مقالات فرش

فرق فرش ۵۰۰ شانه با ۷۰۰ شانه

تفاوت فرش ۵۰۰ شانه با ۷۰۰ شانه

 

حتما در زمان خرید فرش ماشینی این سوال برای شما پیش آمده که چه فرشی بخریم  ؟

فرش ۵۰۰ شانه و 700 شانه کاشان دو مدل از انواع محصول تولیدی کارخانه های فرش کاشان هستند که نوع بافت، دستگاه و نیز نوع الیاف آنها با یکدیگر تفاوت دارد. از نظر قیمت فرش نیز این دو محصول با هم متفاوتند. اما اگر می خواهید تفاوت فرش ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه را بدانید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

مشخصات فرش ۷۰۰ شانه

 

فرق فرش ۵۰۰ شانه با ۷۰۰ شانه

فرق فرش ۵۰۰ شانه با ۷۰۰ شانه

از جمله اصلی ترین تفاوت های فرش ماشینی موجود در بازار، تفاوت در شانه و تراکم فرش است. فرش 700 شانه، مشخصات خاصی دارد که سبب شده تا مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گیرد. امروزه فرش ۷۰۰ شانه در رنگ بندی، طرح و نقش مختلف و نیز در قیمت های متفاوت در بازار موجود می باشد.

دلیل اختلاف قیمت فرش 700 شانه

 

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه در ابعاد استاندارد ۶، ۹ و ۱۲ متری بافته می شود. و نیز در بافت آن از الیاف درجه یک، مانند اکرلیک هیت ست شده، مورد استفاده است. که خصوصیاتی چون بدون پرزدهی، فاقد آلرژی و حساسیت بوده و دوام و ماندگاری بالاتری دارند. البته شرکت هایی هم هستند که از الیاف دیگر، مانند پلی استر و ورجین، در بافت فرش ۷۰۰ شانه استفاده می کنند که سبب می شود تا فرش قیمت مناسب تری داشته باشد.

 

بهترین تراکم در فرش ۷۰۰ شانه، تراکم ۲۵۵۰ و ۲۷۰۰ می باشد. معمولا این فرش ها با دستگاه HCP شرکت وندویل بلژیک بافته می شوند. فرش هفتصد شانه در پالت رنگ مختلف، از جمله ۸ رنگ، ۱۰ رنگ و ۱۲ رنگ تولید می شود.

 

از دیگر مشخصات فرش های ۷۰۰ شانه، ارتفاع نخ خاب آن است. که به طور معمول ارتفاع نخ خاب فرش ۷۰۰ شانه در حدود ۱۱ میلی متر می باشد. وزن هر متر مربع از این مدل فرش ها نیز در حدود ۴ کیلوگرم می باشد، به طور مثال فرش ۱۲ متری ۷۰۰ شانه، دارای وزنی در حدود 40 کیلوگرم می باشد.

 

مشخصات فرش ۵۰۰ شانه

مشخصات فرش 500 شانه

مشخصات فرش 500 شانه

فرش های ۵۰۰ شانه برای اوین بار در سال ۱۳۸۳ تولید و به بازار عرضه شد. این فرش ها بسیار مورد استقبال افرادی قرار گرفت که به دنبال هزینه کمتری برای خرید فرش بودند. فرش ۵۰۰ شانه کیفیت خوب و نیز قیمت مناسبی دارد. به علت پایین بودن تعداد شانه و تراکم در فرش های ۵۰۰ شانه، ‌قیمت ارزان تری نیز در قیاس با دیگر فرش ها دارند. به طور معمول تراکم فرش های ۵۰۰ شانه بین ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ است.

نخ خاب فرش ۵۰۰ شانه از الیافی باکیفیت است و باعث ماندگاری آن می شود. از جمله الیاف مورد استفاده در نخ خاب فرش می توان به پلی پروپین، اکریلیک، بی سی اف، ویسکوز و پلی استر اشاره کرد. فرش ماشینی ۵۰۰ شانه اکریلیک ازجمله باکیفیت ترین انواع فرش می باشد. اگر در بافت فرش از الیاف دیگری به جز اکریلیک استفاده شود، قیمت کمتر و عمر کمتری نیز دارا می باشند.

تراکم فرش های 500 شانه معادل ۱۰۰۰ می باشد و به این معنی است که در هر متر از طول فرش ۵۰۰ گره موجود است. از دیگر مشخصات فرش های ۵۰۰ شانه، ارتفاع نخ خاب آن است که به طور میانگین در حدود ۱۲ میلی متر می باشد.این فرش بیشتر در اماکن اداری، سالن سینما، تئاتر و کنفرانس، راهرو و … قابل استفاده است.

 

فرق فرش 500 شانه با 700 شانه

 

در ادامه به بررسی فرق فرش ۵۰۰ شانه با ۷۰۰ شانه خواهیم پرداخت:

  • تعداد شانه و تراکم و نیز ارتفاع خاب از جمله اولین تفاوت های این دو فرش از نظر فنی می باشد.
  • فرش های ۷۰۰ شانه قابلیت بافت مدل گل برجسته را دارد اما در فرش ۵۰۰ شانه این امکان وجود ندارد.
  • تعداد رنگ های مورد استفاده در فرش ۷۰۰ شانه ۸ تا ۱۰ رنگ بوده، اما در فرش ۵۰۰ شانه فقط از ۸ رنگ استفاده می شود.
  • فرش های ۷۰۰ شانه به علت زیبایی و جلوه ای که دارند باعث می شوند تا فضای منزل جلوه ای خاص داشته باشد. بنابراین اگر فقط به دنبال فرش زیبایی هستید، فرش ۷۰۰ شانه گزینه بهتری می باشد. به دلیل تراکم بالای فرش 700 شانه و استفاده از الیاف ظریف در کنار طرح و رنگ متنوع، سبب داشتن زیبایی منحصر به فرد در منزل شما خواهد شد.
  • ضخامت فرش های ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه هر دو بالا بوده و برای اماکن پر رفت و آمد، بسیار مناسب است.
  • ارتفاع فرش ۵۰۰ شانه در حدود ۱۱ تا ۱۲ میلی متر بوده و نرم خاصی دارد که برای فضاهایی که نشستن و رفت و آمد زیاد در آن انجام می شود، بسیار مناسب است. به همین دلیل می توان از این فرش ها در مساجد،‌ حسینیه،‌ راهروها با خیالی راحت استفاده کرد.
  • به دلیل پایین بودن شانه و تراکم در فرش های ۵۰۰ شانه در مقایسه با فرش ۷۰۰ شانه، فرش 500 شانه از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشد.
  • فرش های ۵۰۰ شانه به دلیل عدم شانه و تراکم بالا، با طرح و نوقش ساده و کمی و درشت نگاره بافته می شوند و در برخی مواقع به صورت تک رنگ بافته می شوند. چون خصوصاتی چون دوام و مقاومت محصول مهمتر از  زیبایی این نوع فرش می باشد. افراد کمی فرش 500 شانه را به علت زیبایی و تغییر دکوراسیون خریداری می نماید.
  • فرش های طرح 700 شانه با توجه به کیفیت و تنوع طرح و رنگی که دارند، قیمتی بسیار ارزانی نیز دارا می باشند. و گزینه مناسب تری برای خریدارانی که بودجه کمی برای خرید فرش دارند می باشد، چون با خرید آن کفپوشی زیبا و با دوام داشته باشند.
  • با خرید فرش های 700 شانه می توان از آن برای مکان های از خانه مانند: هال، اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق کودک و نزدیک درب ورودی و راهرو ها استفاده کرد.
  • قیمت فرش 500 شانه ارزان تر از فرش ۷۰۰ شانه بوده و برای کسانی که به دنبال فرش ارزان قیمت هستند مناسب است. اما فرش 700 شانه اصل با وجود داشتن کیفیت بالا و ظاهر زیباتر، قیمت بالاتری نیز دارند و خریدی خوب برای خانواده هایی است که تصمیم به خرید فرش درجه یک دارند، می باشد.

خرید اینترنتی فرش کاشان

 

فرش ماشینی 500 شانه و فرش 700 شانه از جمله تولیدات مجموعه فرش کاشان می باشد که تنوع بالا و قیمت مناسبی دارند. کسانی که به دنبال خرید این مدل از فرش های ماشینی کاشان می باشند می توانند به صورت اینترنتی اقدام به خرید انواع فرش ماشینی نمایند. برای این منظور، کافیست به سایت www.bfarsh.com مراجعه و طرح مورد نظر خود را انتخاب و اقدام به ثبت سفارش نمایید. تمامی تولیدات این مجموعه دارای گارانتی ۵ ساله معتبر می باشد.

 

خرید از فروشگاه اینترنتی فرش به دلیل حذف واسطه ها و کم شدن هزینه های اضافی، قیمت فرش بسیار ارزان تر از فروشگاه های سطح شهر به دست خریدار برسد. قیمت فرش های این مجموعه با نرخ کارخانه محاسبه و در حدود ۲۰ تا ۳۰ ٪ ارزانتر از بازار فرش محاسبه می شود. بعد از تولید فرش موردنظر شما، به صورت مستقیم از کارخانه به آدرس شما ارسال می شود. و در کوتاه ترین زمان ممکن سفارش درب منزل به خریدار تحویل می گردد.

کلام آخر

در این مطلب سعی شد تا ویژگی های فرش ۵۰۰ شانه و فرش ۷۰۰ شانه و تفاوت بین آن را به ساده ترین صورت برای شما شرح دهیم. اگر به دنبال خرید فرش های 500 و 700 شانه درجه یک از فروشگاهی معتبر هستید، ما فروشگاه فرش کوروش را به شما پیشنهاد می دهیم. برای مشاوره برای خریدی درست و ثبت سفارش می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس و با کارشناسان مجرب این مجموعه در ارتباط باشید. فروش اینترنتی فرش ارزان قیمت، از این مجموعه برای افراد در سراسر کشور فراهم می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *