فرش کوروش, مقالات فرش

متحول شدن صنعت نساجی در سال 1400

متحول شدن صنعت نساجی در سال 1400-وبسایت فرش کاشان

صنعت نساجی

صنعت نساجی-وبسایت فرش کاشان

منظور از صنعت نساجی طی شدن مراحل تولید الیاف ،تبدیل الیاف به نخ ، نخ به پارچه و نیز فرآیندهایی تکمیلی بر روی پارچه همچون رنگرزی ، چاپ و دوزندگی میباشد . اگر بخواهیم به ابتدای دوران روی کار آمدن صنعت نساجی برویم ، باید بگوئیم که تنها منحصر به تولید نخ بوده است که با گذشت چند دوره همه گونه های پوشاک و منسوجات به آن اضافه گردیدند .

پرفروش ترین فرش سال ۱۴۰۰ در ایران

فرش در صنعت نساجی

فرش ماشینی از اصلی ترین بخش های صنعت نساجی بشمار می رود که به طور حدودی ۴۰ درصد صنعت نساجی کشور را به خود اختصاص داده است . به همین جهت به دلیل حجم بالای تولید و ارزش افزوده قابل توجه آن و نیز وجود تکنولوژی های متنوع این حوزه به یکی از منبع ها برای سرمایه گذاری در ایران و حتی آسیا  تبدیل شده است .

یکی از شاخه های اصلی در این صنعت فرش بافی میباشد که شرکت های بسیاری در ایران در حال فعالیت در این حوزه میباشند که توانسته اند باهنر بی نظیر طراحانشان، طرح هایی را برهم زنند که مایه شهرت جهانی قرار گرفته اند . شرکت فرش کاشان از این امر مستثنی نمی باشد و با سابقه باشکوهی که در گذشته داشته  و تحولاتی که در حال حاضر پشت سر گذاشته است توانسته نام و برند خود را نه تنها در ایران بلکه در دنیا شناخته شده نگه دارد .

فرش در صنعت نساجی -وبسایت فرش کاشان

تحول صنعت نساجی در سال ۱۴۰۰

قدمت این صنعت به سال ها قبل باز میگردد که نام و فعالیت خود را در همان ابتدا راه با تولید نخ آغاز کرده بود ولی توانست فعالیت خود را تا دنیای بافت فرش های ماشینی ادامه دهد .

البته در طی سالیان متمادی این صنعت فرازو نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشت و تحولات بسیاری را تجربه کرد .اما به یکباره در سال ۱۴۰۰ صنعت نساجی به ویژه در حیطه فرش بافی دچار تحول عظیمی گردید .

با تغییراتی که در صنعت نساجی در این سال انجام شد و موجب رقم خوردن تحولی در این صنعت گردید . در نقوش فرش ها طرح های خاص و دارای جلوه های ویژه تری زده شد و در میزان تراکم فرش ها نیز پیشرفت های بسزایی صورت پذیرفت .

حضور روز افزون شرکت های فرش بافی در عرصه صادرات در دنیا نیر یکی از موادری است که در باب تحول سال ۱۴۰۰ صنعت نساجی تمیتوان از آن چشم بست .از این رو رقابتی میان شرکت ها فرش بافی در این سال بالا گرفت که شرکت فرش کاشان نیز توانست در این مسیر از رقبای خود پیشی بگیرد و بار دیگر در این تحول با ایجاد کیفیتی قابل ستایش و طرح هایی که رقم زده است توانسته است قدمت خود را باز به رخ بکشاند .

 

تحول صنعت نساجی در سال ۱۴۰۰ -وبسایت فرش کاشان

 

نوآوری و ارائه محصولات جدید از سوی شرکت های نساجی فرش در ایران

در جهان اقتصاد امروز اغلب سازمان ها به دنبال یافتن عوامل ایجاد مزیت رقابتی می باشند. پروسه توسعه محصول جدید برای انواع متعدد سازمان های تولیدی ،خدماتی در حال حاضر مزیت رقابتی محسوب میگردد. توسعه یافتن محصولات جدید به سازمان ها کمک خواهی کرد تا بتوانند موقعیت رقابتی و انحصاری خود را در بازار رقابت حفظ کنند . برای صحت این سخنان میتوانیم به آماری اشاره داشته باشیم که در آن ۳۰ در صد سودآوری شرکت ها وابسته به ارائه محصولات جدید میباشد .

روند تولید فرش های ماشینی در صنعت نساجی نیز از این امر مستثنی نمی باشند زیرا میتواند با نوآوری و تولید محصولات جدید همراه گردند . گاهی اشاره ما از نوآوری در فرش تغییر در  نقوش آن تلقی می شود ، در صورتی که میتواند زوایای بسیاری دیگری را نیز شامل شود همچون :

  • تنوع و خلاقیت در سایز فرش
  • خلاقیت در بکار گیری الیاف نوین
  • اضافه نمودن قابلیت هایی ویژه و البته منحصر به فرد به فرش
  • توسعه فرش های هوشمند
  • بکارگیری چاپ دیجیتال در فرش ها
  • تولید فرش هایی با ویژگی هایی مختص به سالمندان و کودکان

این موارد ، مواردی میباشند که در صنعت نساجی فرش در جهان به آن توجه می شود . این برتری نصیب شرکت هایی میگردد که چه در بازار داخلی و چه در بازار خارجی بتوانند بیشترین و متنوع ترین محصولاتی را عرضه نمایند که خواهان بسیاری را به خود جذب نماید .

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *