فرش کوروش, مقالات فرش

ست فرش و مبل سلطنتی

  • فرش و مبلمان با رنگ متفاوت

یکی دیگر از اصول طراحی دکوراسیون داخلی، انتخاب رنگ فرش ومبل از دو رنگ متفاوت است. البته این دو رنگ باید قابلیت ست شدن و هماهنگی با یکدیگر را داشته باشند. رنگ های زیادی وجود دارند که در کنار یکدیگر، ترکیب زیبایی ایجاد می کنند. بنابراین در صورت تمایل گزینه های زیادی برای تان وجود دارد و بدون نگرانی می توانید چیدمان مورد نظر خود را در خانه پیاده کنید.

  • ست کردن رنگ فرش با کوسن

ست کردن فرش و مبل

ست کردن فرش با کوسن

گاهی اوقات می توان رنگ فرش و مبل را متناسب با هم انتخاب کرد، یعنی می توانید رنگ فرش را با رنگ کوسن مبلمان ست کنید. در این صورت، اگر فرش و مبلمان با یکدیگر هماهنگی ندارند، با تهیه چند کوسن همرنگ با فرش می توانید به راحتی این مشکل را حل نمایید.

  • ست کردن فرش با بدنه مبل

برای ست کردن فرش و مبلمان، نیاز نیست همیشه بر روی رنگ این دو متمرکز باشید. بلکه می توانید به جای ست کردن فرش با پارچه مبل، رنگ فرش خود را با رنگ پایه و دسته های مبل هماهنگ کنید. برخی از مبل ها دارای بدنه ای با روکش رنگی هستند، می توان رنگ آن را با رنگ فرش ست نمود.

انتخاب فرش با توجه به سبک مبل

یکی دیگر از نکاتی مهم در ست کردن فرش و مبلمان، توجه به هارمونی بین سبک مبل با فرش انتخابی شماست. برای سبک های مختلف مبلمان، به طور مثال سلطنتی، کلاسیک، استیل و مبل های ال و… می توان فرش های مختلفی را انتخاب نمود.

  • ست فرش و مبل سلطنتی

مبلمان سلطنتی، فضای تشریفاتی و لوکس در خانه ایجاد می کند. بنابراین ست کردن رنگ فرش با پارچه مبلمان و دیگر لوازم دکوراسیون، بسیار مهم است. چون از یکنواختی و خسته کننده بودن فضای خانه جلوگیری می شود.

انتخاب فرش دستبافت، فرش ماشینی با طرح های سنتی تاثیر زیادی در ست کردن فرش و با مبلمان سلطنتی خانه دارد. معمولا در کنار مبلمان سلطنتی از فرش های ایرانی با نقوش سنتی و اصیل استفاده می شود. چون همخوانی بیشتری با هم دارند و نمایی شیک و به فضای خانه می بخشد.

چون مبلمان سلطنتی دارای منبت کاری و نقش و نگار و رویه ای شلوغ هستند، برای جلوگیری از شلوغ شدن فضا، بهتر است از فرش هایی با نقش و نگار‌ های ساده و خلوت استفاده کنید. فرش هایی با رنگ ملایم، بهترین انتخاب خواهند بود.

  • فرش مناسب مبلمان کلاسیک

فرش مناسب مبلمان کلاسیک تنوع زیادی از نظر طرح و رنگ دارد، از جمله آن می توان به فرش هایی با نقش و نگار زیاد و پیچیده اشاره کرد. چون این فرش ها به علت دارا بودن طرح و رنگ زیاد، شلوغ به نظر می آید. طرح های درخت، بته جقه و خشتی پر نقش هستند و در کنار مبلمان کلاسیک ساده به زیبایی خودنمایی می کنند.

همچنین مبلمان خود را به گونه ای بچینید که مبل بر روی فرش قرار نگیرد و تنها در حاشیه فرش قرار داشته باشد.

اگر مبلمان کلاسیک منزل شما دارای طرح های شلوغ و پیچیده است، فرش افشان با طرح های ساده و رنگ روشن گزینه بسیار مناسبی برای قرار گیری در خانه شما می باشد. فرش افشان در رنگ بندی های بسیار متنوع، لاکی، زرشکی، کرمی، فیروزه ای، طوسی، سورمه‌ای، در بازار موجود است. که شما به راحتی می توانید فرش مناسب با مبلمان کلاسیک را برای خانه خود تهیه کنید.

همچنین می توانید از قانون طلایی سه گانه برای دکوراسیون کردن منزل خود کمک بگیرید. به این ترتیب که اولویت بندی ۶۰*۳۰*۱۰ را در نظر داشته باشد. ۶۰ ٪ انتخاب رنگ فرش و ست کردن آن با دیگر لوازم دکور خانه است. یعنی اگر رنگ دکوراسیون منزل شما آبی است، بهترین گزینه انتخاب فرش آبی می باشد. ۳۰ ٪ رنگ دیوار، پرده، مبلمان و کف پوش است که باید با فرش شما هماهنگی داشته باشد. و در آخر ۱۰ ٪ است که برای لوازم دکوری در نظر دارید. با این روش کار ست کردن فرش و مبل کلاسیک برای شما راحت خواهد بود.

  • فرش مناسب مبل طلایی

مبل های طلایی به دلیل گرمی، روشن و شیک بودن باید در انتخاب فرش در کنار نیز دقت زیادی داشت تا فضای خانه زیبا جلوه کند. استفاده از فرش هایی با طرح شلوغ و پر نقش و نگار ایرانی با رنگ های شاد در کنار مبلمان طلایی سبب شیک شدن محیط می شود.

اگر دوست دارید تا فضای خانه مدرن تر باشد، تهیه فرش هایی با طرح خلوت و ترکیب رنگ روشن در کنار مبلمان طلایی انتخاب مناسب تری خواهد بود. فرش به رنگ قهوه ای نیز در کنار مبل طلایی رنگ ترکیب زیبایی می دهد. فرش به رنگ طوسی و فیلی در کنار مبلمان طلایی فضایی لاکچری به دکوراسیون شما می بخشد.

وقتی در طراحی دکوراسیون خانه، نوبت به انتخاب رنگ فرش و ست کردن آن با مبلمان و دیگر لوازم مختلف منزل می رسد، با تنوع بالایی مواجه خواهیم شد. که شاید باعث گمراهی ما شود. اما اگر در چیدمان منزل با اصول هارمونی فرش و مبلمان آشنا باشید، می توانید یک ست زیبا در خانه ایجاد کنید. موارد مختلفی در ست کردن مبلمان و فرش وجود دارد، که می توان به شما در طراحی دکوراسیون کمک کند. در این مطلب قصد داریم برخی از این تکنیک های ست کردن فرش با انواع مبلمان منزل را برای شما بیان کنیم.

اصول و نکات ست کردن فرش با مبل

فرش و مبلمان از لوازم اصلی در هر خانه ای می باشد. چه سبک دکوراسیون خانه مدرن و چه سنتی باشد، باید در انتخاب این دو عنصر دقت بیشتری داشت. با انتخاب فرش در ابعاد مختلف، می توان ظاهر ویژه تری برای اتاق ایجاد کرد که با سبک چیدمان منزل تان هماهنگ باشد.

  • فرش و مبلمان همرنگ

مبل طوسی فرش طوسی

مبل طوسی فرش طوسی

یکی از ساده ترین روش ها برای ست کردن فرش و مبلمان، انتخاب فرش و مبل یک رنگ می باشد. که ظاهری ساده و یکدستی به فضا می بخشد. به طور مثال، اگر رنگ فرش شما کرم است می توانید رنگ مبل خود را نیز در همان طیف رنگ خریداری کنید.  البته بهتر است دیگر وسایل خانه را با رنگ های متفاوت انتخاب کنید، تا فضای اتاق بی روح نشود.

  • استفاده از فرش های چند رنگ

فرش هایی که دو رنگ یا بیشتر دارند، دست شما برای ست کردن مبل راحت می باشد. چون می توانید یکی از رنگ های فرش را برای خرید رنگ مبل انتخاب کنید. فرش های چند رنگ البته، برتری بیشتری دارند، چون رنگ های مورد استفاده در آن ها متنوع بیشتری دارد.

بنابراین، شما با می توانید از بین چند رنگ مبل مورد نظر خود را انتخاب کنید. فرش های رنگی، این قابلیت را دارند که بتوان مبلمان خود را از بین یکی از رنگ های زمینه فرش انتخاب و با آن ست کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۶ از ۵
از مجموع ۵ رای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *