فرش کوروش, مقالات فرش

علت گرانی برخی فرش ها چیست؟

علت گرانی برخی فرش ها چیست؟-وبسایت فرش کاشان

این روزها شاهد افزایش قیمت فرش های ماشینی همانند بسیاری از کالاهای دیگر هستیم. فرش یکی از مهم ترین وسایل در دکوراسیون داخلی منازل می باشد و می توان گفت نوعی کالای لازم و ضروری است. گران شدن برخی از فرش ها نسبت به گذشته موجب شده به یکی از دغدغه های اصلی مردم تبدیل شود. این افزایش قیمت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اگر می خواهید با علت گرانی برخی فرش ها بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید. با ما همراه باشید و جهت خرید آنلاین فرش کلیک کنید.

علت گرانی برخی فرش ها چیست؟-وبسایت فرش کاشان

  • افزایش قیمت مواد اولیه

یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایل گران شدن برخی از فرش ها افزایش قیمت مواد اولیه ای است که در تولید فرش ها مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا فرش های ماشینی از نخ آکریلیک، پلی استر و … تولید می شوند. با توجه به اینکه اکثر مواد اولیه صنایع نساجی و فرش بافی وارداتی هستند و یا ازمحصولات جانبی صنایع پتروشیمی می باشند قیمت آن ها کاملا تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز قرار دارد. در نتیجه این روزها که قیمت ارز رشد چشمگیری داشته موجب شده که مواد اولیه تولید فرش نیز خیلی گران شود. کارخانه ها نیز با خرید این مواد اولیه به ناچار مجبور هستند که فرش های تولیدی خود را با قیمت بالاتری به بازار عرضه کنند.

  • کاهش سرمایه کارخانجات تولید فرش

از طرفی افزایش سرسام آور قیمت مواد اولیه باعث شده که شرکت های تولید کننده فرش بخش قابل توجهی از سرمایه در گردش خود را از دست دهند و توان خرید مواد اولیه به میزان قبل را نداشته باشند. علاوه بر این چون این شرکت ها معمولا حساب بانکی حقوقی ندارند خیلی از طرف های خارجی حاضر به فروش مواد اولیه به کارخانجات فرش ایرانی نیستند. این موجب کاهش تولید فرش در ایران و افزایش قیمت آن در بازار می گردد.

• کاهش سرمایه کارخانجات تولید فرش-وبسایت فرش کاشان

  • طرح و رنگ خاص

بعضی از فرش های ماشینی دارای طرح و رنگ خاصی هستند. از این رو تولید آن ها باید تحت شرایط خاصی صورت گیرد. علاوه بر این جنس مواد اولیه و قیمت رنگ هایی که در تولیدشان مورد استفاده قرار می گیرد بالاتر است. این فرش ها معمولا از محبوب ترین و پرفروش ترین فرش های بازار هستند. در نتیجه چنین فرش هایی نسبت به سایر فرش ها قیمت بالاتری خواهند داشت.

  • افزایش قیمت دستگاه های بافت فرش

فرش های ماشینی برای آنکه از کیفیت و استحکام و طول عمر خوبی برخوردار باشند باید توسط دستگاه های بافنده جدید که دارای تکنولوژی خاصی هستند تولید شوند. این دستگاه ها قیمت خیلی بالایی دارند و کارخانه هایی که دستگاه بافنده فرش آن ها قدیمی و فرسوده شده است اگر بخواهند دستگاه های خود را تعویض کنند باید هزینه زیادی را به این امر اختصاص دهند. در نتیجه باید برای جبران این هزینه ها و جلوگیری از ضرر و زیان کارخانه فرش های تولیدی خود را گران تر بفروشند.

  • افزایش حقوق کارگران

هر ساله با افزایش نرخ تورم میزان دستمزد کارگران و کارمندان نیز تغییر می کند و کارخانه ها نیز همانند سایر شرکت ها و سازمان ها باید حقوق پرسنل خود را افزایش دهند. این موضوع نیز می تواند به صورت غیر مستقیم موجب بالا رفتن قیمت فرش ها شود.

• افزایش حقوق کارگران-وبسایت فرش کاشان

خرید فرش کاشان در فرش کوروش

چگونه قیمت فرش محاسبه می شود؟

روش اصولی محاسبه قیمت فرش در فروشگاه ها به این صورت است که قیمت خرید فرش از کارخانه، هزینه های جاری نمایشگاه و سود فروشنده را در نظر می گیرند که در مجموع حدود 35 درصد می شود و تعیین کننده قیمت نهایی فرش است. هنگامی که نمایشگاه های عرضه کننده فرش آن را با قیمت بالاتری از کارخانه خریداری نمایند طبیعتا فرش ها با قیمت بیشتری به دست مصرف کننده ها خواهد رسید.

از این رو خیلی از فروشگاه ها ترجیح می دهند که به جای عرضه فرش های درجه یک که از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تولید شده اند و قیمت بالاتری دارند، فرش های ارزان تر و ضعیف تر را از کارخانجات تولید فرش تهیه نمایند تا مردم قدرت خرید بیشتری داشته باشند و جوانان راحت تر بتوانند فرش های جهیزیه خود را تهیه کنند. البته لازم به ذکر است که این فرش ها نیز دارای طرح و رنگ های متنوع و زیبا ودوام و ماندگاری مناسبی هستند، اما در مقایسه با فرش های گران قیمت درجه یک تا حدودی متفاوت می باشند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *