مقالات فرش

فرش خوراکی ؟

این  دختر  به خوردن فرش و موکت و مبل علاقه دارد!!!

بیماری این کودک چهارساله ناشناخته بوده و تا هفت سالگی غیرقابل درمان است.

بستی، شکلات، پیتزا، ماکارونی و بسیاری خوراکی های خوشمزه ولی نه چندان سالم در لیست علاقه مندی های اغلب کودکان جای دارند. اما این بار یک دختر بچه 4 ساله نه تنها به آنچه گفته شد؛ بلکه نسب به بیشتر خوراکی ها توجه  ندارد!!! این دختر در عوض میل عجیبی به خوردن فرش و مبلمان خانه دارد! جسیکا که 4 سال دارد، فرش، مبلمان و سایر وسایل نرم خانه را به راحتی می جود و حاضر است کل روز خودش را صرف خوردن آنها کند.

تمایل این دختر بچه به خوردن اجسام سخت و نیمه سخت تا حدی سخت است. اگر مقاومت پدر و مادرش نبود تا به حال تراشه های سنگ، بلوک سیمانی و شن را نیز خورده بود. این اختلال پزشکی نادر که پیکا نام دارد ذائقه فرد را به سمت خوردن مواد غیر خوراکی هدایت می کند.  موقعیتی که پزشکان عقیده دارند حداقل تا 6 سالگی جسیکا غیر قابل درمان است. مادر جسیکا می گوید: «دفعه اولی که متوجه شدم دخترم می تواند فرش را بخورد کاملاً متعجب و گیج شده بودم، باور این موضوع برایم غیر ممکن بود. اما حالا به خوبی می دانم جسیکا می تواند بدون هیچ مشکلی فرش های خانه را نابود کند.

به همین دلیل ما همیشه به دنبال راهی برای سرگرم کردن او هستیم، ولی تقریباً کار بی فایده ای انجام می دهیم چون جسیکا در نهایت راهی برای رسیدن به مقصودش پیدا می کند. شرایط ویژه دخترم ما را مجبور به خارج کردن مبل ها و صندلی ها از خانه کرده است. البته جای خوشحالی دارد که جسیکا از خوردن غذاهایی مثل: سوسیس ساده، پنیر رشته ای، پودینگ برنج، نان و ماهی انگشتی لذت می برد. اما تنقلات غیر معمول او که همان فرش و اجسام این چنین است نه تنها باعث درد شدید معده او می شود بلکه یبوست و گرفتگی معده را نیز به دنبال دارد.

پدر و مادر این دختر بچه 4 ساله که چاره ای جز تحمل کردن او تا رسیدن او به 6 سالگی ندارند، با خریدن انواع اسفنج  میان وعده های عجیب و غریب این دختر بچه را فراهم می کنند.

 

منبع: بیماری میل خوردن فرش خوردن فرش و اجسام خوردن مبل خوردن مواد غیر خوراکی خوردن موکت کودکان

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *