فرش کوروش, مقالات فرش

معایب و محاسن فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه

معایب و محاسن فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه -وبسایت فرش کاشان

در گذشته تنها فرشی که در ایران به چَشم می خورد فرش های دستباف بود. بله حق با شماست، از همان گذشته های بسیار دور این نوع از فرش ها قیمت های بالایی داشتند و خیلی از خانواده ها به همین دلیل نمی توانستند آن را تهیه کنند. با گام گذاردن صنعت فرش ماشینی به کشور ایران و روی کار آمدن فرش های گوناگون ماشینی امکان خرید نمودن فرش با قیمت مطلوب تر برای بخش بسیاری از خانواده ها مهیا شد. با گذر زمان بود که فرش های ماشینی در طرح های متنوع و در تراکم و شانه های مختلف تولید گردید که فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه از جمله آنها بود. ما مایل هستیم در این متن از بی فرش شما را با معایب و محاسن فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه آشنا سازیم.‌ قطعاً شما می توانید با مطالعه این مطلب از ما به پاسخ بسیاری از سؤالات خود دست یابید.

برای خرید آنلاین فرش ما را انتخاب کنید تا خریدی راحت و با کیفیت داشته باشید.

فرش های ماشینی ۱۵۰۰ شانه

فرش های ماشینی ۱۵۰۰ شانه؛-وبسایت فرش کاشان

فرش های ماشینی ۱۵۰۰ شانه در تراکم میان هفتصد الی چهار هزار و ششصد گره تولید می گردند. بالا بودن تعداد گره های فرش بدین معنی می باشد که فرش ریز بافت است و در حقیقت از میزان ظرافت بیشتری برخوردار می باشد. حال آن که اگر شما دوستان عزیز فرش ماشینی هزار و پانصد شانه را برای خود خریداری کرده اید، بهتر است بدین نکته توجه داشته باشید که، به هیچ عنوان و هرگز اشیا و لوازم سنگین را بر روی آن قرار ندهید. زیرا الیاف به کار رفته در آن به علّت ظرافتی که دارند به شدّت آسیب پذیر می باشند و جای وسیله های سنگین بر روی فرش باقی خواهد ماند. در روند هفته تلاش کنید که یک الی دو بار فرش خود را با جارو تمیز کنید و هر از چند گاهی فرش را در جهات گوناگون بچرخانید تا سایش فرش به صورت یکدست باشد.

برخی از مهم ترین خصوصیات فرش ۱۵۰۰ شانه

مهم ترین خصوصیات فرش ۱۵۰۰ شانه-وبسایت فرش کاشان

ضمن بافت فرش ۱۵۰۰ شانه از الیاف اکریلیک هست ست شده بهره گیری شده است که نمره مربوط به آن چهل و چهار الی پنجاه می باشد. به همین علّت نخی که در راستای بافت آن مورد استفاده واقع شده است، ظریف می باشد و این فرش از ظرافت بسیار بالایی برخوردار است. نیز از سویی به دلیل آن که فرش هزار و پانصد شانه از فشردگی و تراکم بسیاری برخوردار می باشد و ضمن بافت آن از الیاف نازک بهره گیری شده در بطن آن نقشه های بسیار ریز و زیبایی به چَشم می خورد.

برخی از مهم ترین محاسن فرش ۱۵۰۰ شانه

ما از جمله مهم ترین ویژگی ها و محاسن فرش هزار و پانصد شانه را می توانیم در موارد بیان شده در قسمت ذیل خلاصه نماییم؛

  • با اکتفا به جنس الیافی که در بطن فرش هزار و پانصد شانه مورد استفاده قرار گرفته است، آن نیز ضد لک خواهد بود و به آسانی قابل شست و شو هستند و از سویی پرز دهی ندارند.
  • فرش های ماشینی هزار و پانصد شانه در طرح های گوناگون؛ اعم از سنتی و مدرن بافته می شود.که دارای رنگ های متنوعی هم است و هم اکنون ضمن بافت این فرش ماشینی از ترکیب هشت رنگ در کنار هم دیگر استفاده خواهد شد که مشتریان می توانند با فراغ خاطر انتخاب نمایند.
  • از جمله دیگر محاسن فرش ماشینی این می باشد که از وزن بسیار سبکی برخوردار می باشند و به همین خاطر است که به سهولت می توان آن را از محیطی به محیط دیگر جا به جا کرد. از جانبی دیگر با اکتفا به مقدار الیافی که در بافت فرش مورد استفاده قرار گرفته است، سبک یا سنگین بودن فرش معین خواهد شد.

برخی از مهم ترین معایب فرش ۱۵۰۰ شانه

محاسن این نوع از فرش ها در مقایسه با معایب آن بسیار زیاد می باشد. شاید دو مورد از معایب این فرش ها را بتوانیم در موارد ذیل خلاصه نماییم؛

  • در مقایسه با دیگر فرش های ماشینی با شانه ها و تراکم های گوناگون، قیمت این نوع از فرش ها بیشتر خواهد بود.
  • به علّت آن که خواب آن دارای ارتفاع کمتری است و گره های ریزی را در بطن خود دارد به نسبت فرش ها با شانه کمتر از ضخامت اندک تری برخوردار خواهد بود.

پایان

دوستان عزیز ما در این متن از خود سعی نمودیم شما را با معایب و محاسن فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه آشنا سازیم. حال آن که آنچه در این میانه ها حائز اهمیت خواهد بود، سلیقه و علاقه شماست. این شما هستید که باید به جهت خرید این محصول گام گذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *