مقالات فرش

راه های تشخیص فرش اکریلیک

تشخیص فرش اکریلیک

 

در گذشته تنها فرش های دستباف موجود بود و در بافت آن‌ از الیافی مانند کرک،‌ ابریشم، پشم و پنبه مورد استفاده بود. اما با رونق صنعت فرش ماشینی،‌ الیاف مصنوعی گوناگونی نیز جهت بافت فرش ماشینی تولید شدند. یکی از بهترین الیاف های مورد استفاده در بافت فرش، الياف اکريليک هيت ست شده، است. که ویژگی های منحصر به فردی چون عدم پرزدهی آن سبب شده تا طرفداران فرش اکرولیک روز به روز بیشتر شوند. به همین دلیل ما شاهد ورود فرش اکریلیک هیت ست شده تقلبی به بازار هستیم و تشخیص فرش اکریلیک نیاز به مهارت دارد. در این مطلب قصد داریم تا نکات مهم جهت تشخیص فرش اکریلیک را براش ما بیان کنیم تا در هنگام خرید، فرش با کیفیتی را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

الیاف اکریلیک چیست؟

 

نخ اکریلیک نوعی الیاف مصنوعی است که از مواد نفتی ساخته می شود. این نخ وزن سبکی  دارد و بسیار شبیه به الیاف پشم طبیعی است. الیاف اکریلیک در صنایع متفاوت ازجمله تولید فرش،‌ روسری،‌ جوراب و دستکش، پارچه های تزئینی، چادر و… مورد استفاده است. از مزایای این الیاف در قیاس با الیاف طبیعی، کیفیت خوب و قیمت مناسب آن می باشد.

از دیگر ویژگی های الیاف اکریلیک می توان به قابلیت شستشو بدون تغییر رنگ،‌ ضد آلرژی و حساسیت،‌ مقاومت در برابر مواد شیمیایی و‌ نور مستقیم خورشید و… اشاره نمود.

الیاف اکریلیک هیت ست شده چیست؟

 

فرایند هیت ست کردن به این صورت است که نخ در ابتدا درون دستگاه ریسندگی قرار می گیرد و سپس تحت فشاری به صورت خرد در می آید. بعد از این مرحله الیاف خرد شده وارد قسمت هیت ست (heat set) می شوند. در این قسمت،‌ نخ های خرد شده با با بخار و دما تثبیت می شوند که سبب افزایش مقاومت و دوام الیاف در حدود چندین برابر خواهد شد. به طوری که با قرار دادن یک جسم داغی روی فرش هم هیچ آسیبی به آن وارد نشود. ویژگی منحصربه فرد دیگر، بدون پرزدهی شدن فرش است که بعد از هیت ست کردن هواهد داشت.

مشخصات فرش اکریلیک مرغوب چیست؟

 

فرش نخ اکریلیک

فرش بافته شده با نخ اکریلیک

 

 

در بافت بیشتر فرش های ماشینی از الیاف اکریلیک هیت ست شده به کار می رود. از مهمترین ویژگی های فرش اکریلیک هیت ست شده می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارای جذابیت و درخشندگی بیشتر و ماندگاری بالاتر
  • جنس نخ تار و نخ ریشه فرش اکریلیک ۱۰۰٪ پنبه
  • با افزایش کیفیت الیاف، پرزدهی فرش بسیار کم خواهد شد
  • جذب رنگ در الیاف فرش که در زمان شستشو امکان تغییر رنگ و کمرنگ شدن آن ممکن نخواهد بود
  • تحمل گرما، در حد یک قابلمه داغ یا اتوی داغ
  • دارای خاصیت ضدحساسیت که برای کودکان و افراد مبتلا به مشکلات تنفسی بسیار مناسب است
  • کاهش جذب گرد و خاک که سبب نظافت بهتر و بالا رفتن بهداشت و سلامتی خواهد شد
  • فرش اکریلیک در برابر ساییدگی و رفت و آمد مقاومت بالایی دارد و با گذشت زمان مشکلی ایجاد نخواهد شد
  • الیاف اکریلیک دچار آبرفتگی و کوتاهی نخواهند شد

 

نحوه تشخیص فرش اکریلیک

 

هنگامی که جهت خرید فرش به بازار می روید، اول از همه باید اصل بودن فرش را چک کنید. اصل بودن فرش، ویژگی و اطلاعات مرتبط با آن را تایید می کند.تشخیص فرش اکریلیک کار سختی است و افراد عادی نمی توانند تفاوت های آن را بیابند. برای همین در ادامه قصد داریم تا نکات مربوط به نحوه تشخیص فرش اکریلیک رابرای شما بیان کنیم تا با آگاهی از این موارد، انتخاب بهتری داشته باشید.

در زمان خرید فرش حتما سطح فرش را لمس کنید. با لمس کردن نخ خاب فرش، نکات مهمی درباره تشخیص فرش اکریلیک، متوجه جنس و نوع نخ مورد استفاده در فرش می شوید.

  • فرش های اکریلیک ظاهری نرم، لطیف و شفاف تری نسبت به دیگر فرش ها دارد. فرش های با رنگ های غیر شفاف و مات، اکریلیک نیستند.
  • در صورت دست کشیدن روی فرش، نباید زبری نامطلوبی زیر دست احساس شود، در این صورت الیاف فرش اکریلیک نیست. در فرش اکریلیک دست به راحتی بر روی فرش سر می خورد.
  • تکنیک دست کشیدن، در تشخیص فرش اکریلیک هیت ست شده، بسیار موثر می باشد. زمانی که روی نخ هیت ست شده دست بکشید، نخ خاب باید به صورت دانه دانه از زیر دست عبور کند و به هم نچسبد. در این فرش الیاف از هم جدا هستند و در هم نمی پیچید.
  • فرش اکریلیک نباید بوی مواد پلاستیکی و مواد نفتی بدهد. در صورت وجود چنین مواردی، مطمين باشید نخ خاب فرش نامرغوب است، چون نخ خاب اکریلیک به هیچ وجه بوی بدی ندارد.
  • نخ اکریلیک مقاومت بالایی در برابر پاخوردن و قرارگیری اجسام سنگین دارد، چون دارای خاصیت برگشت پذیری فوق العاده ای است. اگر فرش اکریلیک در مکان هایی پر رفت و آمد مورد استفاده باشد، حالت نخ خاب فرش از بین نمی رود.
  • نخ های مورد استفاده در فرش های اکریلیک، دارای درخشندگی و سرزندگی زیادی هستند. به گونه ای که فرش اکرولیک رنگ های شاد و شفاف تری در قیاس با دیگر فرش دارد.
  • فرش های اکریلیک بدون پرزدهی هستند. البته در ابتدای خرید، باید چندبار به صورت مرتب جارو شوند تا پرزهای اضافی آن حذف شوند.

 

قيمت فرش اکریلیک

 

در زمان خرید فرش در ابتدا با به کیفیت و کاربرد فرش موردنیاز توجه داشته باشید. اگر به دنبال فرشی بادوام و با کیفیت برای خانه خود هستید، فرش های اکریلیک بهترین گزینه می باشند. با توجه به عرضه فرش های تقلبی در بازار، در زمان خرید حتما از مکان های معتبر اقدام به خرید نمایید. و قبل از خرید نیز اطلاعاتی درباره نحوه تشخیص فرش اکریلیک را کسب نمایید.

همان طور که می دانید، فرش های ماشینی دسته بندی های مختلفی از نظر الیاف مورد استفاده دارند. در این بین، فرش های اکریلیک به دلیل کیفیت الیاف و تکنولوژی مورد استفاده در بافت آن، قیمت بالاتری به نسبت دیگر فرش ها دارد. اگر به دنبال خرید فرش اکریلیک ارزان هستید، می توانید  به صورت مستقیم از فرش کوروش خریداری نمایید. فرش کوروش به دلیل عرضه مستقیم تولیدات از کارخانه فرش و حذف واسطه ها، محصولات خود را با قیمتی پایین تر از بازار فرش عرضه می نماید.

با مراجعه به سایت www.bfarsh.com می توانید از تمام فرش های تولیدی، ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه، این مجموعه دیدن و فرش ماشینی اکریلیک مورد نظر خود را انتخاب و ثبت سفارش نمایید. فروشگاه فرش کوروش فرش های خود را در طرح و رنگ متنوع و با الیاف اکریلیک و با دستگاه های بافت فرش ازجمله HCP,HCI تولید می نماید. فرش های این مجموعه دارای ضمانت و گارانتی ۵ ساله هستند و مستقیما به درب مشتری ارسال می شوند.

 

شفافیت بالای فرش اکریلیک

شفافیت بالای فرش بافته شده با نخ اکریلیک

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم نحوه تشخیص فرش اکریلیک از غیر اکریلیک را بررسی کنیم. اگر در هنگام خرید فرش اکریلیک اطمینان کامل برای خرید کالای اصل ندارید و یا مطمئن نیستید که توانایی تشخیص فرش اکریلیک را ندارید، می توانید با مشاورین مجموعه فرش کوروش در تماس باشید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.  پرسنل این مجموعه به سوالات شما در مورد خرید بهترین فرش ماشینی ۱۰۰٪ اکریلیک مشاوره لازم را ارائه می دهند. تمامی فرش های موجود در این سایت از الیاف اکریلیک هیت ست بافته شده است. با خرید فرش ماشینی کاشان، ‌گارانتی و ضمانتنامه ۵ ساله نیز به همراه فرش برای شما ارسال خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *