مقالات فرش

نکاتی برای انتخاب و خرید فرش اتاق کودک

نکاتی برای انتخاب و خرید فرش اتاق کودک

محیطی که کودک در آن بزرگ می‌شود علاوه بر کشور و شهر و محله، شامل محیط خانه نیز می‌شود؛ بنابراین برای بهبود وضعیت محیط کودک باید به وضعیت خانه نیز توجهی بسیار داشته باشیم. دکوراسیون خانه، وجود آرامش در خانه و نوع سرگرمی‌ها و کارهای روزمره‌ی کودک از جمله مواردی هستند که باید برای بهبود محیط رشد کودک به آن‌ها توجه داشته باشیم. برای مورد اول، یعنی دکوراسیون خانه، می‌توان کارهای زیادی انجام داد. یکی از این کارهای زیاد، بهبود وضعیت اتاق کودک است. اتاق کودک باید متناسب با سن و سال او، جنسیت‌اش، علایق‌اش و موارد این قبیل باشد تا کودک بتواند هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی رشدی مناسب داشته باشد. برای بهبود وضعیت اتاق کودک می‌توان از عناصر مختلفی استفاده کرد. یکی از این عناصر، فرش اتاق کودک است. با توجه به آن‌چه که گفته شد، انتخاب فرش برای اتاق کودک باید با دقتی بالا انجام شود و موارد مختلفی به عنوان معیارهای مهم در نظر گرفته شوند. در این نوشتار، در مورد همین معیارهای مهم برای خرید فرش اتاق کودک صحبت خواهد شد. این موارد را مطالعه کنید و به هنگام انتخاب فرش برای اتاق کودک آن‌ها را در نظر داشته باشید.

راهنمای خرید فرش اتاق کودک

1- به حساس‌بودن پوست کودک توجه داشته باشید

اولین و مهم‌ترین موردی که باید به هنگام خرید فرش اتاق کودک مد نظر قرار دهید این است که پوست کودکان حساس است و همچنین از آن جا که کودکان زمان زیادی را برای بازی صرف می‌کنند و احتمال آن که زمان‌های زیادی با فرش در تماس باشند زیاد است، باید توجهی بسیار به نوع الیافی که در فرش به کار رفته داشته باشید. تا جای امکان بهتر است از فرش اکریلیک یا پلی پروپیلن استفاده کنید. همچنین این نکته مهم است که فرشی که برای اتاق کودک استفاده می‌کنید از نوع هیت ست شده باشد تا موجب حساسیت نشود و پرزدهی نیز نداشته باشد.

نکاتی برای انتخاب و خرید فرش اتاق کودک

2- به روحیه‌ی کودک توجه داشته باشید

بهتر است فضای اتاق کودک یک فضای شاد و فانتزی باشد. دوران کودکی دورانی نیست که در آن جدیت زندگی وجود داشته باشد، بلکه کودک – خصوصاً کودک زیر 7 سال- باید دنیایی شاد و فانتزی داشته باشد و مشغول بازی کردن باشد.

بنابراین باید از فرش‌هایی با رنگ شاد – از جمله صورتی، آبی روشن، قرمز روشن و …- استفاده شود. همچنین طرح فرش نیز تا جای امکان باید فانتزی باشد و فضایی کارتونی داشته باشد.

اما نکته‌ای که در این بین اهمیت دارد این است که یک فرش خاص برای همه‌ی کودکان گزینه‌ای مناسب نیست. کودکان نیز سلیقه‌ی خود را دارند و چه بهتر که با در نظر داشتن سلیقه‌ی آنان، اقدام به خرید فرش اتاق کودک شود. بهترین کار این است که یا قبل از خرید فرش و یا هنگام خرید فرش، خودِ کودک نیز حضور داشته باشد و بگوید که کدام یک از طرح‌های فرش بیش‌تر باب سلیقه‌ی او است و ارتباطی بهتر با آن برقرار می‌کند.

نکاتی برای انتخاب و خرید فرش اتاق کودک

3- بازیگوش‌بودن کودک را در نظر داشته باشید

نکته‌ی دیگری که باید برای خرید فرش اتاق کودک در نظر داشته باشید این است که کودکان معمولاً بازیگوش هستند و بیشتر از بزرگسالان موجب کثیف شدن فرش می‌شوند. اگر کودک شما نیز بسیار بازیگوش است و مدام موجب کثیف شدن فرش می‌شود، شاید بهتر باشد به دنبال خرید فرش‌هایی با رنگ خیلی روشن نباشید. همچنین بهتر است به دنبال فرش‌هایی باشید که راحت‌تر شسته می‌شوند و پس از شسته‌شدن نیز آسیبی به الیاف‌شان وارد نمی‌شود.

نکاتی برای انتخاب و خرید فرش اتاق کودک

خرید فرش اتاق کودک

با در نظر گرفتن موارد بالا می‌توانید برای خرید فرش کودک اقدام کنید. بهتر است که فرش را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید. بازار فرش کورش، انواع فرش مخصوص اتاق کودک را با کیفیتی بالا و در طرح‌های مختلف عرضه کرده است. برای خرید این فرش‌ها هم می‌توانید به صورت حضوری اقدام کنید و هم به صورت اینترنتی.

نمونه‌های فرش‌های اتاق کودک را می‌توانید در لینک زیر ببینید. ضمناً هر یک از فرش‌ها نیز در اندازه‌های مختلفی وجود دارند که البته امکان انتخاب هر یک از اندازه‌ها به صورت اینترنتی فراهم است:

فرش برای اتاق کودک

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *