فرش کوروش

تمیز کردن فرش ماشینی

تمیز کردن فرش ماشینی در منزل

زمانیکه لکه یا کثیفی بر روی فرش ایجاد شود ضمن پاک کردن کثیفی از فرش، موادی که حاصل از کثیفی  به پشت فرش نفوذ کرده را باید تمیز نموده و و برای جلوگیری از تشکیل کپک باید پشت فرش را برعکس ( پشت و رو) در هوای آزاد قرار داد.

 

تمیز-کردن-فرش-

تمیز-کردن-فرش-

مایعات حاوی قند مانند شربت و نوشابه زمانیکه بر روی فرش پخش میشوند اگر کاملا در بافت فرش نفوذ نکرده باشند باید بلافاصله توسط قاشق جمع آوری شوند  که مایعات در بافت نفوذ نکنند و بعد از آن برای پاک کردن لکه باید از پارچه سفید که قدرت جذب داشته باشد استفاده کرد و بر روی فرش و محل کثیفی کشید و انقدر این کار را تکرار کرد که محل کثیفی عاری از لکه شود.

سفید بودن پارچه لکه بری باعث می شود تا جایی که لکه کاملا تمیز شود آثار لکه بر پارچه باقی نماند.در ابتدای کار که پارچه تنذیف (سفید رنگ) بر روی کثیفی ایجاد شده کشیده می شود بدلیل مرغوب بودن جنس نخ های استفاده شده در فرش کافیست که فقط  مرطوب باشد و احتیاجی به آغشته شده به مایع و صابون نیست و خیس بودن پارچه با آب کفایت می کند.

توجه فرمایید که تمیز کردن فرش ماشینی باید با حوصله و دقت فراوان انجام شود.نکته دیگر که حائز اهمیت است عبارت است از در لکه بری ابتدا آب بر روی پارچه نخی ریخته و سپس فرش تمیز گردد.

از تماس مستقیم هر نوع محلول و مایعات شیمیایی با فرش جدا خود داری شود.برای اینکه سطحی که لکه ایجاد شده بیشتر نگردد مسیری که پارچه بر روی لکه فرش کشیده می شود از اطراف به داخل باید باشد، هر ادازه سعی شود که پاک کردن لکه در یک نقطه صورت گیرد راحت تر بودن و نتیجه بخش بودن لکه بری مناسب تر انجام میشود.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *