ارزان تری نسبت به فرش دستباف تمام شود، اما باز فرش ماشینی در کیفیت بالا و پایین تولید می شود که قیمتشان بسته به عوامل مختلف با هم فرق می کند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

شانه فرش ماشینی: باید بدانید با بالا رفتن میزان شانه فرش ماشینی، قیمت خرید فرش هم به مراتب افزایش پیدا می کند. زیرا بالا بودن شانه فرش می تواند زیبایی و ظرافت فرش را چند برابر کند. همچنین باعث می شود که طرح فرش واضح تر نشان داده شود و از آنجایی که از نخ های نازک تر در فرش با شانه بالا استفاده می کنند، لطافت بیشتری به فرش نسبت به دیگر مدل ها می بخشد.

تفاوت قیمت خرید مستقیم از کارخانه فرش

جنس نخ قالی: هر نوع نخ و الیافی که به دنبال آن باشید برای تولید فرش در بازار وجود دارد. این نخ ها هم نوع با کیفیت و مرغوب دارند و هم می توانید پلاستیکی و غیر استاندارد آن را مشاهده کنید. در صورتی که از جنس نخ بهتری استفاده شود، قالی که با آن بافته می شود گران تر است. نخ اکرولیک از نخ هایی می باشد که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و یکی از بهترین نخ هاست و هر فردی با خرید آن رضایت خود را اعلام کرده است.

البته فراموش نکنید که فرش های بافته شده با نخ پلاستیکی غیر استاندارند هم وجود دارد که قیمت پایین تری دارند.

تراکم فرش ماشینی: تراکم فرش به تعداد گره هایی که کنار هم بافته می شوند، می گویند. با بیشتر شدن این گره ها باعث می شود که فرشی سنگین تر، ضخیم تر، محکم تر و مقاوم تر بافته شود. اگر تراکم فرش ماشینی خوب باشد، خرید فرش هم به مراتب بیشتر می شود.

برای خرید فرش ماشینی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

شانه فرش ماشینی فرش 500 شانهفرش 700 شانه فرش 1000 شانهفرش 1200 شانه

جنس فرش نخ اکرولیک نخ پلی استر نخ ورجین

رنگ الیاف

عمر فرش

انتخاب طرح و نقشه

شهر فرش : فرش کاشان – فرش مشهد

ابعاد و اندازه

بودجه

خرید فرش از کارخانه
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *