فرش کوروش

مشخصات فرش ماشینی کاشان

مشخصات فرش ماشینی کاشان

امروزه به دلیل گوناگونی طرح ها و پیشرفت در کیفیت ها ، درخواست مردم برای خرید فرش های ماشینی کاشان بیشتر شده است ، هرچند بروز مشکلاتی از قبیل مشکلات تولید و اقتصاد ، تولید این دسته از فرش ها را دچار نوسان کرده است اما این نوع از فرش ها همیشه بین مردم دارای محبوبیت خاصی بوده است. در ادامه شما را با بعضی از ویژگی ها فرش ماشینی آشنا خواهیم کرد که می توانید آن را مطالعه بفرمایید .

 

1- مشخصات فرش  کاشان

فرش ماشینی کاشان،به دلیل اینکه به وسیله دستگاه و ماشین بافت میشود دارای یک هارمونی منظم و مشخص میباشد اما اگر مشتری سفارشی غیر از آن را داشته باشد . مهمترین ویژگی یک قالی اندازه و ابعاد آن است که شما با توجه به متراژ منزل خود، آن را انتخاب میکنید .

در کارخانه فرش کاشان ، ماشین های بافت فرش ابعادی که برای فرش ماشینی در نظر گرفته شده است به صورت استاندارد 6 متر ، 9 متر ، 12 متر می باشد . سایزهای مذکور به صورتی میباشد که برای یک اتاق شما هم مناسب است . این امر مستلزم این است که شما ابتدا طول و عرض اتاق و مکانی که میخاهید فرش ماشینی را پهن کنید داشته باشید.

فرش کاشان

فرش کاشان

سایز فرش ها به شرح ذیل می باشد :
–    فرش های 6 متری دارای اندازه 2 در 3 می باشد .
–    فرش های 9 متری طول 5,2 و عرض  3.5 است .
–    فرش های 12 متری طول 3 و عرض 4 می باشد .
بنابراین برای خرید فرش ماشینی باید دقت کرد  که اندازه های اتاق به دقت اندازه گیری شود و سپس برای خرید اقدام کرد . امروزه به دلیل معماری جدید که مورد استفاده قرار میگیرد فرش 9 متری فروش بیشتری نسبت به اندازه های 6 متری و  12 متری دارد.
دیگر مشخصه فرش ماشینی کارخانه فرش کاشان شانه و تراکم فرش می باشد که در پشت فرش به صورت دوخت و یا برچسب قابل ملاحظه می باشد . پیش از این هم در مقالات گذشته عنوان شده بود، در قالی به تعداد گره ها در یک متر از عرض تعداد شانه گفته می شود و به تعداد گره ها در واحد طول (یک متر ) نیز تعداد تراکم گفته می شود .

اگر به دنبال فرشی با طرح ظریف و ریز بافت هستید باید در نظر بگیرید که هرچه تعداد شانه و تراکم بالاتر و بیشتر باشد فرش ظریف تر و دارای ضخامت کمتری می باشد . فرش ماشینی 700 شانه ، فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه از انواع رایج قالی در بازار امروز قالیبافی است .

فرش های هزار دویست شانه نسبت به فرش های هزار و هفصد شانه دارای ضخامت کمتری میباشد در ضمن فرش هفتصد شانه دارای ضخامت بیشتری نسبت به بقیه قالیچه های هزار و هزار و دویست شانه دارند .

. در صورتی که به دنبال زیبایی بشتر در منزل خود هستید باید از فرش ماشینی با تراکم و شانه بالاتر استفاده کنید و اگر به نبال محصول با دوام هستید از فرش هفتصد شانه استفاده کنید.

 

2- مقاومت فرش ماشینی

مقاومت فرش ماشینی به عوامل بسیاری مربوط میشه که مهم ترین آنها به کارخانه برمیگردد ، ماشین بافت و مواد اولیه برای تهیه فرش از جمله مواردی می باشد که مستقیما با کارخانه در ارتباط است.  البته باید دقت کرد که فرش های ماشینی در منزل به چه صورت نگهداری می شود.

کارخانه فرش کاشان با بهترین دستگاهای موجود و بهترین متد و نخ موجود در بازار اقدام به  بافت فرش ماشینی در شانه های هفتصد و هزار و هزار و دویست در تراکم های مختلف میکند و فرش های خود را پنج سال ضمانت می کند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *