فرش کوروش

رنگ فرش در دکوراسیون منزل

رنگ فرش در دکوراسیون منزل

همانطور که میدانید امروزه رنگ فرش در دکوراسیون منزل نقش اساسی را ایفا می کند و اساسا رنگ به طور کلی در طراحی و دکوراسیون حرف اول را می زند. در واقع رنگ می تواند روحیات انسان را بسازد و در زمینه فعال شدن خلاقیت انسان نقش مهمی را بازی کند .

به طور کلی رنگ ها به دو دسته روشن و یا تیره یا همان سرد و گرم دسته بندی می شوند به طور مثال رنگ های زرد و سبز و صورتی جز رنگهای روشن و رنگ های سرمه ای و قهوه ای و قرمز جز رنگ های تیره محسوب می شود . امروزه رنگ ها تاثیر به سزایی حتی در زندگی روزمره انسان ها دارند.در ادامه نویسنده سعی دارد تا تاثیر رنگ در انتخاب فرش ماشینی را بررسی کند.

 

روانشناسی رنگ فرش ماشینی

لازم به ذکر است یکی از شاخصه های اصلی برای انتخاب و خرید فرش ماشینی رنگ و طراحی آن است. باید در نظر داشت موقعیت و تناسب هر رنگی در رابطه با رنگ‌های دیگر که ان را احاطه کرده اند و یا با آن توأم هستند سنجیده شود این نکته یکی از اصول مهم برای تعیین اثر و نمود هر کدام از رنگ‌هاست.

بنابراین رنگ نقش بسیار مهم و اساسی در آثار گوناگون از جمله فرش دارد که باعث جلوه طرح و نگاره می‌شود. ضمن آنکه رنگ آمیز قالی، خود عاملی در تمایز و تشخیص قالی هر منطقه از مناطق و مراکز بافندگی قالی است.

سن ، شرایط آب و هوایی ، ابعاد اتاق و… از جمله عواملی هستند که رنگ فرش انتخابی  را مشخص می کنند. به طور مثال افرادی که رنج سنی جوانتری دارند معمولا رنگ های شاد تر و روشنتری را رانتخاب می کنند.نکته حائز اهمیت این است که به دلیل اینکه فرش یکی از اقلام میباشد که در طول شبانه روز چشم انسان به آن برخورد میکند،هارمونی رنگ های آن تاثیر زیادی در حتی اخلاق و روان دارد.

رنگ فرش در دکوراسیون منزل

رنگ فرش در دکوراسیون منزل

 

چند توصیه جهت انتخاب بهترین رنگ فرش در هماهنگی با دکوراسیون

همانطور که اشاره شد رنگ ، یکی از مهمترین عواملی که تاثیر مستقیم در روانشانسی افراد دارد می باشد. لذا تاثیر این مورد در انتخاب فرش را با هم بررسی میکنیم.

برای زمانی که ما فضای مورد نظر را کوچکر از حالت  طبیعی بخواهیم باید از فرش هایی استفاده کنیم که با گل های بزرگتری طراحی شده است و یا از فرش هایی در کنار هم استفاده کنیم که نقش ها و طرح های متفاوت داشته باشند ، این کار باعث می شود فضا از آنچه که هست کوچک تر نشان دهد.اگر بخواهیم در فضای مورد نظر فاضله بین کف و سقف کم شود یا در تعریف دیگر ، محیط مورد نظر دارای سقف کوتاه  باشد باید از فرش هایی استفاده کنیم که دارای طرح و بافت درشت باشند و همچنین دارای نخ های بلند یا در اصطلاح پرز بلند باشند. این امر باعث میشود فاصله بین کف تا سقف کم به نظر برسد.

اگر بخواهیم فضا بزرگ تر دیده شود:

اگر در نظر داریم فضای مورد نظر از اندازه طبیعی خود بزرگتر نشان دهد باید در نظر داشت که از فرش هایی استفاده کنیم که دارای رنگ روشن و فرش باید از طرح افشان استفاده کرد.طرح افشان به طرح هایی گفته می شود که ترنج وسط را ندارد. این نوع فرش با رنگ روشن مثلا کرم باعث می شود فضا بازتر به نظر برسه که در نتیجه باعث میشود فضا بزرگتر جلوه کند.

بنابراین اهمیت رنگ را نباید از نظر دور داشت، زیرا رنگ فرش به عنوان یک عامل مهم متحد کننده و تعیین کننده محدوده دید تلقی می شود. رنگ فرش باید معقولانه و با دقت و تأمل انتخاب شود.

فرش طرح تافته هم یکی از فرش ها و طرح هایی می باشد که محیط را بسیار بزرگ نشان می دهد.

 

کارخانه فرش کاشان با در نظر گرفتن همه سلایق و همه رنج سنی مخاطب خود سعی دارد از تمامی رنگ ها در طراحی فرش های خود استفاده کند تا مشتریان عزیز بتوانند فرش مورد نظر خود را انتخاب وخریداری کنند.*

در پایان دقت به این نکته مهم است و آن اینکه از رنگ ‌های مورد علاقه تان استفاده کنید، چون احساسات شما مهم است و نشان دهنده شخصیت شماست.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *