فرش سجاده ای کاشان-فروش فرش سجاده ای, مقالات فرش

فرش سجاده ای در تهران

حتما فرش های یکدست و یک شکل را در مساجد و اماکن مذهبی دیده اید که سبب یکپارچه و منظم به نظر آمدن کفپوش این اماکن می شود. یکی از دغدغه های متولیان مساجد و تکیه ها، تهیه فرش سجاده ای می باشد. در شهر های بزرگ و پر جمعیت، از جمله تهران، مشهد، اصفهان و…، به دلیل وجود حسینیه، مراکز آموزشی، ادارات در تعداد زیاد، خرید فرش سجاده ای بیشتر از دیگر شهرها می باشد.  فرش کاشان یکی از مراکز تولید انواع فرش سجاده ای ارزان می باشد. اگر در جستجوی خرید فرش سجاده ای در تهران و شهرهای دیگر کشور می باشید، ما در ادامه بهترین مرکز را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

فرش سجاده ای چیست؟

دستگاه-های-بزرگ-تولید-سجاده-فرش-کاشان

دستگاه-های-بزرگ-تولید-سجاده-فرش-کاشان

فرش سجاده ای، فرشی است که فقط در مساجد و اماکن مذهبی پهن می شود و برای ایجاد ظاهری یکپارچگی و زیبا مورد استفاده قرار می گیرد. عرض این فرشینه ها کمتر از ابعاد استاندارد فرش ماشینی است. فرش سجاده در طرح و نقش متفاوت و با شانه و تراکم مختلف بافته می شود. الیاف مورد استفاده در بافت این نوع فرش ها نیز از نوع نخ مرغوب و درجه یک می باشد.

 

فرش سجاده ای در کجا استفاده می شود؟

 

بافت فرش سجاده به گونه ای است که تنها در مساجد، حرم های مطهر، حسینیه و نمازخانه ادارات و سازمان ها، بیمارستان ها، مراکز آموزشی و… مورد کاربرد است. بعضی از افراد این فرش را با عنوان فرش مسجدی، فرش نماز یا فرش محرابی نیز نام می برند.

 

خصوصیات فرش سجاده ای

 

فرش سجاده ای از نظر طرح، تراکم و شانه بسیار متنوع است و در کیفیت های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. ابعاد استاندارد هر محراب یا سجاده از فرش، به صورت ۶۰ سانتی متر عرض و ۱۲۵ سانتی متر طول می باشد. البته فرش های سجاده ای به صورت رول بافته می شوند و عرض هر رول ۱۲۵ سانتی متر و طول فرش می تواند به صورت سفارشی باشد.

فرش های مسجدی از نظر تعداد شانه به صورت ۳۵۰، ۴۴۰، ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ تولید می شوند. در بافت فرش سجاده ای برای تهران و دیگر شهرها از الیاف اکریلیک، پلی استر و یا ترکیبی از این دو الیاف مورد استفاده خواهد بود. به همین دلیل باعث می شود تا خاب نرم و راحتی داشته باشد و باعث آزار نمازگذاران نشود.

 

انواع فرش سجاده ای

 

در حال حاضر فرش های سجاده ای از نظر طرح و ظاهر بافت، در سه دسته مختلف تولید می شود. این دسته ها عبارتند از طرح محرابی، تشریفاتی و یکپارچه، که در ادامه در مورد هر یک توضیحاتی خواهیم داد.

 

۱. فرش سجاده ای محرابی:

فرش-سجاده-ای-طرح-رضوان

فرش سجاده ای طرح رضوان

با توجه به نام این مدل فرش سجاده ای، طرح محراب درون این فرش از شکل محراب مساجد برگرفته شده است و نشان دهنده زیبایی هنر ایرانی اسلامی است. فرش محرابی دارای یک طرح محراب در مرکز فرش می باشد. و در میان طرح محراب، نقوش اسلیمی مانند شمسه و یا طرح های ایرانی مانند گل و بوته نقش بسته است. از فرش های مسجدی محرابی بیشتر در مساجد استفاده می شود.

 

۲. فرش مسجدی تشریفاتی:

فرش نمازخانه ای طرح تشریفاتی

 

 

فرش های تشریفاتی دارای طرح ساده ای است و برعکس فرش سجاده ای محرابی، نقش محراب ندارد. این مدل فرش سجاده به صورت متری تولید می شود و به همین دلیل شباهت زیادی به فرش های کناره دارد. تنها تفاوت این فرش با کناره، وجود حاشیه در یک سمت فرش می باشد که نقوشی برای قرار گیری مهر دارد. در نقوش بافت این نوع فرش سجاده هم از طرح های گل و بوته های افشان و طرح های اسلیمی بیشتر مورد استفاده می باشد. از جمله کاربرد های فرش سجاده ای تشریفاتی بیشتر در حسینیه ها می باشد.

 

  1. فرش سجاده ای یکپارچه:

 

 

فرش سجاده ای یکپارچهمدل دیگر فرش سجاده ای، نوع یکپارچه است که شبیه طرح فرش تشریفاتی است، اما در طراحی حاشیه آن جایی برای مهر وجود ندارد. نقوش هر رول فرش سجاده به صورت یکپارچه و به گونه ای است که هر رول، کامل کننده رول بعدی است. و در انتها نقشی منظم و یکپارچه مانند یک ترنج را در فضای مسجد می سازد. معمولا این مدل فرش سجاده ای دارای نقوش متنوعی مثل کاشیکاری است. فرش مسجدی یکپارچه در متراژ بالا تولید می شوند و بیشتر در اماکن متبرکه مانند امامزاده ها و یا حسینیه ها مورد استفاده می باشد.

 

مزایای فرش سجاده ای

 

  • تولید در ابعاد متنوع متناسب با مسجد
  • قابلیت استفاده در مسجد و اماکن متبرکه
  • دارای طرح و نقش متنوع مناسب برای فضاهای مذهبی
  • تعیین سمت قبله با توجه به نقوش روی فرش سجاده ای
  • ایجاد نظم و ترتیب در میان صفوف نمازگذاران
  • وزن سبک، حمل و نصب آسان
  • در صورت نیاز قابل ترمیم در سریعترین زمان
  • قابلیت شستشوی راحت و آسان
  • مفروش شدن فضاهای کوچک (مساحت های کمتر از ۶ متر)
  • امکان انتخاب طرح، رنگ و جنس الیاف با توجه به سلیقه متولیان

قیمت فرش سجاده ای در تهران

 

خرید فرش ماشینی از بهترین فروشگاه فرش کاشان تهران

 

قیمت فرش سجاده ای به عوامل زیادی مانند تعداد شانه و تراکم فرش، جنس الیاف مورد استفاده، ارتفاع نخ خاب و تعداد رنگ فرش و… بستگی دارد. همانطور که حتما می دانید با افزایش تعداد شانه فرش سجاده قیمت فرش نیز بالا خواهد رفت. و همچنین اگر تعداد تراکم در فرش بالا برود بر روی کیفیت فرش تاثیر گمی گذارد، به همین دلیل قیمت فرش نیز بیشتر می شود. از دیگر عوامل موثر در قیمت فرش مسجدی، جنس الیاف است، وجود نخ اکریلیک در این نوع فرش ها، کیفیت فرش را بالا برده و نیز باعث افزایش قیمت فرش سجاده ای خواهد شد.

کارخانه فرش کاشان یکی از تولید کنندگان فرش ارزان قیمت می باشد. وجود تنوع زیاد در طرح و رنگ فرش باعث شده تا خریداران از خرید فرش سجاده ای از این مجموعه بسیار راضی باشند. تمام فرش های سجاده ای فروشگاه فرش کوروش به صورت مستقیم از کارخانه به خریداران ارائه می شود. قیمت فرش سجاده ای با نرخ کارخانه فرش کاشان در حدود ۲۰ تا ۳۰ ٪ ارزان تر از بازار فرش می باشد. بنابراین خرید فرشی باکیفیت و ارزان قیمت را تجربه خواهید کرد.

خرید فرش سجاده از کارخانه فرش کاشان

بیشترین حجم تولید فرش های ماشینی ایرانی در شهر کاشان می باشد، که از نظر تعداد شانه و تراکم بسیار متنوع بوده و برای اماکن مختلفی مورد استفاده است. در میان بین، فرش مسجدی نیز با توجه به استقبال متولیان اماکن متبرکه، ازجمله محصولات پر فروش در کشور می باشد. کارخانه فرش کاشان با تولید انواع فرش سجاده با کیفیت با طرح و رنگ متنوع، نظر هر خریداری را به خود جلب می کند.

برای خرید حضوری فرش سجاده ای برای مسجد یا نمازخانه، می توانید به نمایشگاه فرش کوروش در تهران مراجعه کنید. و با راهنمایی و سلیقه خود بهترین فرش های سجاده ای را انتخاب و خرید کنید. برای خرید غیر حضوری و آنلاین هم می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی فرش به آدرس www.bfarsh.com مراجعه و بعد از برسی طرح های مختلف فرش سجاده ای موجود، محصول مورد نظر خود را انتخاب و ثبت سفارش کنید. به شما اطمینان می دهیم که سفارش شما در سریعترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت تولید و برای شما ارسال می شود.

کلام آخر

در این مقاله انواع فرش سجاده ای، ویژگی های هر یک و قیمت آن بررسی کردیم. امیدواریم این مطلب کمک خوبی جهت خرید فرش سجاده‌ای برای شما باشد. کارخانه فرش کاشان از تولید کنندگان فرش های سجاده ای اکریلیک می باشد و محصولات خود را با نرخ کارخانه به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می نماید. این مجموعه جهت رضایت مشتری، فرش سجاده‌ای ارزان قیمت با کیفیت بالا را در کوتاه ترین زمان ممکن تولید و به آدرس مشتریان در سراسر کشور ارسال می کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *