فرش کوروش

فرش گل برجسته

1200شانه گل برجسته طرح مها ترمه ای

فرش گل برجسته محصول جدید فرش کاشان

فرش گل برجسته نقشه سپهر قهوه ای

فرش گل برجسته نقشه سپهر قهوه ای

فرش گل برجسته ماشینی کالای که چند وقتی بود که از بازار فرش ماشینی و کارخانه های فرش دورشده بود .با روی کار امدن فرش های 1200 شانه بازهم این مدل فرش های برجسته شروع به بافت شد و در بازار جای خود را دوباره در فروشگاه ها باز کردن.

چرا فرش های برجسته دوباره بروی کار امدن؟

فرش های برجسته و یا به اصطلاح فرش های 3 بعدی

با نخ هایباک تولید میشوند .نخ هایباک زمان تولید، هم سطح نخ های دیگر فرش قرار میگیرد ولی وقتی به قسمت اهار فرش میرسه با حرارت سیستم اهار ارتفاع نخ کم میشود و فرش برجسته به نظر میرسه.

حالا چرا فرش های برجسته دوباره تولید شد؟

فرش های برجسته باید بروی فرشی تولید شود که نخ ها با فاصله خیلی کم در کنار هم قرار بگیرن در فرش های 500 شانه تراکم 1200 این اتفاق می افتاد که با کم شدن تولید فرش های 500 شانه فرش های برجسته هم تولیدشان متوقف شد..تا فرش های 1200 شانه اقدام به تولید کردن که همون سفتی و فاصله نخ ها بوجود امد.

فرش های برجسته 1200 شانه به زیبای فرش دستباف و ب کیفیت عالی از محصولات جدید کارخانه فرش کاشان

 

کارخانه فرش کاشان در ​چند سال اخیر پیشرفت  بسیاری زیادی  داشته است و هر روز تنوعی از طرح و نقشه  را به بازار فرش ماشینی ارائه میکند .

این نوع از فرش  برجسته ماشینی با استفاده از نخ  هایبالک هیت ست شده  از 2 تا ۳ نخ هایباک تهیه میشود این نوع الیاف در بافت فرش ماشینی میتوان باعث ایجاد برجستگی در طرح فرش شود . قسمتهایی که از نخ هایبالک استفاده شده فرورفته و قسمتهای دیگر برجسته خواهد بود .این نوع فرشها کمی نازکتر از فرشهای معمول هستند و بسته به تراکم و شانه 7 تا 9 میلی متر ضخامت خواهد داشت که البته در قسمت فرورفته در فرش این اعداد به 4 و 6 میلی متر تغییر خواهد کرد برخلاف تصور عموم هر چه تراکم و شانه در فرش بالاتر میرود فرش نازکتر البته ظریفتر میشود.

به دلیل اینکه در کشورهای دیگر قطر و ضخامت فرش اهمیتی ندارد صادرات این نوع فرش در خارج از مرزهای کشور نیز رونق فراوانی دارد.

 

طرح هایی که در فرشهای گل برجسته استفاده میشود بیشتر سبک سنتی دارد و طرح های شلوغ و فانتزی کمتر در این دسته از فرش بافته میشود .

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *