مقالات فرش

عوامل موثر در فروش فرش کاشان

فرش طرح حوض نقره 1200 شانه

عوامل موثر در فروش فرش کاشان

در این مقاله ، نویسنده قصد دارد تا شما عزیزان را با عوامل موثر در فروش فرش آشنا کند.

فرش و فرش بافی از قدیم تا کنون در خانواده های اصیل ایرانی همواره جایگاه مخصوص داشته و دارد و اگر بخواهیم گزافه گویی نکنیم بهتر است بگوییم فرش از نقطه نظر ایرانیان مهم ترین رکن زیبایی هر خانه به شمار می رود

با توجه به مدرنیته شدن جوامع و تغییر ضاعقه و علاقه مردم،تمامی پرسنل کارخانه فرش کاشان اعم از مدیران و کارشناسان این مجموعه بزرگ با مطالعه بروز و تجربه بالای خود،همواره در جهت کسب رضایت مشتریان بی شمار خود و پاسخ مناسب دادن به این نیاز ها از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده است.

اما نکته مهم آن است که اکثر مشتریانی که خواهان خرید فرش های با کیفیت ،کارخانه فرش کاشان هستند،در ابتدا و در اولین مراجعه حضوری خود با کارشناسان کارخانه فرش کاشان سوال درباره پرفروش ترین فرش کارخانه فرش کاشان میکنند،ما در این مقاله به شما عزیزان وفادار به کارخانه فرش کاشان کمک خواهیم کرد ک در حد امکان با مجموعه عواملی که باعث پر فروش شدن فرش می شود آشنا سازیم.

از مهم ترین عوامل معمولا ثابت و موثر در این موضوع که فرشی پر فروش شود می توان ب نوع طرح،مقدار شانه و تراکم،جنس فرش و رنگ فرش اشاره نمود.ب ادامه خواهشاً مقاله توجه فرمایید.

رنگ آمیزی فرش کاشان

رنگ آمیزی فرش کاشان از تنوع زیادی برخودار است ،اما کناره فرش ،رنگ نهایی فرش را کناره فرش تعیین می کند.رنگ به تنهایی نمی تواند باعث پر فروش شدن فرش شود و همیشه با طرح با طرح بکار رفته در فرش رابطه مستقیم دارد،ب بیانی دیگر،در یک طرح نمیتوان هر رنگی را بکار برد،زیرا دیگر طرح فرش چشم نواز ب نظر نمی رسد.بله،رنگ مناسب برای بهتر دیده شدن طرح و بافت فرش بکار میرود و ب جرأت می‌توان گفت ک ایجاد یک هارمونی بین این دو موضوع(رنگ و طرح)همیشه یکی از افتخارات کارخانه فرش کاشان بوده و خواهد بود.

طرح فرش کاشان

در هر برهه ایی از زمان بعضی از طرح ها بر اساس بعضی از شرایط آن برهه مثل قدیمی با جدید بودن طرح،کوچک یا بزرگ بودن خانه و غیره،بیشتر در نظر مشتریان جلوه میکند ،ب عنوان مثال شخصی به دلیل داشتن خانه ایی با متراژ پایین و ب دلیل اینکه میخواهد خانه اش بزرگتر ب نظر برسد،نظرش ب سمت فرش افشان سوق پیدا میکند.از نمونه فرش های افشان میتوان ب فرش های افشان نیلوفر،گل فرنگ ، گل مرغ و غیره اشاره نمود،از نمونه فرش های ترنج وسط دار میتوان ب طرح هایدی،گلسار،باغ ملک،تاج محل و غیره اشاره نمود،که هر دو مدل بسیار زیبا و چشم نواز هستند.

جنس نخ در فرش کاشان

پایه و اساس هر فرش را نخ تشکیل میدهد،فرشی که در آن نخ مطلوبی بکار نرود،هرچند ک طرح مورد پسندی هم داشته باشد،بدلیل مشکلاتی چون،پرزدهی فراوان،بوی نامطبوع،ثابت نبودن رنگ در آنها،گسستگی نخ در این گونه فرش ها و حساسیت زا بودن این نوع فرش ها،وخصوصا برای خانواده هایی ک فرزند خردسال دارند،خواهان زیادی ندارند.کارخانه فرش کاشان با تجربه بسیار مفید خود با بکارگیری بهترین انواع نخ(نخ اکرولیک هیت ست شده،که هم استحکام بالایی،و هم ضد حساسیت و هم پرز دهی چندانی ندارند،فرش هایی با کیفیت استثنایی وارد بازار میکند و این موضوع در کنار مباحث رنگ و طرح باعث پرفروش شدن ،فرش های کارخانه فرش کاشان شده است.

شانه و تراکم

شانه و تراکم فرش از موثرترین  مسئله در زمینه میزان فروش فرش به شمار میرود.کارخانه فرش کاشان فرش های خود را با شانه و تراکم مختلفی وارد بازار میکند ک عبارتنداز،۵۰۰شانه با تراکم۱۰۰۰ ،۷۰۰شانه با تراکم۲۵۵۰ ،۱۰۰۰شانه با تراکم ۳۰۰۰،فرش ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ و فرش ۱۵۰۰شانه با تراکم۴۵۰۰. در صنعت فرش هرچه شانه و تراکم روند سعودی داشته باشد،ظرافت فرش بیشتر و از ضخامت آن کاسته میشود بر همین اساس قیمت فرش نیز حالت افزایشی ب خود پیدا میکند.در مجموع مشتریان فرش های با کیفیت کارخانه فرش ستاره کوروش بیشتر ب خرید فرش ۷۰۰ شانه  فرش ۱۰۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه علاقه نشان میدهند.

و در آخر فرش ۵۰۰شانه بدلیل ضخامت زیاد و بکار رفتن پلی استر در آن و فرش های ۱۵۰۰شان بدلیل قیمت بالای آن و نازک بودن آن فروش کمتری نسبت ب سایرین دارند

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

2 فکر در مورد “ عوامل موثر در فروش فرش کاشان

  1. ناشناس گفت:

    با درود
    اقدام مسئولان کارخانه بسیار خوب. امیدوارم که تمام کارخانجات و شرکت‌ها این چنین برنامه هایی را اجرا کنند. اگر مسئول محترم ایم کارخانه در شهرستان‌ها یا دست کم در مراکز استانها نمایندگی داشت، خیلی عالی می شد. باید دست دلال ها قطع شود. با تشکر

    1. فرش کوروش گفت:

      سلام
      ممنون از پیشنهاد و دقت شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *