فرش کوروش

افزایش قیمت فرش 9 متری ؟

علت بالابودن قیمت فرش 9متری

خیلی از خریداران فرش 9 متری از بالابودن قیمت فرش 9 متری نسبت به متراژ ان گلایه دارند که سعی داریم علت ان را در این مقاله برای شما بازگو کنیم لطفا تا اخر مقاله با ما باشید.

فرش 9 متری از پرفروش ترین متراژ های فرش ماشینی که به علت اندازه خوب و خوشقواره بودن ان بیشترین فروش را در میان متراژ های فرش دارد . خیلی از خریداران به دلیل متوسط بودن متراژ ان طرفدار این متراژ هستند .

فرش 9 متری برای بسیاری از اپارتمان های امروزی قابل استفاده است بخاطر همین بیشترین فروش را دارد.

فرش 9متری چند در چند هست ؟

فرش 9 متری بر خلاف تصور بسیاری از خریداران که فکر میکنند 3*3 هست به متراژ 2.5*3.5 تولید میشود که علت اصلی گران بودن این متراژ هست که در زیر مفصل برای شما بازگو هستیم.

اندازه عرض دستگاه فرش بافی

دستگاه فرش بافی ماشینی

دستگاه فرش بافی دارای 2 عرض متفاوت هست، همانطور که میدانید دستگاه های فرش بافی تولید شرکت های خارجی هست و با خرید تولید کنندگان فرش ماشینی وارد ایران شده است عرض دستگاه که وارد کشور عزیزمان شده است عرض 3 متر و 4 متر میباشد .

بافت فرش 9متری

برای بافت فرش ماشینی باید عرض دستگاه کامل شود یعنی نمیتوان فرشی را با عرض کمتر بافت ، که در صورتی که فرش 12 متری بافت شود عرض دستگاه 3 متری با عرض فرش 12 متری پر میشود و در این صورت مشکلی نیست .ولی اگر قصد بافت فرش 9 متری را داشته باشیم نیم متر از عرض دستگاه برای بافت فرش خالی هست که این نیم متر بسیاری از مواد بافت فرش را هدر میدهد .

برای تولید کننده بافت فرش 9متری اصلا بصرفه نیست بخاطر همین هزینه هدر رفت مواد استفاده شده به قیمت فرش اضافه میشود برای همین قیمت فرش 9 متری کمی بیشتر از قیمت متراژ ان هست.

افزایش قیمت فرش 9متری علت چیست ؟

زمانی  قیمت الیاف و مواد اولیه فرش ماشینی کم بود و این پرتی که در کنار فرش 9 متری لحاظ میشد .مبلغ قابل توجه ای نبود بطوری که هر تخته فرش مثلا 500 شانه مبلغ 20 هزار تومان اضافه میشد یعنی قیمت فرش 9 متری 500 شانه فقط 20 هزار تومان از قیمت متر ان بیشتر بود  و یا برای فرش 700 شانه قیمت فرش 9متری 700 شانه 40  هزار تومان بیشتر بود که مبلغ زیادی برای خریدار و حتی تولید کننده نبود ولی العان با افزایش قیمت مواد اولیه و نخ فرش ماشینی این پرتی خیلی زیاد شده بطوری که قیمت فرش 9متری 1200 شانه بالغ بر 200 هزار تومان افزایش قیمت نسبت به متراژ 9 متری دارد که باعث گران تر شده فرش 9متری نسبت به متراژ ان شده است.

این مقالات رو از دست ندهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مرتبط

1 فکر در مورد “ افزایش قیمت فرش 9 متری ؟

  1. سادات گفت:

    تو کشور ما همیشه خبر افزایش قیمت هست تا حالا کاهش قیمت رو ما نشنیدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *