مقالات فرش

خرید فرش برای خانه های کوچک

خرید فرش برای خانه، یکی از کارهای مهم در طول زندگی افراد به خصوص نوعروسان می باشد. در زمان انتخاب فرش باید به ابعاد منزل توجه نمایید تا فرش مناسب و زیبا را خریداری کنید. امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی در شهر ها، و وجود آپارتمان ها و منازل کوچک، انتخاب کفپوش مناسب برای خانه های نقلی اهمیت زیادی دارد. بنابراین در این مطلب سعی کردیم راهنمای خرید فرش برای خانه های کوچک زیر 100 متر را برای شما آماده کنیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین رنگ فرش برای خانه های کوچک

چیدمان فرش در منازل کوچک

فرش در منزل کوچک

خرید فرش برای خانه های کوچک با متراژ زیر 100 متر انتخاب سختی می باشد، چون باید به مواردی مانند رنگ فرش، طرح فرش، ابعاد، تعداد شانه و تراکم آن توجه نمایید. با رعایت برخی از نکات می توانید فضای منازل کوچک، اتاق پذیرایی، اتاق خواب و حتی آشپزخانه را بزرگتر جلوه دهید. در زمان انتخاب فرش برای خانه های نقلی باید توجه به راهنمای خرید فرش برای خانه کوچک به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. که در ادامه به توضیح این موارد می پردازیم:

  • تعداد شانه و تراکم فرش برای خانه های کوچک

در خانه های کوچک، هال و پذیرایی یکی است، بنابراین باید فرشی برای پذیرایی انتخاب کرد، که زیبایی و ظرافت را توام داشته باشد. و هم به دلیل استفاده زیاد، در برابر رفت و آمد مقاوم بوده و کیفیت بالایی داشته باشد. حال با توجه به این توضیحات، فرش ماشینی ۷۰۰ شانه به دلیل تراکم مناسبی که دارند برای فرش اتاق پذیرایی خانه زیر ۱۰۰ متر مناسب می باشد. فرش های 700 شانه ضخامتی در حدود ۱۰ میلی متر دارند، که با پاخور زیاد، شکل ظاهری خود را از دست نداده و برای نشستن و استراحت بر روی فرش نیز گزینه خوبی هستند.

اما افرادی هم هستند که علاقمندند تا فضای پذیرایی در خانه های کوچک نیز لوکس باشد، برای این افراد انتخاب فرش با ظرافت بالا، مانند فرش ۱۲۰۰ شانه گزینه خوبی می باشد. اگر اتاق پذیرایی شما کوچک و کم تردد است، می توانید اقدام به خرید فرش های ظریف و لاکچری نمایید. مقاومت و کیفیت بالا این نوع فرش و نرمی و ظرافت آن از عواملی است که سبب می شود تا انتخاب آن به عنوان فرش پذیرایی برای خانه های کوچک مناسب باشد. فرش های 1200 شانه به دلیل تراکم بالایی که دارند و استفاده از الیاف ردرجه یک در بافت آن ها، به عنوان یک فرش ظریف شناخته می شوند.

  • انتخاب شکل فرش برای منازل کوچک

انتخاب فرش های به اشکال گرد، بیضی و مستطیل می تواند در نوع چیدمان خانه های کوچک تاثیر بگذارد. اگر خانه نقلی دارید و از مبلمان زیادی در اتاق پذیرایی استفاده کرده اید، بهتر است از فرش متراژ کوچک تر در قسمت میانی اتاق استفاده کنید، و مبلمان را دور آن بچینید. فرش های گرد سبک مدرنی به دکوراسیون می بخشد و از شلوغی در اتاق جلوگیری می کنند.

اما اگر مایل هستید در کنار مبلمان، فضایی را برای استراحت نیز در منزل داشته باشید، فرش مستطیلی انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. در این صورت بهتر است، مبلمان را صورتی قرار دهید تا پایه های جلوی مبل روی فرش قرار گیرد.

  • طرح فرش مناسب خانه زیر ۱۰۰ متر
فرش رنگ روشن

فرش رنگ روشن

انتخاب طرح و رنگ فرش، به سلیقه و سبک دکوراسیون خانه بستگی دارد. بهتر است رنگ فرش را با توجه به مبلمان، پرده اتاق و دیگر لوازم موجود در خانه انتخاب کنید تا با یکدیگر تناسب داشته باشد. برای خانه های کوچک و نقلی فرش هایی به رنگ تیره اصلا گزینه مناسبی نمی باشد. چون باعث کوچک و کم نور به نظر آمدن فضا می شود. شما با انتخاب فرش رنگ روشن، می توانید کمک کنید تا فضای خانه بزرگتر و دلباز تر جلوه دهد.

رنگ فرش مناسب خانه کوچک بهتر است از بین رنگ های روشن و یا خنثی انتخاب شود. فرش هایی با رنگ خنثی یا روشن را می توان در پذیرایی کوچک، راهرو باریک، اتاق خواب و… پهن نمود، چون باعث دلبازتر شدن محیط می شود.

معمولا فضای خانه های کوچک زیر ۱۰۰ متر، نور کمی دارند، به همین دلیل باید در انتخاب طرح و رنگ فرش دقت زیادی داشته باشید. انتخاب فرش به رنگ زمینه روشن و طرح خلوت، از جمله بهترین گزینه ها برای خانه های کوچک است. برای مثال، فرش کرم جزو رنگ های روشن بوده و سبب برگشت نور در فضا و بزرگتر نمایان کردن منازل کوچک می شود. از دیگر رنگ هایی روشن و جدیدی که در بازار فرش بسیار طرفدار دارد، می توان به به فرش هایی با طیف رنگ فیلی، کرم چرک، یاسی، آبی روشن و … اشاره کرد. این فرش ها با اینکه جزو دسته فرش های روشن هستند اما به دلیل چرکتاب بودن، به میزان زیادی آلودگی را کمتر نمایان می کنند.

طرح فرش های مناسب خانه های زیر ۱۰۰ متر می توان گفت، فرش های ترنج دار در رده فرش های شلوغ قرار دارند و انتخاب خوبی برای خرید خانه های نقلی نیستند. بنابراین بهتر است، فرش هایی انتخاب کنید که در زمینه فرش گل وسط و ترنج وجود نداشته باشد. چون در این صورت به دلیل پراکندگی طرح در سطح فرش، فضای خانه بزرگ تر به نظر می آید.

فرش افشان نیلوفر

فرش افشان جدید برای عروس

فرش  طرح افشان و طرح خشتی به دلیل نداشتن ترنج در وسط فرش و پراکندگی گل، مناسب برای خانه آپارتمانی و کوچک می باشند و سبب بزرگتر دیده شدن فضای خانه می شود. اگر به فرش های پر نقش و نگار علاقه مند هستید، بهتر است رنگ آن را از بین رنگ های روشن انتخاب نمایید تا تاثیر شلوغی فرش را کاهش دهد.

  • ابعاد فرش انتخابی برای منازل کوچک

در مورد ابعاد فرش، به دلیل کوچک بودن فضای خانه، باید فرشی را انتخاب کنید که فضا را دلباز تر جلوه دهد. به جز بحث رنگ و طرح فرش، باید ابعاد فرش را به گونه ای انتخاب کرد که بین فرش و به دیوار فاصله ای وجود داشته باشد. رعایت قانون فاصله فرش و دیوار کمک می کند تا اتاق پذیرایی خانه کوچک و نقلی بزرگ تر به نظر برسد.

در اتاق خواب های کوچک نیز لازم نیست، کل اتاق را فرش کنید. برای خرید فرش اتاق خواب کوچک نیز بهتر است فرش هایی به شکل هندسی و گرد انتخاب کنید. برای بزرگ تر نشان دادن اتاق خواب، بهتر است فرش از اطراف حدودا 30 سانتی متر فاصله داشته باشد. خرید فرش کوچک به اندازه ای که تنها پایین تختخواب را بپوشاند نیز، گزینه خوبی است.

  • انتخاب فرش با توجه به جنس الیاف

در موردکیفیت فرش ماشینی، خرید فرش های باکیفیت بالا مانند فرش های اکریلیک انتخاب خوبی می باشد. بنابراین در زمان انتخاب فرش برای منازل کوچک زیر 100 متر، به دلیل پاخور بودن فضا، بهتر است فرش آکریلیک خریداری کنید. فرش های اکریلیک، کیفیت و مقاومت بالایی در برابر فشار و حرارت دارند و همچنین بدون پرزدهی می باشند. بنابراین یکی از گزینه هایی مورد توجه در راهنمای انتخاب فرش برای خانه های زیر 100 متر هستند.

  • نوع دکوراسیون برای خرید فرش خانه نقلی- بهترین رنگ فرش برای خانه های کوچک

در کنار عواملی که تا این بخش از مطلب در مورد انتخاب فرش برای خانه های زیر 100 متر گفته شد، سبک دکوراسیون نیز یکی از نکات مهم در زمان خرید می باشد. در هنگام خرید فرش برای خانه نقلی باید به نوع چینش و هارمونی رنگ در دکوراسیون خانه توجه نمود. برای مثال، برای آشپزخانه های کوچک می توانید، اگر رنگ کابینت روشن است، فرش را با توجه به رنگ کابینت انتخاب کنید. انتخاب فرش های فانتزی با طیف رنگ ترکیبی نیز برای آشپزخانه کوچک می تواند گزینه خوبی باشد.

خانه کوچک نیازی به پهن کردن چند فرش مختلف نیست، بلکه باید فرش را با توجه به رنگ دکوراسیون و ابعاد فضا انتخاب کنید. برای اتاق پذیرایی و اتاق خواب مدرن هم می توانید، از فرش های امروزی و جدید در نگ های روشن انتخاب کنید، تا هم با سبک دکوراسیون خانه ست باشد و هم فضای منزل شما را بزرگتر جلوه دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *