مقالات فرش

فرش سجاده ای ارزان

خرید فرش سجاده ای ارزان

از جمله انواع فرش ماشینی که برای مفروش کردن مساجد، حسینیه مورد استفاده قرار می گیرد، فرش سجاده ای می باشد. هیئت امنا مسجد و حسینیه ها برای تهیه فرش سجاده اس ارزان و خوب جستجوی زیادی انجام می دهند تا محصولی باکیفیت را خریداری نمایند. و البته که حتما می دانید بیشتر کارخانجات کاشان در زمینه تولید و عرضه این نوع فرش ماشینی فعالیت دارند. در این مطلب قصد داریم شما را با کاربرد و ویژگی های مهم در خرید فرش سجاده ای آشنا نماییم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه فرش سجاده ای

تاریخچه بافت فرش نماز، فرش مسجد یا فرش سجاده ای، تقریبا به دهه ۷۰ باز می گردد. همان طور که از نام این نوع فرش پیداست، از آن برای فرش نمودن مسجد به کار می رود. دلیل این نام گذاری نیز به علت طرح این فرش ها می باشد که شبیه محراب و سجاده نمازگزاران طراحی می شود. این نوع فرش با نام های دیگری نیز بین مردم شناخته شده می باشد. از جمله عنوان های رایج برای فرش سجاده ای می توان به ” فرش مسجد “، ” فرش نماز “، ” سجاده فرش “، ” فرش محرابی ” و حتی ” فرش نمازخانه ” نیز اشاره کرد.

البته کلمه طرح محرابی، برگرفته از فرش دستباف است، چون طرح محرابی یکی از نقوش اصلی طراحی فرش ایرانی می باشد. در بافت سجاده فرش های دستباف معمولا از طرح محرابی استفاده می شود. بنابراین در میان مردم کم کم طرح محرابی، فرش محرابی همان فرش سجاده ای در نظر گرفته شده است.

در سال های اخیر، به علت زیبایی و همشکل بودن و ایجاد فضای معنوی در امکان متبرکه، از این فرش سجاده ای بیشتر استفاده می شود.

خرید فرش سجاده ای ارزانکاربرد فرش سجاده ای

همان طور که گفتیم، فرش سجاده ای بیشتر در مساجد، حرم های مطهر، حسینیه ها و نمازخانه های اداره، بیمارستانها و… مورد کاربرد است. به جز کاربرد این فرش، می توان از نظر طرح، نقشه، کیفیت و نوع بافت نیز انواعی را برای فرش های سجاده ای در نظر گرفت.

انواع فرش سجاده ای ارزان از نظر طرح

فرش های سجاده‌ای از نظر طرح ، شکل و بافت به سه دسته کلی تقسیم می شوند :

۱. فرش سجاده ای محرابی:

بر روی فرش سجاده‌ای محرابی، طرحی از محراب بر روی آن نقش بسته است. در داخل این محراب نیز نقوش اسلیمی مانند شمسه و یا گل و بوته نقش بسته است. که این طراحی از محراب مساجد الهام گرفته شده است و بیانگر زیبایی هنر ایرانی اسلامی می باشد.

۲. فرش تشریفاتی مسجد:

فرش های تشریفاتی شبیه به فرش های کناره هستند، و در آن اثری از طرح محراب نیست. تنها یک طرف از حاشیه های فرش به شکلی طراحی شده که می توان بر روی آن به عنوان جای مهر استفاده نمود. و در زمینه این نوع فرش سجاده ای بیشتر از نقوش گل و بوته های افشان و طرح های اسلیمی به کار رفته است.

۳. فرش سجاده ای یکپارچه:

فرش های یکپارچه برای مساجد مانند طرح های فرش تشریفاتی مسجد می باشد. با این فرق که طرح حاشیه جای مهر در این نوع فرش حذف شده است. هر رول فرش سجاده یکپارچه تکمیل کننده رول دیگر است و در نهایت شکل های منظم و متحد مانند یک ترنج را تشیکل می دهد. این نوع فرش را که دارای نقوش کاشی‌کاری باشد، بیشتر در اماکن متبرکه مثل امامزاده ها و حسینیه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع فرش سجاده ای از نظر کیفیت بافت

این نوع فرش ها، از نظر کیفیت و نوع بافت تنوع زیادی دارند. و این تنوع کیفیت فرش سجاده ای بر قیمت آن نیز تاثیر گذار است. کارخانه فرش کاشان برای جلب اعتماد و رضایت خریداران عزیز تمامی محصولات با کیفیت خود را با قیمت کارخانه، ۳۰ تا ۵۰ ٪ ارزان تر از بازار فرش عرضه می نماید.

انواع فرش مسجد از نظر سایز و اندازه

عموما فرش های سجاده ای در سایز استاندارد تولید می شود. سایز استاندارد هر سجاده یا محراب دارای عرضی در حدود ۶۰ سانتیمتر با ارتفاع ۱۲۵ سانتیمتر است. البته در زمان بافت، چون فرش سجاده ای به صورت رولی بافته می شود، عرض هر رول ۱۲۵ سانتیمتر است. طول رول فرش سجاده، به صورت سفارشی تعیین می شود و به ابعاد محل نمازخانه بستگی دارد. اما رول های آماده آن به طور کلی بین ۲۱ تا ۲۵ متر طول دارند.

البته برخی از متولیان مساجد، تکایا و مصلا های نماز جمعه، برای راحتی در زمان جمع کردن و پهن کردن، مایل به تهیه فرش مسجد در ابعاد کوچک، در حدود فرش ۹ متری، می باشند. این کار باعث سبکب فرش شده و کمک می کند تا در مناسبت های مختلف، فرش آسان تر جمع یا پهن شده و حمل و نقل آسانتری داشته باشد. به جز این موارد شستشوی این ابعاد فرش نیز در مقایسه با فرش رولی، آسانتر خواهد بود.

انواع فرش سجاده ای ارزان از نظر نقوش و شانه

فرش سجاده ای موجود در بازار به صورت 350، 440، 500، 700، 1000 ، 1200 و 1500 شانه بافت و تولید می شود.

خرید فرش سجاده ای محرابی و تشریفاتی و مسجد ارزان۱. فرش سجاده ای ساده و گل برجسته

طرح های ساده و یا گل برجسته در انواع فرش سجاده ای در بازار موجود می باشد. که مسئولین اماکن متبرکه با توجه به سلیقه و تمایل خود می توانند یکی از این انواع را انتخاب و خریداری نمایند.

۲. رنگ بندی فرش سجاده ای ارزان

رنگ فرش سجاده ای ارزان در زیبایی و نظم فضای مسجد بسیار تاثیرگذار است. چون معمولا در مساجد رفت و آمد برای اقامه نماز و دیگر رسومات مذهبی زیاد است، و هم از نظر ایجاد فضای مذهبی و معنوی، استفاده از برخی رنگ ها متناسب تر می باشد.

بیشتر افراد به دلیل محبوبیت و قداست رنگ سبز، این رنگ را برای این فضا ترجیح می دهند. مجموعه فرش کاشان فرش سجاده ای در رنگ های متفاوت، مانند: آبی، گردویی، روناسی و… را تولید می کند. این تنوع رنگ باعث رفع نیاز خریداران برای انتخاب فرش مسجد و نمازخانه می شود.

۳. فرش نماز از نظر جنس

در زمان انتخاب فرش باید به جنس آن نیز توجه ویژه ای نمود تا دوام و عمر خوبی داشته باشد. نرم و راحت بودن جنس فرش نیز از مواردی است که برای راحتی نمازگذاران باید به آن توجه نمود.

در تولید فرش سجاده ای ارزان از الیاف اکریلیک، پلی استر و یا ترکیبی از هر دو الیاف استفاده می شود. در بافت فرش های سجاده ای محرابی و تشریفاتی کارخانه فرش کاشان از الیاف درجه یک و ۱۰۰ ٪ اکرلیک استفاده می شود.

۴. فرش سجاده ای مناسب از نظر شانه و تراکم

فرش سجاده ای موجود در بازار به صورت ۳۵۰، ۴۴۰، ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه بافت و تولید می شود.

فرش سجاده ای نیز مانند دیگر انواع فرش ماشینی، با افزایش شانه و تراکم در آن ریز بافت و ظریف می شود. و از سوی دیگر ارتفاع خاب و ضخامت فرش نیز کاهش می یابد. بنابراین فرش هایی با شانه و تراکم بالا، مانند فرش ۱۵۰۰ شانه، برای استفاده در مساجد گزینه مناسب نمی باشند.

از طرف دیگر فرش با شانه و تراکم خیلی پایین نیز، عمر و دوام پایینی می تواند داشته باشد. از نظر راحتی و زیبایی و نیز دوام نیز فرش سجاده ای مناسبی نیستند.

انتخاب و خرید فرش سجاده ای ارزان

با توجه به نکات بیان شده تاکنون، می توانیم به شما خرید فرش سجاده ای ۵۰۰ شانه، فرش ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه با جنس اکرلیک را پیشنهاد دهیم. البته باید به ضخامت و ارتفاع خاب فرش سجاده نیز اهمیت ویژه ای قائل شد. از بهترین گزینه های برای تهیه فرش برای مساجد و اماکن متبرکه، فرش نماز 700 شانه و 500 شانه اکریلیک با تراکم بالا می باشد.

فرش های سجاده ای ۷۰۰ شانه و ۵۰۰ شانه ارتفاع خاب بیشتری را در مقابل فرش ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه دارند که باعث نرمی فرش می شود. و گزینه مناسبی برای خرید فرش نماز در مسجدها و حسینه ها است.

خرید اینترنتی فرش سجاده ای ارزان

برای خرید مستقیم از کارخانه فرش کاشان می توانید به نمایشگاه این مجموعه واقع در کاشان و تهران مراجعه نمایید. مشتریان محترم ساکن در دیگر شهر ها نیز می توانند با مراجعه به سایت کارخانه، اقدام به بررسی، انتخاب و ثبت سفارش فرش سجاده ای مورد نظر خود را نمایند. خرید تمامی فرش های تولید این مجموعه به صورت مستقیم از کارخانه می باشد. و قیمت فرش سجاده ای با نرخ کارخانه محاسبه و عرضه می شود.

خرید فرش سجاده ای و محرابی ارزانکلام آخر

در مطالب بالا توضیحاتی در مورد انواع فرش سجاده ای ارزان قیمت برای شما بیان شد. امیدواریم این مطلب کمک خوبی به خریداران در انتخاب درست فرش سجاده‌ای باشد. فرش کاشان برای رضایت مشتری، فرش سجاده‌ای ارزان را در سریع ترین زمان ممکن به مشتریان در سرتاسر کشور ارسال می نماید.( خدمات سئو چیست)

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *