فرش کوروش, مقالات فرش

فرش کهنه نما چیست؟

فرش کهنه نما چیست؟ -وبسایت فرش

فرش کهنه نما از جمله فرش هایی می باشند که طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب نموده اند و از آن سوی که فرش کهنه نما به فرش هایی با قدمت بالا به شدّت شباهت دارند، بسیار از سوی افراد مورد توجه قرار گرفته اند. بسیاری از مصرف کنندگان فرش به این نوع از محصولات و فرش هایی که در آن ها از مقدار رنگ کم شده است و کهنگی در بطن آن به چَشم می خورد، از خود علاقه نشان می دهند. به همین علّت است اشخاصی که در صنعت فرش فعالیت می نمایند، آن را از فرش نو و جدید تهیه می کنند و با تکیه بر روش هایی خاص اقدام به کهنه نما نمودن فرش می نمایند.

خرید آنلاین فرش یکی از راه های راحت خرید فرش از سایت ما هست

فرش کهنه، یعنی چه!

در بینابین فرش ها، فرش های دستباف دیرینه و در اصطلاح عامیانه کهنه، از ارزش بسیار زیادی برخوردار می باشند. فرش های دستباف برخلاف فرش های ماشینی به هر میزان که از طول عمر آن گذر کند و در اصطلاح به هر قدر که از پا خور آن بگذرد، قیمت و مقدار ارزش و بهای بیشتری پیدا خواهد نمود و تعداد مشتریان بیشتری هم به خود جلب خواهد کرد.

نگاهی گذرا به فرش کهنه نما

 نگاهی گذرا به فرش کهنه نما؛ -وبسایت فرش

از آن سوی که فرش های دستباف کهنه به شدّت ارزشمند می باشند و قیمت بسیار بالایی نیز دارند افرادی که در بخش صنعت فرش فعالیت می نمایند از فرش کهنه تحت عنوان جایگزین فرش هایی با قدمت بالا بهره می گیرند. جالب است بدانید این عمل نه تنها آن که امروزه به چَشم می خورد بلکه در گذشته های بسیار دور نیز، رواج داشته است.

به عبارتی فرش کهنه نما به فرش هایی اطلاق می شود که از شیوه های گوناگونی به جهت دادن جلوه و شکوه کهنه به فرش بهره گرفته می شود و یا آن که اقداماتی صورت می پذیرد که در ناحیه هایی از فرش ساییدگی بیشتری به وجود آید و در اصطلاح عامیانه میزان پاخور آن بیشتر باشد.

هم اکنون فرش کهنه نما مشتریان بسیاری را به خود اختصاص داده است و افرادی که این قبیل از فرش ها را خریداری می کنند با دانش و آگاهی از این موضوع که این فرش در فرآیندی غیر واقعی تهیه گردیده است به منظور خرید آن اقدام می نمایند. بهتر است بگوییم که این نوع از فرش ها به دلیل زیبایی منحصر به فردی که در وجود خود جای داده است، جلوه و شکوه بسیاری را به وجود خانه های شما خواهد بخشید.

فرش کهنه نما در گذشته های دور

این فرش در گذشته های بسیار دور هم توسط افراد مورد توجه قرار می گرفت و بخش اعظمی از افراد که فرش دستباف نو داشتند و از رنگ خام آن راضی نبودند، به منظور کهنه نما کردن آن گام بر می داشتند. شیوه ای که در گذشته به منظور به دست آوردن فرش کهنه نما بهره گرفته می شد، بسیار سهل و آسان بود.

به همین جهت آن را در بطن کوچه و بازار و مکان هایی که بسیار پر رفت و آمد بود، زیر پاهای های عابران پیاده جای می دادند و یا آن که در برابر نور سوزان آفتاب پهن می کردند یا به واسطه ی آب، خاکستر به همراه چوبک فرش را شست و شو می دادند تا آن که فرش کهنه نما به دست آید. هم اکنون نیز از شیوه های نوینی در کناره ی شیوه های سنتی به منظور کهنه نما نمودن فرش ها بهره گیری می شود.

 فرش کهنه نما در گذشته های دور؛ -وبسایت فرش

برخی از مهم ترین مزیت های کهنه نما نمودن فرش

فرش های کهنه مزیت های بسیاری را در وجود خود جای می دهند و به همین علّت است که هر روزه مشتریان بسیاری را به سوی خود رهسپار می کنند. فرش های کهنه مختص به کشور ایران نمی باشد و نیز در کشورهای اروپایی نیز مشتریان بسیار زیادی دارد و در اصطلاح لاتین بدان وینتج اطلاق می گردد. این قبیل از فرش ها به دلیل ظاهر و جلوه باشکوهی که دارند به فرش های دستباف سالیان دور بسیار شبیه هستند. پس بهتر است این گونه بگوییم که، به منظور استفاده در منازل گزینه ی بسیار خوبی به نظر می رسد و اصالت خاصی را به خانه های شما خواهد بخشید. در کناره ی این مزیت ها بهتر است به قیمت آن هم نگاهی بیاندازیم که در برابر فرش های دستباف قدیمی قیمت بسیار مطلوب تری را دارد. پس ای افرادی که به اصالت و سنت خود اهمیت بسیاری قائل هستید، ما به شما خرید فرش های کهنه نما را در بی فرش معرفی می کنیم. قطعاً که می تواند برای شما بهترین و مناسب‌ ترین انتخاب باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *