فرش کوروش, مقالات فرش

دلیل ارزان بودن برخی فرشها چیست؟

دلیل ارزان بودن برخی فرشها چیست؟-وبسایت فرش کاشان

در این مقاله به بررسی دلیل ارزانی برخی فرشها خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. فرش ها از مهم ترین وسایل در دکوراسیون داخلی منازل هستند و تاثیر بسزایی در زیبایی محیط دارند.

دلیل ارزانی برخی فرشها

در بازار ایران فرش های ماشینی و دستباف متنوعی وجود که تنوع طرح و رنگ و جنس آن ها موجب شده قیمت های مختلفی داشته باشند. به طوری که بعضی از فرش ها خیلی گران قیمت و برخی ارزان تر هستند. شاید این سوال در ذهن شما نیز شکل گرفته باشد که علت ارزان بودن بعضی از فرش ها چیست؟ آیا کیفیت پایین تری دارند؟ بدون واسطه عرضه می شوند؟ اگر می خواهید با دلیل ارزان بودن برخی فرش ها بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

دلیل ارزان بودن برخی فرشها چیست؟-وبسایت فرش کاشان

عوامل تاثیر گذار بر قیمت فرش ها

پیش از آنکه به بررسی ارزان یا گران بودن بعضی از فرش ها بپردازیم بهتر است که با عوامل تعیین کننده قیمت فرش آشنا شویم. عوامل متعددی وجود دارد که می تواند قیمت فرش ها را تحت تاثیر قرار دهد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به تراکم فرش، شانه فرش، سایز فرش، جنس نخ فرش ماشینی و طرح و رنگ آن اشاره نمود.

  • شانه و تراکم فرش

شانه و تراکم فرش نقش مهمی در میزان زیبایی فرش و قیمت آن دارد. هر چقدر که یک فرش تراکم و شانه بیشتری داشته باشد ریزبافت تر خواهد بود و ظرافت و زیبایی طرح آن بیشتر است. در صورتی که به دنبال یک فرش با قیمت مناسب تر هستید باید فرش هایی را انتخاب کنید که دارای تراکم و شانه پایین تری هستند. فرش های 1200 و 1500 شانه از گران ترین فرش های ماشینی موجود در بازار هستند.

  • سایز فرش ماشینی

از دیگر مواردی که می تواند موجب کاهش قیمت فرش ها می شود سایز آن ها است. فرش های کوچک تر قیمت پایین تری دارند. به عنوان مثال فرش های 6 متری از 12 متری با یک تراکم و شانه یکسان ارزان تر هستند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت فرش ها-وبسایت فرش کاشان

  • جنس نخ فرش

جنس الیاف به کار رفته در تولید فرش علاوه بر اینکه بر ظرافت و زیبایی آن اثر می گذارد بر قیمت آن نیز تاثیر دارد. معمولا فرش های ماشینی از جنس نخ آکریلیک، پلی استر و پروپیلن هستند که دراین میان فرش هایی که از نخ آکریلیک می باشند دارای قیمت بالاتری هستند. اما اگر می خواهید فرش ها براقیت بیشتری داشته باشند باید فرش های پلی استر که به ابریشم مصنوعی معروف هستند را انتخاب کنید که قیمت مناسب تری نیز دارند.

  • طرح و رنگ فرش

طرح و رنگ فرش نیز از دیگر مواردی است که بر قیمت آن اثر می گذارد. برخی از فرش ها دارای رنگ های بی نظیر و نقوشی بسیار زیبا هستند و جز پرفروش ترین فرش ها محسوب می شوند و این موضوع موجب می شود که قیمت بالاتری داشته باشند. معمولا فرش هایی که تنوع رنگی کمتری دارند ارزان تر هستند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت فرش ها-وبسایت فرش کاشان

چگونه برخی فرش ها ارزان تر هستند؟

همانطور که اشاره شد موارد مختلفی بر قیمت فرش تاثیر گذار هستند. اما علاوه بر موارد ذکر شده دلایل دیگری نیز وجود دارد که موجب می شود برخی از فرش ها ارزان تر باشند.

  • دستگاه بافت فرش

یکی از همین موارد دستگاه بافت فرش است. برخی از کارخانه ها از دستگاه های قدیمی استفاده می کنند که موجب می شود کیفیت بافت کار کاهش پیدا کند، در صورتی که در ظاهر فرش اصلا قابل تشخیص نیست و بر طول عمر و دوام آن اثر می گذارد.

  • برند تولید کننده فرش

برخی از برندهای تولید کننده فرش در بازار بسیار مشهور و پرطرفدار هستند، همین مسئله موجب می شود که فرش های آن ها با قیمت بالاتری عرضه شود. این در حالی است که برندهایی وجود دارد که به صورت کارگاهی مشغول به فعالیت هستند و برای افزایش فروش خود فرش ها را با قیمت ارزان تری عرضه می کنند.

  • انبار گردانی

معمولا هر چند مدت یکبار کارخانجات تولید فرش انبار گردانی انجام می دهند و کالاهای باقی مانده را با قیمت مناسب تری می فروشند و یا در برخی مواقع این فرش ها ممکن است از تابلو نمایشگاه جمع آوری شده باشند و فقط ممکن است کمی ریشه های آن ها خاکی باشد که در اینصورت هم با قیمت کمتری آن ها را ارائه می دهند.

کلام آخر

فرش های ارزان قیمت لزوما فرش های بی کیفیت و نامناسبی نیستند و اگر در هنگام انتخاب آن ها دقت نمود می توان فرش با کیفیت را از غیر مرغوب تشخیص داد و با یک هزینه کمتر یک فرش زیبا خریداری نمود.

برای دیدن جدیدترین مدل های فرش کاشان و انواع فرش جدید 1400 کلیک کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *