فرش کوروش

فرش ماشینی و فرش دستبافت و تفاوتها

فرش ماشینی و فرش دستبافت و تفاوتها

 

به دلیل وجود طرح های بسیار زیبا و ظریف و همچنین بالا بودن سطح کیفیت فرش های ماشینی کارخانه کاشان ، هر هنرمند ایرانی به راحتی نمیتواند از کنار آن بگذرد  و زیبایی در منزل و دکوراسیون با وجود این طرح ها و فرش ها امری تضمین شده است. در ادامه به بررسی تفاتهای فرش ماشینی و قالیچه دستبافت می پردازیم.

 

 

از ویژگی که قالی پشمی دارا می باشد می توان به قیمتی که نسبت به دیگر قالی های دستبافت دارا می باشد اشاره داشت ولی این نکته را نیز باید بیان داشت که کیفیت این قالی برابر خواهد بود یا یک فرش ماشینی عادی و این موضوع در حالی است که شما می توانید با همان هزینه یک محصول فرش ماشینی با کیفیت را برای منزل خود خریداری کنید که از نظر دوام و ماندگاری نیز بسیار مناسب باشد .

 

فرش ماشینی و فرش دستبافت و تفاوتها

فرش ماشینی و فرش دستبافت و تفاوتها

 

1- مقایسه فرش ماشینی و فرش پشمی

قابل ذکر است که عواملی مانند طرح و ظرافت در  فرش پشمی دستباف و همچنین جنس مقام کاملا مشهود می باشد.عامل وزن یکی دیگر از تفاوتهای بین فرش دستباف و فرش ماشینی می باشد که همانطور که میدانید فرش ماشینی وزن کمتری نسبت به ماشینی دارد که یکی از مذیت های فرش ماشینی نسبت به فرش دستبافت محسوب می شود شایان ذکر است که به دلیل طرح ها و ظرافت های موجود در بافت فرش ماشینی کارخانه کاشان شما به راحتی می توانید دکوراسیون منزل خود را طراحی کنید.

 

 

تاریخچه قالی با فی در کشورمان به زمان های بسیار قبل بر میگردد و با توجه به حفاری های که رد شهر باستانی سوخته صورت گرفته است مورخان متوجه شدند که هنر قالی بافی در ایران به سالها قبل از میلاد مسیح برمیگردد  و میتوان نتیجه گرفت که قدمت این هنر نزدیک به سه هزار سال در ایران می باشد.

 

 

 

2- متراژ و اندازه قالیچه

شایان ذکر است فرش هایی که مساحت کمتری از 6 متر دارند رو اصطلاحا قالیچه می نامند که کوچتکترین آنها ابعاد مساحت آن یک و نیم متر می باشد که برای استفاده به عنوان پشتی هم قرار می گیرند..

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *