فرش کوروش, مقالات فرش

چگونه فرشی با اندازه ی مناسب منزل خودمون انتخاب کنیم

چگونه فرشی با اندازه ی مناسب منزل خودمون انتخاب کنیم-وبسایت فرش کاشان

فرش در زندگی خانواده های ایرانی جایگاه ویژه ای دارد، به طوری که نمی توان خانه ای را بدون فرش تصور نمود. طرح، رنگ و ابعاد فرش بسیار مهم است و برای آنکه بتواند جلوه گری زیبایی در فضای منزل داشته باشد باید متناسب با دکوراسیون و ابعاد منزل انتخاب شود. اگر می خواهید با نحوه انتخاب فرشی که متناسب با اندازه منزل تان باشد بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

خرید راحت و ارزان به صورت اینترتی از سایت رسمی فرش کوروش خرید آنلاین فرش اینجاست!

چگونه فرشی با اندازه ی مناسب منزل خودمون انتخاب کنیم؟-وبسایت فرش کاشان

انتخاب ابعاد مناسب فرش در دکوراسیون منزل

فرش از مهم ترین المان ها در دکوراسیون منزل محسوب می شود، از این رو انتخاب فرش دارای اهمیت بسیار زیادی است. متناسب بودن ابعاد فرش با فضای خانه نقش بسزایی در زیبایی و جلوه آن خواهد داشت، به طوری که حتی اگر خوش نقش و نگار ترین و گران قیمت ترین فرش ها را خریداری نمایید اما ابعاد مناسبی نداشته باشد زیبایی چندانی نخواهد داشت.

فرش ها نه تنها جلوه و نمای خاصی به منزل می بخشند بلکه بیشتر به عنوان تعریف یک فضا از آن ها استفاده می کنند. از این رو وسعت کف فضا، مبلمان منزل و … در انتخاب ابعاد فرش بسیار اهمیت دارند و باید با هم در تعادل باشند. ساده ترین راه تشخیص ابعاد مناسب فرش این است که پیش از خرید بر روی کف زمین منزل ابعاد حدودی فرش را تعیین نمایید تا بتوانید راحت تر تصمیم گیری کنید.

انتخاب ابعاد مناسب فرش در دکوراسیون منزل-وبسایت فرش کاشان

عوامل موثر بر ابعاد فرش

به طور کلی برای انتخاب ابعاد فرش عوامل مختلفی اثر گذار است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

  • مساحت کلی فضا
  • نوع مبلمانی که برای هر بخش استفاده می شود.
  • شکل فضای منزل که می تواند به صورت مربعی، مستطیلی یا زاویه دار باشد.

اندازه مناسب فرش در نشیمن

نشیمن از مهم ترین فضاهای منزل است و بیشترین رفت و آمد مربوط به این بخش است، از این رو باید فرشی که برای این مکان انتخاب می شود متناسب با ابعاد آن باشد. این فرش باید با سبک و همچنین رنگ و مدل مبلمان و سایر دکوراسیون منزل متناسب و هماهنگ باشد تا هارمونی خاصی را به وجود آورد. این موضوع وقتی بیشتر اهمیت پیدا می کند که نشیمن فضای کوچکی داشته باشد و امکان تفکیک فضاها خیلی وجود نداشته باشد، در چنین شرایطی با انتخاب یک فرش با ابعاد مناسب راحت تر می توان فضا را تفکیک نمود.

توجه داشته باشید که باید ابعاد فرش را به نحوی انتخاب نمایید که پایه های جلوی مبل بر روی فرش و پایه های عقب آن بر روی زمین قرار بگیرند. البته نوع و مدل مبلمان نیز خیلی اهمیت دارد، مثلا در صورتی که کاناپه ها بزرگ باشند بهتر است که فرش ها طویل تر انتخاب شوند یا اینکه مبل ها با فاصله بیشتری از لبه فرش قرار بگیرند تا حس انتزاعی بودن بیشتر احساس شود.

در نشیمن های کوچک چیدن مبلمان بر رو فرش می تواند ایده فوق العاده ای باشد. البته وابسته به ابعاد فرش است. در صورت بزرگ بودن ابعاد فرش به راحتی می توان تمامی مبل ها و صندلی ها را روی فرش قرار داد. در نشیمن هایی که محدودیت فضایی ندارند می توان فرش را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کرد و با رعایت فاصله مناسب مبل ها و سایر وسایل دکوراسیون را در اطراف آن قرار داد.

اندازه مناسب فرش در نشیمن-وبسایت فرش کاشان

ابعاد مناسب فرش برای اتاق خواب

ابعاد فرش اتاق خواب باید به گونه ای انتخاب شود که قسمتی از تخت خواب بر روی فرش قرار بگیرد. به این ترتیب می توان مانع از حرکت تخت شد و تا حدودی سطح سرد کف را پوشش داد. توجه داشته باشید که نباید فرش را به دیوار بچسبانید. به عبارتی می توان گفت در اتاق خواب ها فرش باید 12 سانتی متر و در نشیمن و سالن پذیرایی 20 سانتی متر باید از دیوار فاصله داشته باشد.

ابعاد مناسب فرش برای اتاق خواب-وبسایت فرش کاشان

ابعاد مناسب فرش برای آشپزخانه

آشپزخانه ها معمولا دارای مدل ها و ابعاد مختلفی هستند، از این رو معمولا نمی توان از فرش هایی با ابعاد استاندارد برای آن ها استفاده نمود. اما به طور کلی اگر از میز و صندلی در آشپزخانه استفاده می کنید باید ابعاد فرش را به نحوی انتخاب نمایید که کاملا زیر آن ها را پوشش دهد. البته باید فرش از کابینت ها 10 سانتی متر فاصله داشته باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *