فرش سجاده ای کاشان-فروش فرش سجاده ای

عوامل موثر در قیمت فرش سجاده ای

فرش سجاده ای یکپارچه

قیمت فرش نماز خانه ای، به عوامل زیادی مانند کیفیت مواد اولیه، تعداد شانه و تراکم، و متراژ محصول بستگی دارد. هیئت امنا مساجد و اماکن متبرکه جهت مفروش کرد نمازخانه ها، به دنبال خریدفرش سجاده ای باکیفیت هستند. اما در کنار کیفیت بالا، به قیمت مناسب این محصولات نیز توجه دارند.  تا با توجه به بودجه خود اقدام به خرید فرش مسجدی ‌کنند. کارخانه فرش کاشان یکی از تولید کنندگان فرش مسجدی ارزان می باشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی عوامل موثر در قیمت فرش نمازخاه ای بپردازیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت فرش مسجدی نمازخانه تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

فرش نمازخانه ای

نماز خانه های مکانی عمومی برای استراحت و خواندن نماز می باشد. نمازخانه ها متراژ متفاوتی دارند، اما در کل دارای ابعادی کوچک تر از مسجد و حسینیه می باشد. به دلیل پر رفت و آمد بودن این مکان، فرش ها انتخابی برای آن باید کیفیت بالایی داشته باشد، چون پاخور بیشتری در قیاس با مساجد و حسینیه ها دارد. کارخانه فرش کاشان فرش های نمازخانه ای را با بهترین کیفیت تولید می کند.

انواع طرح های فرش نمازخانه

سوالی که بیشتر اوقات در زمان خرید فرش سجاده ای از خریداران پرسیده می شود این است که، کدام فرش برای نمازخانه مناسب می باشد. همانطور که می دانید در بازار فرش، فرش های ماشینی مسجدی زیادی وجود دارد. طرح های فرش نمازخانه را از نظر ظاهر بافت، می توان به سه دسته کلی تقسیم نمود. هر یک از این فروش ها دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی می باشد.

  • فرش سجاده ای محرابی

 فرش نمازخانه محراب دارفرش سجاده ای، دارای یک طرح محراب می باشد. درون این محراب، اغلب با نقوش اسلیمی مانند شمسه و یا طرح های ایرانی، مثل گل و بوته، تزیین شده اند. طرح محرابی این فرش ها از محراب مساجد الهام گرفته شده است و به زیبایی نشان دهنده هنر ایرانی اسلامی می باشد.

  • فرش تشریفاتی مسجدی
فرش تشریفاتی

تشریفاتی مدرن آبی

فرش های تشریفاتی دارای محراب نیستند و بیشتر شبیه به فرش های کناره بافته می شوند. با این فرق که در یک طرف از حاشیه فرش، طرحی به صورت جای مهر نقش بسته است. نقوش این نوع فرش نمازخانه نیز بیشتر از گل و بوته های افشان و طرح های اسلیمی تشکیل شده است.

  • فرش سجاده ای یکپارچه

فرش یکپارچه برای مسجد بسیار شبیه فرش طرح تشریفاتی است. با این تفاوت که طراحی آن طوری ایست که اگر حاشیه جای مهر در فرش حذف گردد. هر رول فرش، مکمل رول بعدی خواهد بود و شکل منظم و متحدی مانند یک ترنج را تشکیل می دهد. این نوع فرش ها دارای نقش و طرح های کاشیکاری است و بیشتر در اماکن متبرکه مانند امامزاده یا حسینیه استفاده می شود.

در حالت کلی، قیمت فرش نمازخانه ای طرح محرابی، تشریفاتی و یکپارچه با توجه به کیفیت و متراژ آن متفاوت می باشد.

عوامل موثر در تعیین قیمت فرش نماز خانه ای

همانطور که گفتیم عوامل زیاد در قیمت فرش نمازخانه ای موثر هستند. که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کیفیت مواد اولیه
  • میزان ضخامت فرش سجاده
  • تعداد شانه و تراکم فرش
  • نوع دستگاه بافت
  • میزان آهار و وزن فرش در هر مترمربع

در ادامه به توضیح این عوامل می پردازیم.

1- تاثیر جنس نخ و مواد اولیه در قیمت فرش نمازخانه

یکی دیگر از عواملی موثر در قیمت فرش نمازخانه ای، نخ می باشد که در کیفیت بافت آن تاثیر دارد. انواع نخ مورد استفاده در بافت فرش نمازخانه ای عبارتند از:

الف) نخ اکرولیک: در بافت نخ خاب (پرز)  فرش مورد استفاده است.

ب) نخ نایلون: برای نخ دوخت در زیگزاگ مصرف می شود.

پ) نخ پود PP: در نخ پود بافت های پر تراکم مورد استفاده می باشد.

ت) نخ BCF

ث) نخ پلی استر

از میان انواع نخ ذکر شده، بهترین نخ مورد استفاده در بافت فرش نمازخانه، نخ 100% اکرولیک می باشد. و سپس نخ های پلی استر و نخ BCF در بافت فرش سجاده مورد استفاده هستند. همچنین ارزان ترین نخ ها، نیز نخ BCF است.

فرش های نمازخانه ای کاشان با الیاف اکریلیک، نیز بسیار نرم و لطیف می باشند. و از آنجایی که نمازخانه رفت و آمد زیادی دارد بهتر است از فرش هایی از جنس اکرولیک استفاده شود، چون پاخور بسیار بالایی داشته و دوام و ماندگاری بسیار بالا دارند.

2- تاثیر خاب (ضخامت) در قیمت فرش نمازخانه

از نظر ساختار‌ فرش ها از تار و پود تشکیل شده اند. اما ضخامت فرش مسجدی همان نخ های عمودی هستند که در فرش ایجاد ضخامت می نمایند. به این نخ ها که از میان تار و پود عبور می کنند، نخ خاب گویند.

3- تعداد شانه و تراکم در قیمت فرش مسجدی

هر فرشی مسجدی دارای دو خصوصیت است. این دو ویژگی را شانه فرش و تراکم فرش نمازخانه ای گویند.

  • شانه فرش نمازخانه: به تعداد گره های موجود در یک متر از عرض فرش، شانه فرش گویند.
  • تراکم فرش نمازخانه:به تعداد گره های موجود در یک متر از طول فرش، تراکم فرش گویند.

افزایش شانه و تراکم در فرش مسجدی سبب افزایش کیفیت فرش کاشان، مقاومت و فشردگی فرش، و در نتیجه زیبایی و ظرافت فرش نمازخانه ای می شود. که در نتیجه قیمت فرش نیز افزایش می یابد.

از جمله فرش های سجاده ای بافت شده و موجود در بازار فرش، می توان به فرش های ۴۴۰، ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه اشاره نمود.

۴- تاثیر دستگاه بافت در قیمت فرش سجاده

از دیگر عوامل موثر در قیمت فرش سجاده ای، نوع دستگاه بافندگی است. دستگاه CRT شرکت وندویل بلژیک از جمله مناسب ‌ترین انواع ماشین آلات بافت فرش سجاده ای می باشد. و همچنین دستگاه بافندگی HCP شرکت وندویل بلژیک، هم یکی از بهترین و مناسب ‌ترین ماشین آلات بافت فرش های سجاده ای محرابی، فرش تشریفات و سجاده فرش یکپارچه می باشد.

۵-تاثیر کیفیت آهار در قیمت فرش سجاده ای

 

در آهار از موادی مانند پلی اکریلات های متنوع، پلی وینیل الکل و انواع کوپلیمر استاپرین استفاده می شود.

در فرش های باکیفیت نیز ممکن است بخشی از آن به دلیل پاخوردیگ بیشتر دچار فرسایش و پارگی شود. با آهار کردن فرش نمازخانه می توان، تا حد زیادی از این فرسایش ها جلوگیری نمود. آهار کردن فرش، پراکندگی پرز فرش نمازخانه را نیز می خواباند.

بنابراین، هر چقدر کیفیت آهار مورد استفاده مناسب‌ تر باشد، استحکام و مقامت فرش نمازخانه بیشتر شده و در نتیجه قیمت فرش نمازخانه ای نیز افزایش خواهد یافت.

سایر عوامل موثر در قیمت فرش مسجدی

عوامل دیگری نیز در قیمت فرش کاشان موثرند که از جمله آن می توان به جنس پود فرش اشاره کرد. در پود فرش های مسجدی از جوت، پلی استر (فیلامت) و پنبه استفاده می شود. در این بین استفاده از پنبه در پود فرش سبب با کیفیت تر شدن فرش می شود.

متراژ و ابعاد فرش نیز در قیمت این محصولات ماشینی تاثیر دارد. با افزایش ابعاد فرش نمازخانه ای قیمت آن نیز بیشتر می شود.

رنگ بندی فرش های نمازخانه ای کاشان نیز از دیگر عوامل موثر در قیمت فرش مسجدی می باشد. بیشتر شدن تعداد رنگ باعث بالاتر رفتن کیفیت ظاهری فرش  شده در نتیجه قیمت آن افزایش می یابد.

خرید فرش نمازخانه ای کاشان

 

فرش سجاده ای

فرش نمازخانه ای سجاده کاشان

جهت خرید نماز خانه ای کاشان می توانید به کارخانه فرش کاشان و سایت فرش کوروش به آدرس www.bfarsh.com مراجعه کنید. در این فروشگاه اینترنتی فرش انواع طرح و رنگ فرش های نمازخانه ای متنوع موجود می باشد. شما با توجه به سلیقه خود می توانید به راحتی و در هر ساعتی از شبانه روز اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر خود نمایید.

کلام آخر

امروزه با توجه به تولید انواع فرش های ماشینی سجاده ای دیگر برای پوشش دهی نمازخانه ها از این نوع فرش استفاده می شود. چون فرش های نمازخانه ای به صورت متری و رولی بافته و عرضه می شوند. در حمل و نقل، شست و شو، نصب و تعمیر آن آسان تر از فرش های ماشینی معمولی می باشد. چند عامل در قیمت فرش نمازخانه ای موثر است. از جمله: انتخاب مواد اولیه، نوع نخ مورد استفاده ، تعداد شانه و تراکم و دستگاه بافت فرش قابل اشاره هستند. یکی از شرکت های معتبر فروش فرش نمازخانه ای، کارخانه فرش کوروش می باشد. که انواع فرش های سجاده ای با طرح های متنوع و قیمت ارزان در این مجموعه تولید و عرضه می شوند. شما می توانید با مراجعه با سایت فرش کوروش از بین انواع طرح و کیفیت، فرش مورد نظر خود را خریداری کنید. برای آگاهی از قیمت انواع فرش های نمازخانه ای کاشان می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مرتبط

1 فکر در مورد “ عوامل موثر در قیمت فرش سجاده ای

  1. محمد ترابی گفت:

    فرش سجاده ای اگر جنس خوب خرید نشه پشیمون میشید .مسجد ما ۴سال پیش فرش سجاده ای خرید قیمت پایین متاسفانه عمر خوبی نداره
    واقعیت مسئول فروش کارخانه گفتن این قیمتی خرید نکنید متاسفانه پول نداشتیم
    الان میگم کاش قرض میکردیم ولی فرش خوب میخردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *