فرش کوروش, مقالات فرش

دلیل کیفیت کم فرش چیست؟

دلیل کم شدن کیفیت فرش ها چیست؟-وبسایت فرش کاشان

فرش های دستباف ایرانی به دلیل نقش و نگار زیبا و کیفیت فوق العاده ای که دارند دارای شهرتی جهانی هستند. اما با توجه به قیمت بالایی که این فرش ها دارند امروزه بیشتر مردم ترجیح می دهند که با استفاده از فرش های ماشینی جلوه خاص و زیبایی به فضای منزل خود ببخشند. فرش های ماشینی خود دارای قیمت های متفاوتی هستند که بر روی کیفیت آن ها نیز اثر می گذارد. متاسفانه در بازار برخی از فرش ها دیگر کیفیت گذشته را ندارند. اگر می خواهید با دلایل کم شدن کیفیت فرش ها بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید و برای اطلاع از قیمت فرش کاشان و خرید فرش کاشان کلیک کنید.

دلیل کم شدن کیفیت فرش ها چیست؟-وبسایت فرش کاشان

عوامل موثر بر کیفیت فرش ماشینی

بر کیفیت فرش های ماشینی عوامل مختلفی نقش دارند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • نخ به کار رفته در فرش

زیرا طول عمر و دوام فرش وابسته به نخ آن می باشد. برای تولید فرش های ماشینی معمولا از نخ های آکریلیک، پلی استر و پلی پروپیلن استفاده می کنند. فرش هایی که با نخ پلی پروپیلن تهیه شده اند در مقایسه با سایر فرش ها دارای کیفیت پایین تری هستند. هر چقدر که جنس و کیفیت نخی که برای تولید فرش مورد استفاده قرار می گیرد بهتر و مرغوب تر باشد فرش ها زیبا تر خواهند بود و طول عمرشان افزایش پیدا می کند.

  • دستگاه بافندگی فرش

از دیگر مواردی که می تواند کیفیت فرش را تحت تاثیر قرار دهد دستگاه بافندگی فرش است. امروزه کارخانجات تولید فرش برتر دنیا از بهترین و بروز ترین دستگاه های بافندگی فرش استفاده می کنند، به همین دلیل فرش های برندهای معروف دنیا دارای قیمت بالاتری هستند. این در حالی است که برخی از کارخانه ها از دستگاه های قدیمی و فرسوده برای تولید فرش استفاده می کنند که موجب می شود فرش ها از کیفیت لازم برخوردار نباشند.

عوامل موثر بر کیفیت فرش ماشینی-وبسایت فرش کاشان

  • تراکم و شانه فرش

شاید فکر کنید فرش هایی که پرزهای بلند تری دارند دارای کیفیت بالاتری هستند. در صورتی که فرش های دارای تراکم و شانه بالا دارای پرزهای کوتاه تری هستند و نرم و لطیف می باشند. از طرفی مقاومت بالاتری دارند و به اصطلاح سفت تر هستند. هر چقدر که تراکم و شانه فرش کمتر باشد قطعا از کیفیت پایین تری نیز برخوردار است.

  • کاهش کیفیت متریال اولیه

امروزه با نوسانت قیمت ارز قیمت خیلی از مواد اولیه تولید فرش افزایش یافته است. از این رو استفاده از متریال درجه یک در تهیه فرش ها موجب می شود که قیمتشان چندین برابر شود و بیشتر مردم نتوانند هزینه آن را پرداخت کنند. به همین دلیل برخی از کارخانجات و شرکت ها ترجیح می دهند که از متریالی که کیفیت پایین تری دارند و ارزان تر هستند استفاده کنند تا بتوانند محصولاتی با قیمت مناسب عرضه کنند. این موضوع باعث می شود که بعضی از فرش های موجود در بازار دیگر کیفیت سابق را نداشته باشند و دوام و طول عمر آن ها کاهش یابد.

عوامل موثر بر کیفیت فرش ماشینی-وبسایت فرش کاشان

فرش های بی کیفیت چه ویژگی هایی دارند؟

فرش های بی کیفیت که به فرش های درجه دو معروف هستند در کنار قیمت پایین تری که دارند از نظر ظاهری نیز دارای مشکلاتی هستند. از جمله این مشکلات ظاهری که به علت استفاده از مواد اولیه نا مرغوب و دستگاه بافندگی قدیمی ایجاد شده اند می توان به بلندی و کوتاهی خواب فرش، تو رفتگی در فرش، سوختگی، پارگی و … اشاره نمود.

در هنگام خرید فرش توجه داشته باشید و ظاهر و بافت فرش را به دقت بررسی کنید تا افراد متقلب فرش های درجه دو را تحت عنوان فرش های ارزان قیمت، فرش های تخفیف خورده و … به شما نفروشند. این فرش ها نسبت به فرش های درجه یک دارای کیفیت پایین تری هستند.

در پشت تمامی فرش ها یک برچسب وجود دارد که تمامی اطلاعات فرش بر روی آن درج شده است. بنابراین بهتر است که برای جلوگیری از خرید فرش های بی کیفیت پیش از خرید فرش این برچسب را مطالعه نمایید و اطمینان حاصل کنید که فرش با استفاده از بروز ترین دستگاه های بافندگی روز دنیا بافته شده و از نخ سوپر درجه یک ممتاز در تولید آن استفاده شده است. فرش هایی که دارای نشان A++ هستند بالاترین کیفیت ممکن را دارند و می توانید با خرید آن ها مدت زمان طولانی تری از زیبایی و لطافت آن ها بهره مند شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *