فرش کوروش, مقالات فرش

آیا فرش گل برجسته خوب است؟

آیا فرش گل برجسته خوب است؟-وبسایت فرش کاشان

آیا فرش گل برجسته خوب است؟-وبسایت فرش کاشان

اولین چیزی که وقتی از صنایع دستی کشورمان ایران حرف میزنیم یاد آن می افتیم فرش ایرانی است.فرش ایرانی امروزه فقط مختص به کشور ما نیست بلکه اکثر کشور های جهان آن را میشناسند و در اکثر خانه های خود از آن استفاده میکنند.رنگ و بوی اصلی خانه های ایرانی به فرش آن هاست و فرش ها میتوانند با طرح و رنگ های متفاوتی که دارند میتوانند روحیه افراد خانه را عوض کنند. فرش ها نیز در نوع بافت خود به دو دسته ی دستی و ماشینی تقسیم میشود که هرکدام آن ها دارای معایب و مزیت های مخصوص به خود هستند.اما یک نوع از فرش های موجود در ایران و جهان فرش گل برجسته است و ما در ادامه قصد داریم بررسی کنیم که آیا فرش گل برجسته خوب است؟پس با ما تا آخر مطلب همراه باشید.نوع بافت این نوع از فرش به گونه ای است که بافنده آن هنگام بافت برای نقش و نگار دادن به فرش تصمیم میگیرد بعضی از قسمت های آن را برجسته تر و ضخیم تر ببافد و طرح زیبایی برای فرش فراهم آورد.اولین باری که فرش گل برجسته در تاریخ ایران مشاهده شد در شهر اصفهان بود و اولین فرش گل برجسته به دست علی خدادادی در سال ۱۳۵۶ رقم خورد و بعد از ده سال نیز کار آن به اتمام رسید و به فرش بوستان معروف شد.اما در ادامه مزایا و معایب فرش گل برجسته را برای شما شرح خواهیم داد.

مزایای فرش گل برجسته:

  • ظرافت و زیبایی بی نظیر:

  • مهم ترین ویژگی ای که یک فرش باید داشته باشد ظرافت و زیبایی است تا بتواند چشم خریدار را بگیرد.فرش گل برجسته انقدر زیبایی و رنگ و لعاب همراه خود دارد که گاهی به عنوان تابلو فرش استفاده میشود و وصل به دیوار خانه ها،زیبایی دیوار را دو چندان میکند.
  • ماندگاری بالا:

  • دومین مزیت یک فرش گل برجسته،مانند دیگر فرش های ایرانی ماندگاری بالا و مقاومت آن در برابر آسیب های محیطی است.فرش گل برجسته این ماندگاری را مدیون به الیافی است که در بافت آن استفاده میشود و همین الیاف باعث میشود فرش در طول زمان زیبایی خود را از دست ندهد و هنگام شست و شو رنگ آن تغییر نکند.
  • تنوع در طرح:

  • هنگامی که به یک فرش فروشی میکنیم و فرش هایی در طرح ها و رنگ های مختلف را میبینیم متوجه این مهم میشویم که چقدر حق انتخاب در این فرش وجود دارد.این تنوع بالا به این دلیل است که دست بافنده به دلیل وجود الیاف مختلف باز است تا بتواند از طرح ها و رنگ های مختلف در فرش خود استفاده کند.همین زیبایی فرش گل برجسته میتواند دلیل محکمی برای جواب مثبت به این سوال باشد که آیا فرش گل برجسته خوب است یا خیر.
  • وجود تراکم بالا:

  • امروزه به طور کلی هم فرش های دستبافت هم ماشینی از تراکم بسیار زیادی برخوردارند و همین تراکم گره ها باعث میشود که لطافت فرش بسیار زیاد باشد و باعث راحتی و رفاه اهل خانه شود.همین لطافت باعث شده است فرش گل برجسته انتخاب اول هنگام خرید فرش باشد.

اما هر محصولی هم دارای مزایایی است که افراد را به آن جذب میکند و هم دارای معایبی است که خریدار را گاهی از خرید منصرف خواهد کرد.در ادامه بعضی از معایب فرش برجسته را میشماریم تا شما نیز با آن آشنا شوید.

برای خرید آنلاین فرش از بی فرش کلیک کنید.

معایب فرش گل برجسته:

  • سختی در تمیزی آن:

  • البته این عیب بیشتر شامل فرش گل برجسته بی کیفیت یا با کیفیت پایین در الیاف آن میشود و به این صورت است که اگر گرد و غبار یا لکه ای روی فرش ایجاد شود از بین بردن آن زمان بیشتری نیاز دارد و باید زحمت بیشتری هم برای از بین بردن آن کشید.سعی کنید هنگام خرید فرش گل برجسته حتما به کیفیت الیاف موجود در آن توجه کافی داشته باشید تا بتوانید خریدی عمری و با صرفه برای خود داشته باشید.
  • قیمت بالا:

  • در دنیای امروز اگر بخواهیم محصولی با کیفیت و با عمر طولانی برای خود خریداری کنیم باید هزینه ای در خور موادی که در محصول به کار رفته شده را بپردازیم.فرش گل برجسته نیز به دلیل طول و عرضی که دارد الیاف بسیاری در آن به کار رفته شده و اگر بخواهیم این الیاف از جنس با کیفیت آن باشد باید هزینه ی آن را بپردازیم.

در آخر نتیجه ای که میتوان از مباحث بالا گرفت این است که فرش گل برجسته نیز مانند دیگر محصولات تولیدی از مزایا و معایب خاص خود برخوردار است و افراد باید هنگام خرید همه ی مزایا و معایب آن را بسنجند تا خریدی مطمئن داشته باشند.

 

معایب فرش گل برجسته:-وبسایت فرش کاشان

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *