فرش کوروش, مقالات فرش

فرش ابریشم ماشینی را بشناسیم

فرش ابریشم ماشینی را بشناسیم -وبسایت فرش کاشان

فرش های ابریشمی ماشینی در انواع رنگ ها، طرح های گوناگون؛ روح، جذابیت، رنگ، رویا، آرزو و حتی گرما را به بطن خانه های ما می بخشند. بهترین و مطلوب ترین فرش ابریشم ماشینی ضمن کارخانه های شهر کاشان بافته می شود. کارخانه هایی که با مورد استفاده قرار دادن به روزترین و مجهز ترین دستگاه ها و وسیله ها بر کلّیه ی مراحل تهیه یک فرش ابریشم ماشینی از قسمت نخ ریسی تا بافت، کنترل به عمل می آورد. این قبیل از فرش ها با حضور تمامی معایب و محاسنی که در بطن خود دارد ضمن ویترین مغازه ها خود را نمایش می دهد و چَشم های همگان را به خود خیره می سازد.

خرید آنلاین فرش یکی از راه های خرید راحت فرش از سایت ما هست. حتما امتحان کنید.

 نگاهی به فرش ابریشم ماشینی

 نگاهی به فرش ابریشم ماشینی؛ -وبسایت فرش کاشان

این قبیل از فرش ها از الیاف صد در صد پلی استر و یا همان ابریشم مصنوعی که با نام ویسکوز شناخته می شود، بافته می گردد و بدان، فرش بلژیکی هم اطلاق می شود. فرش ابریشم ماشینی در برابر فرش ماشینی اکریلیک عمر کوتاه تری را به خود اختصاص داده است. زیرا در فرش های ماشینی اکریلیک از الیافی مستحکم تر و مقاوم تر به نسبت فرش های ابریشمی مورد بهره گیری واقع می گردد. شاید به همین خاطر است که در برابر فرش های ماشینی ابریشمی عمر بیشتر و کیفیت بالاتری را به خود اختصاص داده است. بهتر است در امتداد این متن از خود در بی فرش شما را کمی بیشتر با محاسن و مزایای فرش های ابریشمی ماشینی آشنا سازیم. به شما توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه شوید.

 برخی از محاسن فرش ابریشم ماشینی

 برخی از محاسن فرش ابریشم ماشینی؛-وبسایت فرش

فرش های ابریشم ماشینی محاسن بسیاری را در بطن خود جای داده است که با یک دیگر آنها را مرور خواهیم نمود

  • این نوع از فرش ها تنوع بسیاری از رنگ و طرح را در بطن خود جای داده اند. با رنگ هایی جذاب چون؛ سبزآبی، قرمز، فیروزه ای، گاهاً صورتی و… به خوبی خود نمایی می کنند. پس این چنین خواهد بود که محیط خانه ی شما را رنگین و با طراوت خواهد نمود. جهت ایجاد هارمونی از سوی شما با دیگر وسیله های خانه خود، گزینه های بسیاری خواهد داشت که شما می توانید از میانه های آن بهترین را انتخاب نمایید. از سویی بهتر است خاطر نشان شویم که؛ رنگ این فرش ها در مقابل نور آفتاب ثبات قابل قبولی خواهد داشت.
  • قیمت پایین تر آن ها در برابر فرش های دستباف و همچنین فرش های ماشینی اکریلیک منجر به افزایش طرفداران آن شده است.
  • به علّت نوع نخی که در بطن این فرش ها مورد استفاده قرار می گیرد، براق، خوش رنگ، چَشم گیر، لطیف و درخشان است. ظرافت های به کار رفته در بافت، این قبیل از فرش ها را به فرش های دستباف بسیار نزدیک تر کرده و اشخاص بسیاری را به خویش جذب نموده است.
  • این نوع از فرش ها به دلیل گونه نخ و پیوستگی بافت هیچ گونه پرز یا الیافی ایجاد نمی نماید و گزینه بسیار مطلوبی برای اشخاصی است که از حساسیت یا بیماری پوستی رنج می برند.
  • این نوع از فرش ها بر روی کفپوش های سنگ یا سرامیک و… لیز نخواهند خورد و دائماً جا به جا نمی گردد و نیاز شما به جهت استفاده از ترمز فرش را از میان خواهد برد.
  • فرش ابریشم ماشینی به منظور تزئین و دکور نمودن منازل به ویژه خانه تازه عروس ها گزینه بسیار منحصر به فردی به نظر می رسد. به گونه ای که شما می توانید رنگ آنها را با رنگ پرده، مبلمان، تخت خواب و… ست نمایید و دکوراسیون داخلی زیبایی را برای خود رقم بزنید.

 برخی از مهم ترین معایب فرش ابریم ماشینی

فرش ابریشم ماشینی چون دیگر فرش های موجود در کنار مزایای خود برخی از معایب را هم نیز دارد. درست است، شفافیت، ریزبافتی، ظرافت و زیبایی فرش ماشینی آن را به گزینه ای فوق العاده به جهت تزئین دکوراسیون خانه تبدیل کرده است. حال آن که این فرش بیشتر جنبه تزئینی به خود گرفته اند و در طولانی مدّت ممکن است معایبی هم داشته باشد؛

  • این نوع از فرش ها بافت مقاومی جهت تحمل وزن اشیا سنگین چون؛ میز، مبل و غیره را ندارند و کیفیت خود را در گذر زمان از دست می دهند.
  • در مقابل دمای محیط چون سرما یا گرمای غیر معقول شکل و خصوصیات خود را از دست خواهند داد به گونه ای که این فرش ها حساس و بسیار آسیب پذیر می باشند.
  • امکان دارد این نوع از فرش ها آلودگی ها را بسیار زود تر نسبت به دیگر فرش ها به خود جذب نمایند و تیره رنگ شوند.

پایان

دوستان عزیز ما در این متن از خود سعی نمودیم شما را با فرش ابریشم ماشینی آشنا سازیم. بهتر است خاطر نشان شویم که در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه شما می توانید با کارشناسان حاذق و مجرب ما در بی فرش ارتباط برقرار نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *