مقالات فرش

فرش رنگ روشن خوبه یا تیره

راهنمای خرید فرش بر اساس رنگ تیره و روشن

یکی از نکات مهم در هنگام خرید فرش، انتخاب رنگ و طرح فرش است، چون این معیار بر چیدمان خانه تاثیر می گذارد. پاسخ به سوال فرش تیره بهتر است یا روشن؟ نیاز به آشنایی با خصوصیات هر یک از این فرش ها دارد. و نیز اطلاعاتی در مورد طرح کلی خانه خود داشته باشید. در ادامه این مطلب می خواهیم اطلاعاتی در مورد فرش روشن و تیره به شما بدهیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

فرش رنگ روشن خوبه یا تیرهنکات مهم در انتخاب رنگ فرش ماشینی

انتخاب فرش تیره و فرش روشن هر کدام به سلیقه و محیط مورد استفاده بستگی دارد که هر کدام از انها در صورت انتخاب مناسب بهترین گزینه بحساب می ایند این که کدام یک بهترین انتخاب است، به ابعاد، دکوراسیون و عوامل دیگری از خانه بستگی دارد.

  • در انتخاب فرش برای محیطی که ابعاد کوچک دارد و یا پذیرایی کوچک هستند انتخاب رنگ روشن و خنثی بهترین گزینه میباشد زیرا رنگ های روشن باعث بزرگتر نشان دادن محیط خانه میشود
  • انتخاب رنگ باید بر اساس دیگر وسایل خانه و دکوراسیون شما باشد اگر تم رنگ خانه شما تیره هست با انتخاب رنگ روشن زیبای بهتری به دکوراسیون خود میدهید
  • اگر قصد خرید فرش دارید و برای شما حس صمیمیت در خانه بسیار حائز اهمیت است انتخاب فرش رنگ تیره بهترین انتخاب برای شما میباشد

 

تعیین  محل قرارگیری فرش

انتخاب فرش باید بر اساس محل قرار گیری ان باشد برای انتخاب فرش برای پذیرایی باید از فرش های که در کلاس فرش های سالن پذیرایی هست انتخاب کنید و نمیتوانیم از فرش های فانتزی در سالن استفاده کرد

اگر مبلمان خانه تیره یا روشن باشد، بهتر است فرش را متناسب با آن انتخاب کنید تا هارمونی بین چیدمان و نور اتاق هماهنگ باشد. انتخاب فرش باید با دکوراسیون شما سنخیت داشته باشد دکوراسیون کلاسیک و مدرن هر کدام فرش های خاص خود را دارد

 تاثیر رفت و آمد در خانه

یکی از عوامل متاثر در انتخاب رنگ فرش میزان رفت و امد در محیط مورد نظر هست اگر در رفت و آمد زیادی در  منزل دارید. و یا از کودک خردسال یا حیوان خانگی در خانه نگهداری می کنید. پیشنهاد می کنیم از فرش هایی با طرح و نقش شلوغ و تیره استفاده کنید. چون این فرش ها شلوغی را کمتر نشان می دهند. اما اگر خانواده کم جمعیت و کم رفت و آمد هستید، فرش هایی با رنگ روشن را پیشنهاد می کنیم.

فرش مناسب فضای کوچک

فرش های رنگ سبب بزرگ تر به نظر آمدن فضای اتاق می شود. پیشنهاد می کنیم در اتاق و خانه های کوچک از فرش هایی به رنگ زمینه روشن استفاده کنید. و بالعکس، اگر ابعاد خانه شما بزرگ است، می توانید از فرش های به رنگ تیره استفاده کنید تا فضا را گرم و صمیمی تر نمایان کند.

اگر طرفدار سبک مدرن هستید و مایلید تا فضای خانه گرم و جذاب باشد، فرش های با رنگ زغالی، قهوه ای تیره یا خاکستری تیره برای اتاق پذیرایی واتاق خواب گزینه انتخابی خوبی می باشد.

رنگ فرش سال 1400

هر ساله تعدادی طرح و نقشه بر اساس مد تولید میشود که این طرح ها بر اساس رنگ سال طراحی میشوند که زیبایی این طرح ها بر اساس مد چشمگیر تر و دلنشین تر میشود اگر قصد خرید فرش جدید  بر اساس مد و رنگ سال دارد پیشنهاد میکنم قبل از خرید نگاه کاملی به دکوراسیون خود بیندازید که مجبور نشوید تمام وسایل منزل رو تغییر دهید حتما هماهنگی بین وسایل را بررسی کنید

انتخاب فرش با توجه به روحیه

نکته دیگر در زمان انتخاب فرش تیره یا فرش روشن، توجه به وضعیت روحیه شما می باشد. اگر روحیه ای غمگین دارید، پیشنهاد می کنیم حتما از فرش های روشن خریداری کنید. فرش های تیره می تواند باعث دلگیر شدن فضای خانه شود، که می تواند بر روی وضع روحی شما تاثیر منفی بگذارند. اما اگر از مشکل روحی ندارید، خرید فرش تیره برای شما ایرادی ندارد. تعدادی از فرش هایی با رنگ زمینه تیره، مانند فرش سبز تیره یا آبی تیره، آرامش بخش بوده و حس بهتری در مقایسه با فرش های تیز و جیغ هستند.

رنگ فرش مطابق با دکوراسیون

با توجه به دکوراسیون اتاق، تعداد رنگ ها را محدود نمایید. به رنگ مبلمان، تزیینات و دکوراسیون اتاق توجه کنید. رنگ فرش را در طیف رنگ دیگر لوازم موجود در اتاق، انتخاب نمایید تا هارمونی خوبی بین لوازم و فرش وجود داشته باشد. برای مطابقت بیشتر دکوراسیون، از رنگ فرش خنثی استفاده کنید. در این صورت، بدون محدود کردن رنگ فرش می توانید دکوراسیون خود را تغییر دهید.

برخی تصور می کنند فرش های خنثی کسل ‌کننده می باشند، اما می توان در کنار فرش خنثی از پرده، مبلمان و دیگر اکسسوری های خانه در طیف رنگ های برجسته انتخاب نمود. دیوار، پرده، کوسن و دیگر لوازم نقش مهمی در ایجاد هارمونی در دایره رنگی خانه دارد. فرش با رنگ زمینه خنثی می تواند فضای اتاق را متعادل کند.

فرش مناسب اتاق کم نور

اگر فضای اتاق شما کم نور است، می توانید با رنگ فرش روشن یا تیره بازی کنید. فرش آبی، قرمز یا نارنجی می تواند نقطه کانونی اتاق شما باشد. اگر اتاق نور طبیعی زیادی دارد، فرش تیره باعث می شود تا فضای اتاق تاریک تز به نظر برسد.

انتخاب بین فرش تیره یا روشن

تا اینجا عوامل تاثیرگذار محیطی بر روی انتخاب رنگ فرش را بررسی نمودیم. در ادامه می خواهیم تاثیر فرش‌ تیره یا روشن بر دکوراسیون اتاق را برای شما بیان کنیم.

فرش رنگ روشن

فرش رنگ روشن جزو رنگ های رایج بوده و طرفداران بیشتری دارد، چون حس طراوت و نشاط را به ‌خانه می بخشد. هر میزان رنگ فرش روشن تر باشد، انرژی فضای خانه نیز بیشتر خواهد بود. در زمان خرید فرش با رنگ روشن، طیف های مختلف آن را نیز بررسی کنید، تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. برای مثال، رنگ کرم بژ یا سوخته از جمله این رنگ ها می باشد.

فرش های ماشینی رنگ روشن نیاز بیشتری به نگهداری و تمیزی دارند. اگر صاحب خانه ای شلوغ و پر رفت و آمد هستید، شاید با چالش های زیادی، آلودگی و لک، با فرش روشن خود مواجه شوید. برای جلوگیری از ایجاد لکه قابل مشاهده در فرش، می توانید فرشی با سایه قهوه ای روشن انتخاب کنید. این رنگ کمک می کند تا آلودگی های سطحی از دید بیننده پنهان بماند.

فرش رنگ تیره

فرش تیره نیز از جمله فرش های پر طرفدار است. فرش های تیره، حس آرامش را در فضای خانه ایجاد می کنند. فرش با زمینه تیره به علت سایه طبیعی که دارد، تمیز تر از فرش های روشن به نظر می آیند و راحت تر تمیز می شوند. بنابراین اگر در خانه کودک و یا حیوانات خانگی زندگی می کنند، فرش تیره رنگ گزینه مناسب تری برای شما می باشد.

فرش رنگ روشن خوبه یا تیره

انتخاب رنگ فرش مناسب باعث ایجاد یک تعادل در فضای خانه می شود و حس بهتری به بیننده می دهد. برای دیوار های تیره، فرش‌ روشن و دیوار های روشن، فرش های تیره انتخاب بهتری می باشد. در مجموع این شما هستید که با توجه به شرایط خانه خود، تصمیم می گیرید فرش تیره بهتر است یا فرش روشن. هیچ معیاری دقیقی وجود ندارد که تعیین کند که فرش تیره بهتر است یا فرش روشن باشد.

در آخر از شما دعوت می کنم، اگر به دنبال خرید فرش هستید، به فروشگاه آنلاین فرش کاشان سر بزنید. انواع فرش در طرح و اندازه و رنگ مختلف و با قیمت ارزان در این فروشگاه عرضه شده است. پیشنهاد می کنیم نگاهی به محصولات فروشگاه فرش کاشان داشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۷ رای

نوشته های مرتبط

3 فکر در مورد “ فرش رنگ روشن خوبه یا تیره

  1. ميثاق گفت:

    با سلام و عرض ادب ؛ با خواندن اين مقاله يك سوالي براي من ايجاد شد؛
    ميخواستم بدونم آيا طرح و نقشه فرش هم مثل رنگ آميزي فرش در دكوراسيون تاثير دارد؟
    به عنوان مثال آيا فرشي كه افشان هستش با رنگ اميزي روشن بهتر مي باشد و يا اينكه فرشي كه ترنج وسط رو داره و يا بالعكس؟
    منظورم اين است نقشه هم به همان اندازه كه رنگ اميزي توي چيدمان و دكوراسيون منزل تاثير داره ميتونه موثر باشه؟
    ممنون ميشم اگه راهنمايي بفرماييد.

    1. فرش کوروش گفت:

      بله فرش های خلوت محیط رو دلباز تر میکنند ولی نقشه بر اساس مدل دکوراسیون باید انتخاب شود
      برای مثال فرش های دستبافگونه برای دکوراسیون های کلاسیک عالی هست

    2. راحله ابراهیمی گفت:

      خیلی مقاله کاملی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *