مقالات فرش

دلایل اختلاف قیمت فرش 700 شانه

دلیل های اختلاف قیمتی فرش 700 شانه

 

در زمان خرید فرش ابتدا به بافت و کیفیت و نیز شانه و تراکم آن توجه می شود، چون تفاوت در شانه و تراکم بر کیفیت و زیبایی فرش تاثیرگذار می باشد. و موضوع بعدی که اهمیت زیادی دارد قیمت فرش است، که افراد سعی می کنند، به جز کیفیت به قیمت آن نیز دقت داشته باشند تا با توجه به بودجه خود بهترین را برای منزل شان انتخاب نمایند. اما حتما برای خرید فرش به بازار مراجعه کرده اید و می دانید که فرش های مشابه در فروشگاه های مختلف، قیمت متفاوتی دارند. اما دلیل این تفاوت قیمت در فرش ها چیست؟ در این مطلب قصد داریم تا دلایل تفاوت قیمت فرش ۷۰۰ شانه را در فروشگاه فرش بررسی نماییم.

 

خرید فرش ۷۰۰ شانه

فرش 700 شانه

تنوع بالای فرش های ماشینی و قیمت مناسب آن، سبب شده تا محبوبیت بیشتری نسبت به فرش دستباف داشته باشد. به گونه ای که روز به روز بر تعداد کارخانجات و تولیدکنندگان فرش ماشینی در شهرهای مهم از جمله فرش کاشان افزوده می شود. فروش زیاد فرش های ماشینی و تنوع آن، نشان از تقاضای زیاد خریداران برای این محصول می باشد.

فرش های ۷۰۰ شانه به دلیل تنوع رنگ و طرح های خاص و زیبا، جزو پر فروش ترین فرش های ماشینی هستند. این نوع فرش ها شانه و تراکم پایینی دارند و به همین دلیل ضخامت بیشتر و دوام و ماندگاری بالایی در مقایسه با دیگر فرش ها دارا می باشند. ضخامت فرش 700 شانه به میزانی است که برای نشستن و استراحت کردن بر روی آن بسیار مناسب می باشد.

همان طور که گفته شده، تقاضای خرید فرش ۷۰۰ شانه بالاست، تنوع بالای در تولید این محصول سبب شده تا با قیمت های مختلفی در بازار موجود باشد. برای نمونه،  قیمت فرش ۷۰۰ شانه ۶متری، با بیشتر از ۱۰ نرخ قیمت در بازار فرش به فروش می رسد. در ادامه می خواهیم عوامل موثر در قیمت فرش ۷۰۰ شانه را بیان خواهیم کرد.

 

انواع فرش 700 شانه و قیمت فرش 700 شانه

 

فرش کاشان 700 شانه در انواع مختلف تولید می شود، که در ۳ بخش مختلف قرار می گیرد در زیر توضیح مختصری در مورد کیفیت و قیمت فرش 700 شانه ارائه شده است:

 

  • فرش 700 شانه ی واقعی:

 

فرش 700 شانه واقعی دارای 700 شانه و 2100 تا 3000 تراکم می باشد. که معروف ترین آن با تراکم ۲۵۵۰ است. فرش 700 شانه اصل و درجه یک به طور معمول با 8 یا 10 رنگ تولید و عرضه می شود. بافت این مدل فرش هفتصد شانه، با ماشین آلات مختلف انجام می شود. که در بیشتر موارد توسط دستگاه بافت مدرن و به‌روز، مدل HCPx2 صورت می گیرد.

 

  • فرش 700 شانه تبدیلی:

 

فرش 700 شانه تبدیلی، فرشی است که با دستگاه بافت فرش ۵۰۰ شانه بافته شده و با ایجاد تغییراتی در دستگاه، شانه فرشبه  700 گره رسیده است. این نوع فرش معمولا دارای تراکمی در حدود 1500 گره و با 7 رنگ در بازار موجود می باشد. فرش های 700 شانه تبدیلی در مقایسه با فرش 700 شانه واقعی، قیمت و کیفیت پایین تری دارند. و بیشتر در فروشگاه های نامعتبر به فروش می رسند.

 

  • فرش طرح 700 شانه 500 شانه ارزان قیمت

 

فرش ارزان

فرش 500 شانه ارزان قیمت طرح 700 شانه

 

 

فرش ماشینی طرح 700 شانه  برخلاف نامش، در گروه فرش های 700 شانه قرار ندارد. و فقط از طرح های جدید و پرفروش 700 شانه در بافت آن استفاده می شود. و در واقع جزو گروه فرش های ماشینی ۵۰۰ شانه رده بندی می شود. فرش های طرح ۷۰۰ شانه دارای ۵۰۰ شانه و ۱۰۰۰ تراکم می باشد.

همچنین این مدل فرش ماشینی با 7 یا 8 رنگ بافته و به بازار عرضه می شود. دستگاه های بافت این نوع فرش ماشینی، دستگاه های کامپیوتری و مدرن تری در مقایسه با فرش ۵۰۰ شانه دارند. فرش های طرح 700 شانه به دلیل قیمت پایین تر و طرح های زیباتری که دارند، مورد استقبال خریداران زیادی قرار گرفته و از نظر کیفیت نیز در رده خوبی هستند.

 

دلایل اختلاف قیمت فرش ۷۰۰ شانه

 

تولید فرش ۷۰۰ شانه بسیار متنوع است، اما معمولا با ۲ نوع کیفیت نخ و ۲ مدل دستگاه بافته می شود. حال اگر تنوع تراکم را نیز در این نوع فرش در نظر بگیریم، تنوع وسیعی می شود که در این مقاله نمی گنجد. اما در حالت کلی می توان موارد زیر را اشاره کرد:

 

  • فرش ۷۰۰ شانه و تراکم ۱۵۰۰، با نخ ورژن

فرش 700 شانه ارزان قیمت

فرش 700 شانه ارزان قیمت

این مدل فرش جزو ارزان ترین نوع فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه می باشد، به همین دلیل محبوبیت و فروش بالایی نیز دارد و به فرش ۷۰۰ شانه ارزان قیمت مشهور است. البته این نوع فرش کیفیت خوبی دارد و تشخیص تفاوت آن با فرش ۷۰۰ شانه گران سخت می باشد. بنابراین در زمان خرید دقت کنید که فرش کم کیفیت را به جای فرش گران به شما نفروشند.

فرش ۷۰۰ شانه ارزان قیمت، گره های کمتر و کمی چرب تر از فرش گران دارد. البته این توضیحات کمی حرفه ای است و برای افرادی که برای اولین بار قصد خرید فرش ۷۰۰ شانه را دارند، بهتری است که به آن دقت نمایند. کارخانجات زیادی در شهر کاشان، مشغول به تولید و عرضه این نوع فرش هستند.

 

 

  • فرش ۷۰۰ شانه و تراکم ۲۵۵۰، با نخ ورژن

 

این مدل فرش ماشینی، بسیار شبیه به فرش ۷۰۰ شانه گران قیمت است، چون تراکم بالایی داشته و ریز بافت می باشد. تنها تفاوت در ظاهر فرش است که نخ های فرش، کمی چرب می باشد. البته فرش های بافته شده با نخ ورژن دوام و عمر کمتری در مقایسه با فرش ۱۰۰ ٪ اکریلیک دارند. به همین دلیل از نظر قیمت نیز، قیمت پایین تری در مقایسه با فرش های اکرولیک دارند. تولید فرش ۷۰۰ شانه ورژن کیفیت بالا، بسیار کم است، چون تفاوت قیمت کمی داشته و بافت آن بصرفه نیست.

 

  • فرش ۷۰۰ شانه و تراکم ۱۵۰۰، با نخ اکریلیک

 

فرش ۷۰۰ شانه با تراکم ۱۵۰۰ با نخ اکریلیک هیت ست شده از کیفیت بالای برخوردار بوده و جنس عالی دارد. قیمت این مدل فرش با فرش ۷۰۰ شانه ورژن کیفیت بالا نسبتا برابر است. و نیز از نظر دوام و ماندگاری، عمر بالاتر و بهتری دارد. فرش ۷۰۰ شانه با تراکم ۱۵۰۰ جرو گروه فرش های درجه یک در بازار هستند. و کارخانجات کاشان زیادی اقدام به تولید این نوع فرش نمی نمایند.

 

  • فرش ۷۰۰ شانه و تراکم ۲۵۵۰، با نخ اکریلیک

 

 

فرش طرح کارینا سرمه ای

فرش 700 شانه جدید کارینا

بهترین انواع فرش ۷۰۰ شانه فرش هایی با تراکم ۲۵۵۰ هستند که از بهترین نخ در بافت آن استفاده می شود. این فرش های ماشینی هفتصد شانه، هم از نظر کیفیت و هم از نظر تنوع طرح بهترین نوع فرش 700 شانه می باشند.

فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ با دستگاه اچ سی پی بافته می شود و اختلاف قیمت آن با نوع اول فرش ۷۰۰ شانه زیاد است. الیته در زمان خرید دقت کنید تا فروشندگان آن مدل را به جای ۷۰۰ شانه اکریلیک به شما نفروشند، چون تشخیص کیفیت این مدل فرش کار ساده ای نیست.

همه این انواع مدل فرش، با دستگاه مدرن الکترونیکی و یا دستگاه مکانیکی بافته می شود.

 

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه از نظر دستگاه بافت

 

فرش های ۷۰۰ شانه با دو دستگاه، تکسیما و اچ سی پی بافته می شود و تفاوت قیمت این نوع فرش ها کم می باشد. فرش های بافته شده با دستگاه پیشرفته ریزبافت تر بوده و ریزکاری بیشتری را نمایان می کنند. فرش های که با دستگاه اچ سی پی بافته می شوند، پشت زیباتر و بافت ریزتری دارند که سبب می شود پشت فرش بهتر و تمیزتر دیده شود. فرش های بافته شده با دستگاه تکسیما، عمر بیشتری در مقایسه با فرش های تولید با دستگاه اچ سی پی دارند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *