مقالات فرش

لیبل فرش ، اتیکت فرش و برچسب پشت فرش

اتیکت پشت فرش ،لیبل فرش و برچسب فرش

 

فرش یکی از ملزومات اصلی در خانه ایرانیان است و خرید آن نیز کاری مهم برای خانواده ها می باشد. بنابراین حتما قبل از انتخاب و خرید فرش ماشینی، آگاهی کامل را در این زمینه کسب نمایید. از جمله موارد مهم که باید در زمان خرید به آن توجه شود، طرح و نقش فرش، شانه و تراکم، قابلیت تشخیص فرش اصل از تقلبی و بی کیفیت، روش های خرید فرش، بهترین فروشگاه خرید فرش و… می باشد. اولین و مهمترین روش تشخیص یک فرش اصل، دقت در برچسب پشت آن می باشد. در این مطلب می خواهیم درباره نحوه بررسی مشخصات مندرج در اتیکت پشت فرش کاشان صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

چرا باید اتیکت و برچسب فرش را مطالعه کرد؟

 

اتیکت، برچسب یا لیبل فرش، تکه ای از جنس کاغذ، پلیمر، پارچه یا دیگر مواد است که بر پشت فرش می چسبد. روی این برچسب، اطلاعاتی در مورد محصول، آدرس، تلفن کارخانه و… درج شده است و سایز متفاوتی دارد.

دقت به اتیکت فرش زمانی اهمیت پیدا می کند که مشتری در بازار فرش ، فرشی با مشخصات مشخص مانند الیاف درجه یک، رنگ زمینه خاص و… را بخواهد. راه هایی جهت شناخت بهتر و انتخاب درست وجود دارد، مثلا مشتری می تواند قبل از مراجعه به فروشگاه ویژگی های ظاهری فرش مدنظر خود را انتخاب نماید. یک روش دست کشیدن بر روی فرش است، اگر دست راحتی روی فرش سر خورد اکریلیک است. اما اگر الیاف زبر احساس شد، فرش پلی استر است.

روش دیگر، مطالعه اطلاعات پشت فرش است که در زمان تولید و در کارخانه به پشت فرش نصب می شود. این اطلاعات، همان شناسنامه فرش است که در پشت فرش نصب یا اتو می شود. و بهترین منبع برای دریافت اطلاعات اساسی انواع فرش ماشینی است. توجه به این اتیکت، سبب اطمینان از اصل بودن فرش می شود، و مشتری به خریدی مناسب و باکیفیت دس خواهد زد.

 

مشخصات پشت فرش چیست؟

 

برچسب و لیبل پشت فرش

برچسب و لیبل پشت فرش

فرش های ماشینی دارای اتیکتی به شکل مثلث یا مستطیل هستند که بر پشت فرش چسبیده شده و حاوی اطلاعات مهمی برای خریداران می باشد. اگر قصد خرید فرش ماشینی را دارید، حتما قبل از خرید برچسب پشت فرش را مطالعه کنید. این اتیکت دارای اطلاعاتی چون:

جنس فرش : در برچسب فرش، جنس سه نخ خاب و تار و پود مورد استفاده در فرش درج شده است. برای مثال، در اتیکت محصولات تولید فروشگاه فرش کوروش مندرج است که جنس نخ خاب از اکرولیک هیت ست شده، جنس نخ تار و پود از جنس نخ پلی استر و پنبه می باشد.

شانه و تراکم فرش : تشخیص فرش 1200 شانه از فرش 700 شانه کار راحتی است، اما شاید شناخت فرش 1200 از فرش 1000 شانه یا فرش 1500 شانه کمی دشوار باشد. ظرافت بافت این فرش ها، به میزانی است  که تشخیص شانه و تراکم بالا کمی دچار مشکل می کند. برای دانستن شانه و تراکم، بررسی مشخصات پشت فرش کار راحت تری خواهد بود.

رنگ زمینه فرش : شاید این مورد کاربرد زیادی در خریدهای فیزیکی نداشته باشد، اما در خرید اینترنتی فرش بسیار مود استفاده است. البته به جز رنگ اصلی زمینه فرش، رنگ های مورد استفاده دیگر درون فرش نیز در این اتیکت ذکر می شود. دانستن تعداد رنگ زمینه برای انتخاب و هماهنگ آن با سبک دکوراسیون و زیبایی شناسی منزل مهم می باشد. برای مثال برای خانه های شلوغ بهتر است تعداد رنگ فرش کمتر باشد چون باعث آرام شدن فضای اتاق می شود. یا برای خانه های کوچک فرش هایی با رنگ روشن مناسب تر خواهد بود، چون محیط را بزگتر جلوه می دهد.

ابعاد فرش : ابعاد فرش شامل سایزهای استاندارد 12 ، 9 و 6 متر که رواج بیشتری در بین خریداران دارد در پشت فرش و روس برچسب قید شده است.

نام و کد طرح : بعضی از فروشگاه ها نام یا کد طرح فرش را روس لیبل فرش درج می کنند. این کد و نام در هر کارخانه می تواند متفاوت باشد.

درجه کیفی : در فرش های ماشینی، درجه فرش نشان از کیفیت و مرغوبیت آن می باشد و فرش درجه یک باکیفیت ترین آن است. فرش درجه یک و نیم، فرش درجه دو و فرش ماشینی درجه سه نیز به ترتیب، از نظر کیفیت کمی پایین تر هستند.

نحوه شستشو : چون فرش های ماشینی با الیاف و نخ های متفاوتی بافته و تولید می شوند، جنس متفاوتی دارند. به همین دلیل نحوه شستشوی فرش نیز می تواند با توجه به الیافت متفاوت باشد. این نکته جهت افزایش ماندگاری و دوام فرش، برای خریداران در پشت فرش درج می شود.

دستگاه بافت : با توجه به وجود دستگاه های مختلف جهت بافت فرش و داشتن ویژگی های متفاوت، نام دستگاه نیز در پشت فرش ذکر می شود.

برند یا مارک کارخانه فرش : کارخانه  فرش ماشینی، نام، لوگو یا مارک خود را برای معرفی و شناخت بیشتر روی اتیکت فرش درج می کند. به عبارتی دیگر برند فرش نشان دهنده نام و علامت تجاری شرکت تولید کننده است. این مورد نیز برای شناسایی فروشگاه یا کارخانه روی برچسب و کاور فرش درج می گردد.

 

اصل یا تقلبی بودن فرش با بررسی اتیکت فرش

 

برچسب و لیبل پشت فرش تقلبی

برچسب و لیبل پشت فرش تقلبی

آنالیز مشخصات فنی و ظاهری فرش با کمک اتیکت فرش، سبب می شود تا فرشی مناسب انتخاب کنید و از اصالت یا تقلبی بودن فرش اطمینان حاصل نمایید. وجود هرگونه خط خوردگی، مخدوش شدگی، پارگی و… در برچسب فرش، نشان دهنده وجود ایراد و یا تقلبی بودن فرش را قوت می بخشد.

در فرش های اصیل، اتیکت یا شناسنامه فرش در کارخانه و در پشت آن نصب می شود، جنس اتیکت طوری است که کاملا سالم و بدون پارگی خواهد بود. بنابراین اگر فروشنده ای ادعا کند که در زمان حمل و نقل، برچسب پاره شده شما قبول نکنید و می توانید در اصل بودن محصول تردید نمایید.

 

ویژگی های برچسب پشت فرش کاشان   

 

اتیکت فرش کاشان

اتیکت و برچسب فرش کاشان

  1. جنس برچسب فرش های موجود در کارخانه فرش کوروش از سلولز و کاغذ است؛ البته نه کاغذ عادی. این متریال بسیار مقاوم و بدون آسیب پذیری هستند و در مسیر حمل و جابه جایی، خدشه ای به آن وارد نمی شود.
  2. اطلاعاتی چون نام کارخانه و لوگو فرش کاشان بر روی اتیکت چاپ شده است. در زمان خرید به این موارد دقت کنید تا با پیشوند و پسوندی اضافی در نام کارخانه، برندی دیگری را به جای فرش کاشان به شما نفروشند.
  3. مشخصات تمام فرش ها، به صورت کامل روی برچسب به چاپ رسیده است.
  4. طرح و نقوش محصولات فرش کاشان از روی برچسب فرش قابل تشخیص می باشد. طرح و رنگ های متنوع مورد استفاده در این محصولات به قدری زیاد است که جزو مزایای خرید از فروشگاه فرش کوروش به حساب می آید. اگر جزو افرادی هستید که مایل به خرید آنلاین هستید، در زمان خرید بررسی کنید که حتما فرش را از فروشگاه آنلاین فرش  خریداری نمایید. تا از اصل و معتبر بودن فرش مطمئن باشید.
  5. وجود بارکد و شماره ثبت شرکت بر روی برچسب فرش های کارخانه فرش کاشان، نشان دهنده اصالت آن است.
  6. با بررسی مشخصات برچسب پشت فرش می توان از استانداردهای فرش های فروشگاه فرش کوروش مطلع شد. بر روی اتیکت فرش، نشان های استاندارد و ایزو و انجمن صنایع برای اطمینان خریدار از کیفیت بالای فرش حک شده است.
  7. آدرس، شماره تماس کارخانه و مرکز پخش فرش در پشت فرش درج شده است. که در صورت نیاز می توانید با این شماره ها در تماس باشید.
  8. دقت کنید که کالاهایی تحت نام فرش کاشان، باید با ویژگی های عنوان شده این مجموعه منطبق باشد. وجود هرگونه مغایرت و تفاوت، می تواند نشان از عدم اصالت فرش باشد.
  9. اگر فرش را به صورت اینترنتی و از فروشگاه فرش کوروش خریداری می کنید، دیگر نیازی به دقت در برچسب فرش نخواهد بود. چون در زمان خرید فرش تمام اطلاعات مندرج روی اتیکت در بخش معرفی محصول به نمایش در آمده و نشان از اصالت فرش خواهد بود. اما در خرید حضوری حتما باید برچسب مستطیلی یا مثلثی فرش را به دقت بررسی نمایید.
برچسب فرش 1000 شانه

برچسب فرش 1000 شانه

کلام آخر در برچسب و لیبل فرش ماشینی

 

لیبل، اتیکت، برچسب یا شناسنامه پشت فرش حاوی اطلاعات و مشخصات فنی فرش ماشینی است و توسط حرارت به پشت فرش می چسبد. در این اتیکت، نام، نشان تجاری و اطلاعات مورد نیاز مشتری به راحتی در دسترس است و خریدار می تواند با توجه به آن انتخابی صحیح و مطمئن داشته باشد. فروشگاه فرش کوروش ارائه کننده انواع فرش کاشان باکیفیت، متنوع و با قیمت ارزان می باشد. اگر به دنبال خرید بهترین فرش ماشینی ارزان قیمت هستید، ما فرش کوروش کاشان را به شما پیشنهاد می دهیم.

 

ایراداتی که یک فرش میتواند داشته باشد

تخفیف فرش کاشان

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *