مقالات فرش

روشی عالی برای از بین بردن سوختگی سیگار روی فرش

رفع سوختگی سیگار روی فرش

یکی از مواردی که می‌تواند بسیار موجب آزار شود افتادن سیگار روی فرش و در نتیجه ماندن لکه‌ی سوختگی سیگار روی فرش است؛ خصوصاً اگر فرش با قیمتی بالا خریداری شده باشد. اما خوشبختانه این مشکل تا حدی قابل رفع است. در ادامه به معرفی روشی عالی برای از بین بردن سوختگی سیگار روی فرش خواهم پرداخت. این روش می‌تواند تا حد زیادی موجب ناپدید شدن لکه سیگار روی فرش شود.

رفع سوختگی سیگار روی فرش

بهترین روشی که می‌توانید با استفاده از آن از شر سوختگی روش فرش رها شوید همین روشی است که در پایین به آن اشاره خواهد شد؛ اما با این حال ممکن است برخی روش‌های دیگر نیز در این راستا مفید باشند. بنابراین ابتدا این روش‌ها را انجام دهید و اگر لکه از بین نرفت به سراغ روش اصلی بروید.

1- استفاده از یخ

اگر لکه‌ی سیگار خیلی عمیق نیست و مدت‌زمان زیادی نیز از سوختن فرش نمی‌گذرد می‌توانید از یخ استفاده کنید. یک قطعه یخ را روی قسمت سوخته‌شده قرار دهید و اجازه دهید یک ربع بماند. سپس یخ را بردارید و رشته‌های فرش را شانه بزنید.

2- استفاده از سنباده

پس از سوختن قسمتی از فرش به سبب افتادن سیگار، ابتدا قسمت سوخته‌شده را جارو کنید تا رشته‌های بلند باقی‌مانده در محل نمانند. سپس سنباده را بردارید و کاملاً محل سوختگی را بسابید. پس از چند دقیقه مقداری آب اکسیژنه را با آب شهری ترکیب کرده و روی لکه سوختگی بریزید. بهتر است در ترکیب آب اکسیژنه و آب شهری مقدار آب شهری زیاد باشد.

اگر هیچ یک از روش‌های فوق مؤثر نبودند، روش زیر را به کار گیرید:

3- استفاده از قیچی و چسب

الف | مواد مورد نیاز:

برای انجام مراحل از بین بردن لکه سیگار روی فرش به ابزارهای زیر احتیاج دارید:

  • چسب قوی
  • قیچی کوچک
  • موچین
  • یک جسم سنگین مانند کتاب بزرگ

ب| مراحل از بین بردن سوختگی سیگار روی فرش

1- ابتدا با استفاده از یک قیچی کوچک سعی کنید هر رشته‌ای که سوخته شده را قیچی کنید.

رفع سوختگی سیگار روی فرش

2- پس از انجام مرحله‌ی قبل، نوبت به آن رسیده که با استفاده از یک موچین، رشته‌هایی که با قیچی بریده‌اید را از محل سوختگی خارج کرده و دور بیندازید. محل سوخته‌شده باید تا جای امکان فاقد رشته‌های بلند شود. بنابراین خوب نگاه کنید و کاملاً مطمئن شوید که محل سوختگی به طور کامل عاری از هرگونه رشته‌ی بلند شده است.

رفع سوختگی سیگار روی فرش

3-  نگاه کنید و ببینید که کدام‌یک از قسمت‌های فرش شما خیلی معلوم و مشخص نیستند و همچنین رنگ‌شان مانند رنگ قسمت سوخته‌ی فرش است. از میان این قسمت‌ها یک قسمت بسیار کوچک را انتخاب کنید و با قیچی کوچک مرحله اول، مقداری از رشته‌های آن را ببُرید و در یک ظرف بگذارید. سعی کنید تا جایی رشته تهیه کنید که به‌واسطه‌ی آن‌ها امکان پر کردن محل سوختگی فراهم باشد.

از بین بردن سوختگی سیگار روی فرش

4- در این مرحله، مقداری از چسب را روی قسمت سوخته‌ی فرش قرار دهید و سپس رشته‌هایی که از قسمت‌های سالم فرش بریده‌اید را در ناحیه‌ی سوخته‌شده بریزید.

رفع سوختگی سیگار روی فرش5- وقتی مرحله‌ی 4 را کاملاً انجام دادید و رشته‌های جدید توانستند محل سوختگی را بپوشانند، یک جسم سنگین مانند کتاب بزرگ بردارید و روی این قسمت بگذارید. اجازه دهید این جسم سنگین دو الی سه روز روی ناحیه بماند.

6- پس از چند روز جسم سنگین را بردارید و به آرامی رشته‌های جدیدی که چسب کرده‌اید را شانه بزنید.

از بین بردن سوختگی سیگار روی فرش

سخن آخر

از روش‌های فوق استفاده کنید با امید آن که لکه سوختگی سیگار روش فرش تا حد زیادی از بین برود. ضمناً اگر وضعیت لکه به‌گونه‌ای بود که از بین نرفت و همچنین در کناره‌های فرش بود می‌توانید یک گلدان و یا هر چیزی شبیه آن را روی لکه بگذارید تا مشخص نباشد و یا آن که آن قسمت از فرش را در گوشه‌های دیوار یا زیر مبل قرار دهید تا زیبایی کلی فرش را از بین نبرد.

نکته‌ی دیگر آن که با خرید فرش اکریلیک می‌توانید دیگر برای سوختگی فرش نگران نباشید، چرا که فرش‌های اکریلیک اصل به راحتی نمی‌سوزند و مقاوم هستند. برای خرید فرش اکریلیک کاشان می‌توانید از طریق بازار فرش کورش اقدام کنید. هم امکان خرید حضوری وجود دارد و هم آن که می‌توانید به صورت اینترنتی سفارش‌تان را ثبت کنید و فرش را دم در منزل‌تان تحویل بگیرید. فرش‌های اکریلیک فروشگاه فرش کورش از 1.5 متری تا 12 متری و از 500 شانه تا 700 شانه هستند.

منبع: wikihow

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *