فرش کوروش

اول فرش بخریم یا مبل

اول فرش بخریم یا مبل ؟

اول فرش یا مبل بخریم

اول فرش یا مبل بخریم

یکی ازسوالاتی که بسیاری از خریداران فرش از مشاوران کارخانه میپرسند این سوال مهم است که در چیدمان و دکوراسیون منزل اول فرش را باید تهیه کنیم و یا مبل را انتخاب کنیم.

هدف ما در این مقاله این است تا بتوانیم با ارائه اطلاعاتی مفید در این زمینه کمک کنیم تا شما انتخابی راحت تر داشته باشید .

نکته اول در انتخاب مبل و فرش نوع دکوراسیون است. ما باید در ابتدا مشخص کنیم  که قصد ایجاد تضاد رنگی در چیدمان وسایل را داریم و یا به دنبال ست کردن وسایل هستیم یعنی اینکه همه چیز با هم همخوانی داشته باشد .

اگر بخواهید تضاد رنگی بین وسایل ایجاد کنید تفاوتی ندارد که کدام مورد را اول انتخاب و تهیه میکنید

زیرا شما باید یکی را تیره و مورد  دیگر را روشن انتخاب کنید و یا اینکه دو رنگ مقابل هم  که در عین حال مکمل هم هستند را انتخاب کنیم

برای مثال میتوانید از ست فرش سرمه ای با مبلمان کرم و استخوانی و در کل رنگ روشن استفاده کنید. گفتن این نکته نیز ضروری است که  باید به رنگ دیوارها و پرده هم توجه کرد در کل فرش سرمه ای در فضایی با دکوراسیون سفید و روشن  جلوه ی زیبا و بهتری دارد .

در حالت دوم اگر به دنبال همخوانی و یکدست بودن دکوراسیون هستید بهتر است اول فرش را انتخاب کنید زیرا رنگ های به کاررفته در فرش نسبت به کالیته رنگ مبل که تنوع بسیاری دارد محدودیت انتخاب دارد و می توان با کمک این رنگ های به کار رفته در فرش گزینه مورد مناسب خود را پیدا کنید.

فرش-طرح-تاج-محل-سرمه-ای

فرش-طرح-تاج-محل-سرمه-ای

برای مثال شما اگر فرش تاج محل سرمه ای رو انتخاب کنید گزینه های بسیار دارید برای مثال میتوانید از رنگ مبل سرمه ای –مبل کرم –مبل کرم و ابی فیروزه ای اینها تنها رنگ قابل ست هست که خود این رنگ ها طیف بالای دارد رنگ کرم خودش بیش از 10 کالیته رنگی در پارچه مبل دارد که میتوانید خیلی راحت رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید

لازم به ذکر است که در هر فرش از 10رنگ استفاده شده که این امر باعث راحت تر شدن انتخاب رنگ دکوراسیون و مبل می شود.

برای مثال میتونیم از فرش کرم را مبلمان کرم و قهوه ای و بژ ست کنیم که این رنگ ها همخوانی زیادی باهم دارند .

رنگ هایی در دکوراسیون هم رنگ مورد استفاده قرار میگیرند که کاملا خنثی هستند. رنگ های خنثی امتیازات ویژه ای را در چیدمان و دکوراسیون منازل دارد. به همین دلیل یکی از بهترین راه ها برای خرید و انتخاب استفاده از رنگ های خنثی برای فرش هست چون به راحتی با دکوراسیون هماهنگ میشوند.

به رنگ هایی که نه گرم و نه سرد هستند و رنگ ملایم و بی رنگی دارند رنگ های خنثی می گویند. مانند رنگ طوسی و فیلی و نقره ای. در این نوع رنگ ها تنوع بسیار بالای در فرش وجود دارد فرش طوسی رو میتوانید در گالری فرش طوسی سایت فرش کوروش ببینید و با خیال راحت با توجه به دکوراسیون منزل مبل و فرش طوسی خود رو انتخاب کنید

نکته ی دیگه ای که قابل اهمیت هستش شلوغ یا خلوت بودن طرح فرش و مبل است .

برای مثال اگر مبلمان و پارچه آن طراحی شلوغی داشته باشه بهترین کار انتخاب فرش با نمایی خلوت است و برعکس این موضوع نیز صادق است .

حالا اگر کمی بخواهیم کلی تر صحبت کنیم میرسیم به بحث دکوراسیون کل فضا که اینجا باید قبل خرید فرش و مبل به رنگ پرده و دیوارها و کف پوش منزل هم دقت کنیم .

اگر کف پوش منزل شما پارکت هست و یا تناژ رنگ قهوه ای بالایی دارد باید رنگهایی با آن ست شود که فضا را شلوغ نکند به همین دلیل در اینجا پیشنهاد ما فرشهای ضمینه کرم و بژ و لاکی و رنگ های گرم  است .

مورد دیگر اینکه  ابعاد فضا نیز تا حد زیادی در انتخاب فرش تاثیر دارد زیرا اگر فضا کوچک باشد باید سعی شود که از فرش های رنگ روشن استفاده کرد تا فضا را دلباز و بزرگ تر نشان دهد ولی اگر فضا بزرگ باشد در انتخاب رنگ محدودیتی نخواهید داشت.

انتخاب اول فرش یا مبلمان

با توضیحاتی که در متن بالاداده شد انتخاب فرش گزینه راحت تری برای چیدمان دکوراسیون دارد و بخاطر راحت بودن در انتخاب مبل خیلی بهتر میتوانید ست دکوراسیون خود را انجام دهید

این مقاله رو از دست ندهید

انتخاب فرش ماشینی مناسب

در زیر فیلمی در مورد مقاله:اول فرش بخرم یا مبل قرار داده ایم که با توضیحات کارشناس خانم عرب میتوانید بهتر تصمیم بگیرید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

نوشته های مرتبط

3 فکر در مورد “ اول فرش بخریم یا مبل

  1. مشایخی گفت:

    خرید اول فرش بنظر من هم بهتره تا مبل تنوع رنگی مبل خیلی زیاد هست فرش به اندازه مبل تنوع رنگی نداره

  2. سارا حسابی گفت:

    متاسفانه من موقع خرید فرش نبودم و شوهرم زحمتشو کشید خرید حالا با مبلی که خرید کردیم اصلا هم خونی نداره کاهش اول فرش رو می خریدم یجوری میشد مشکل رو حل کرد . مبل رنگ کرم هست سخت نیست ست کردنش ولی به دلم نمیشینه انگار تو خونه غریبی میکنه هم فرش و هم مبل

  3. مرضیه حسینی گفت:

    دقیقا درست میگید من برای جهیزیه اول مبل رو خرید کردم به دلم نشست طرح و رنگش خرید کردم ولی متاسفانه کل بازار فرش رو گشتم اصلا نمیتونستم ستش کنم البته مشاوران شما خیلی کمک کردند به سختی تونستم ست فرش و مبل رو انجام بدم ولی اگر فرش رو اول انتخاب کرده بودم با یکم جابجای رنگ کوسن ها میتونستم یه دکوراسیون زیبای از مبل و فرش داشته باشم بازم خدا رو شکر خونم قشنگ شد
    دستتون درد نکنه بابت مشاوره های خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *