فرش کوروش

معایب فرش ۷۰۰ شانه

معایب فرش ۷۰۰ شانه

بی اغراق است اگر بگوییم در بین انواع فرش های ماشینی از نظر شانه و تراکم، فرش ماشینی ۷۰۰ شانه محبوبیت ویژه ای در بین خریداران دارد. قیمت مناسب فرش ۷۰۰ شانه و همچنین وجود طرح و رنگ متنوع که با ذوق و هنر سنتی ایران در آمیخته، دلیل رضایت مشتریان از آن است. ما در این مقاله قصد داریم در مورد مزایا و معایب فرش ماشینی ۷۰۰ شانه صحبت کنیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

در گذشته بسیاری از مردم به علت قیمت گران فرش های دستباف، توانایی خرید فرش را نداشتند. پیشرفت صنعت فرش در ایران، نیاز همیشگی خانواده های ایرانی به خرید فرش برای منازل شان را برآورده کرده است. فرش های ماشینی با قیمت مناسب و تنوع نقشه و طرح های متنوع که از سنت و هنر مردم ایران الهام گرفته است، زینت بخش خانه ها شده است. در این بین فرش ماشینی ۷۰۰ شانه تعادل خوبی بین قیمت، کیفیت و زیبایی برقرار کرده و جایگاه ویژه ای بین خریداران برای خود بنا نهاده است.

فرش ماشینی 700 شانه

در گذشته فرش های به صورت ۳۵۰ شانه بافته می شد و رده بندی فرش های ماشینی بر اساس طرح و رنگ بود. و دسته بندی بر مبنای تعداد شانه وجود نداشت. با گذشت زمان فرش ها در شانه های مختلف تولید شدند و دسته بندی فرش ها با توجه به تعداد شانه فرش تغییر کرد. امروزه فرش ماشینی در ۵ رده، دسته بندی می شوند. از جمله آن می توان به فرش ماشینی ۵۰۰ ، ۷۰۰ ، ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه اشاره کرد.

معایب فرش ۷۰۰ شانه

اصطلاح شانه در فرش های ماشینی یعنی تعداد گره های موجود در یک متر مربع عرض فرش و تراکم نیز به تعداد گره های فرش در یک متر مربع از طول فرش اطلاق می شود. اگر تعداد گره های بافته شده در فرش زیاد باشد به آن فرش به اصطلاح فرش ریز بافت گویند. فرش های ریز بافت ظرافت بالایی دارند. فرش ۷۰۰ شانه در مقایسه با فرش های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه ظرافت کمتری دارند، اما در مقابل از دوام و عمر بیشتری برخوردار هستند. در بافت فرش های ۷۰۰ شانه از بهترین الیاف و نخ ها، استفاده می شود، جنس این نخ ها اکریلیک هیت ست شده هستند. نخ های اکریلیک هیت ست شده، پرز ندارند و حساسیت و آلرژی ایجاد نمی کنند و همچنین عمر طولانی تری دارند. جنس نخ پود به کار رفته در بافت فرش ماشینی ۷۰۰ شانه از پنبه می باشد. که این امر باعث می شود نرمی و لطافت خاصی در فرش ایجاد شود و می توان به راحتی آن را تا کرد.

ویژگی های فرش ماشینی ۷۰۰ شانه

تعداد گره های فرش ماشینی ۷۰۰ شانه در یک متر مربع عرض فرش ۷۰۰ گره می باشد و تراکم آن در حدود ۲۱۰۰ تا ۳۰۰۰ گره است. البته تراکم ۲۵۵۰ گره نیز در این نوع فرش ها وجود دارد. فرش های ماشینی درجه یک دارای ۸ یا ۱۰ رنگ می باشند. در بافت فرش ماشینی ۷۰۰ شانه در کارخانه ها از ماشین آلات مختلف و به روز استفاده می شود. فرش ۷۰۰ شانه در مقیاسه با فرش ۵۰۰ شانه لطافت و قیمت بالاتری دارد.

معایب فرش ۷۰۰ شانه

معایب فرش ۷۰۰ شانه

خواندن این مطالب رو از دست ندهید

فرش 700 شانه بهتره یا فرش 1000 شانه

شانه و تراکم در فرش ماشینی یعنی چی؟ فرش چند شانه بخریم ؟

فرش 20 متری – قیمت فرش 20 متری

مزایا فرش ۷۰۰ شانه

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه خوبی های زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود:

  • چون ارتفاع خاب در این فرش ها، در قیاس با فرش های ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه، بیشتر است باعث ایجاد نرمی بیشتر در آن می شود. کفپوش راحتی برای منزل می باشد و برای استفاده در اتاق خواب و اتاق کودک بسیار مناسب است.
  • به دلیل ارتفاع نخ خاب بیشتر در فرش ماشینی ۷۰۰ شانه، این فرش از ضخامت بیشتری برخوردار است. ضخامت بالا، حدود ۱۱ میلی متر، باعث می شود تا گرما و سرما را رد نکند. و برای نشستن مناسب تر می باشد و مقاومت بالاتری در مقابل فشار و شستشو دارد. و برای مکان های پر رفت و آمد نماسب هستند.
  • در نقشه های فرش های ۷۰۰ شانه بیشتر از طرح های سنتی استفاده می شود. که این سبک فرش، به دلیل حفظ زیبایی های هنر ایرانی، طرفداران زیادی دارد.
  • فرش ۷۰۰ شانه قیمت بسیار مناسب تری نسبت به فرش های ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه دارد.
  • فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی مانند نور، حرارت و شستشو دارند. و همین امر باعث طول عمر و ماندگاری آن می شود.

معایب فرش ۷۰۰ شانه

  • فرش ماشینی ۷۰۰ شانه به نسبت فرش های ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه وزن بیشتری دارد. به همین دلیل حمل و نقل را دشوار می نماید.
  • از معایب فرش ۷۰۰ شانه می توان به طرح و نقش ساده تر این فرش در برابر دیگر فرش ها با شانه بیشتر اشاره کرد.
  • فرش های ۷۰۰ شانه چون گره کمتری دارند، و بافت درشتی دارند، طرح ها از وضوح کمتری برخوردار هستند.
  • فرش های 700 شانه به دلیل ابعادی که دارد، محدودیت نقشه وجود دارد. و نیز کمتر از طرح های مدرن استفاده می شود.
  • در فرش های ۷۰۰ شانه معمولی از نخ های ضخیم استفاده می شود، به همین دلیل پرزدهی اولیه بیشتری دارند. البته این مشکل راه حلی نیز دارد و آن استفاده از نخ اکریلیک هیت ست شده در بافت فرش است. این کار مشکل پرزدهی فرش را به حداقل می رساند.
  • تعداد رنگ ها در فرش 700 شانه مانند دیگر فرش ها به صورت استاندارد و بین ۸ تا ۱۰ رنگ می باشد. اما چون در تولید این فرش از رنگ های خاصی استفاده می شود. طراحان برای ترکیب رنگ با محدودیت مواجه هستند. و به دلیل فاصله زیاد رنگ ها با هم، رنگ های جدید به صورت واضح به نمایش نمی آیند.

معایب فرش ۷۰۰ شانهخرید فرش ماشینی 700 شانه کاشان

کارخانه فرش کاشان تولید کننده فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه با طرح و رنگ های متنوع می باشد. خرید از این مجموعه به صورت حضوری، از نمایشگاه دایمی در کاشان و تهران، و هم غیر حضوری، خرید از سایت به صورت آنلاین، ممکن می باشد.

مجموعه فرش کاشان برای افرادی که در شهر های دیگر سکونت دارند، فروشگاه آنلاین راه اندازی نموده تا مشتریان بتوانند به راحتی در هر ساعت از شبانه روز از محصولات سایت دیدن کنند و طرح مورد دلخواه خود را انتخاب و سفارش دهند. تمامی طرح های موجود در سایت با قیمت کارخانه، حدو ۳۰ تا ۵۰ ٪ ارزان تر از بازار فرش، به فروش می رسد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *