فرش کوروش, مقالات فرش

نکاتی برای رفع کیسی فرش

نکاتی برای رفع کیسی فرش-وبسایت فرش کاشان

با وجود نقش پر رنگی که فرش در زیبایی و چَشم نوازی دکوراسیون ما دارد، به طور قطع لازم می باشد در اتخاذ آن دقّت عمل فراوانی را داشته باشیم و چنانچه که عیب های احتمالی بر روی فرش به چَشم خورد در ابتدایی ترین فرصت ممکن نسبت به رفع آن پا پیش بگذاریم. در این میانه ها رفع کیسی فرش مِن جمله حائز اهمیت ترین مواردی می باشد که خواهد توانست در حفظ زیبایی و سلامت فرش اثر به سزایی بر جای گذارد‌. حال ما شما را با نکاتی برای رفع کیسی فرش به خوبی آشنا خواهیم ساخت. لطفاً در امتداد این مطلب از ما در بی فرش همراهمان باشید.

 کیسی فرش چیست! آیا می دانید؟

به گونه ای کامل و جامع می توان چنین بیان نمود که؛ زمانی در حاشیه یا متن فرش جمع شدگی یا آن که چین خوردگی به چَشم خورد، حال آن که قالی حالتی اضافه و برجستگی در قسم های کناری خود داشته باشد، فرش شامل کیسی خواهد بود. حقیقتاً این امر منجر به زشت شدن ظاهر فرش می شود و آن را بیش از پیش در معرض سائیدگی قرار می دهد. پس ما به شما توصیه می کنیم که به هنگام خرید فرش، حتماً بدین نکات توجه داشته باشید‌‌. البته زمانی که پس از انجام خرید فرش از سوی شما، بر اثر دیگر عوامل بر روی فرش کیسی به وجود آمد، جهت رفع آن حتماً قدم در پیش گذارید.

 کیسی فرش بیشتر در چه نوع از قالی ها به چَشم می خورد؟

با اکتفا به این نکته که اشخاص به هنگام خرید فرش به ویژه فرش های دستباف پول زیادی را صرف می کنند، قطعاً لازم می باشد، آگاه باشند که کیسی در چه فرش هایی بیشتر رخ می دهد؟ به علّت سختی در کار اغلب چنین دیده می شود که گاهاً کناره های جانبی برخی از فرش های پر کارِ و وند پوده مِن جمله فرش های؛ اصفهان، بیجار، شهر قم یا تبریز لول گردیده و پیچیده می باشد. حال آن که این عمل در کمتر مواقعی ضمن فرش های با بافت های شل و یک پوده مشاهده می شود. پس بدین نکته نهایت توجه را داشته باشید؛

به هنگامی که شما مایل هستید به جهت خرید فرش های چند پوده گام گذارید، حتماً از عدم وجود عیب و نقصی در بطن فرش اطمینان خاطر کسب کنید. البته که راه های متعددی به جهت رفع کیسی فرش وجود دارد و ما تنها سعی نمودیم شما را با نکات لازم جهت خرید فرش آشنا سازیم.

✓ کیسی فرش بیشتر در چه نوع از قالی ها به چَشم می خورد؟ -وبسایت فرش کاشان

 اهمیت رفع کیسی فرش در چیست؟

زیبایی فرش همواره جزئی از موارد بسیار مهم است. ولیکن اطمینان خاطر از مرغوب بودن بافت و همچنین سالم بودن بطن فرش، الویت ابتدایی در انتخاب فرش خواهد بود. چرا که در صورت وجود هر گونه عیب در فرش، نه تنها آن محیط خانه ی شما را زیبا تر نخواهد کرد، بلکه ماندگاری خوبی را هم در پی نخواهد داشت. به عنوان نمونه؛

اگر فرش خریداری شده از جانب شما حاوی کیسی در قسمت کناری باشد، پرز موجود در کناره های فرش زودتر از میان خواهد رفت. در نتیجه این امر منجر خواهد شد که عمر فرش شما کوتاه تر شود.

 نکاتی برای رفع کیسی فرش

با اکتفا بدان چه که در قسمت فوقانی این متن بیان نمودیم، لازم است به نکاتی برای رفع کیسی فرش توجه نمایید تا به هنگام دیده شدن، به آسانی بتوانید آن را از میان ببرید. به منظور رفع و از میان بردن لوله شدن کناره های جانبی فرش لازم می باشد مقداری شکیبا باشید و نوارهایی به عرض حدودی چهار سانتی متر از جنس لینولئوم و یا دیگر جنس های موجود را تهیه نموده و در ناحیه ی حاشیه ای پشت فرش و در بخش های که لوله شده، آن را با تکیه بر نخ و سوزن به گونه ی زیگزاگی بدوزید. ((در این حالت به هنگام انجام دوخت بهتر است مراقب دستان خود باشید.))

نیز از سویی دیگر، شما می توانید با بهره گیری از یک پارچه مرطوب و نمناک و اتو این لوله ها را صاف و یک دست کنید. ولیکن در این راستا بهتر است به این نکته هم توجه داشته باشید که، اتوی بسیار گرم می تواند به الیاف فرش شما صدمه زند و آن را زشت و خراب کند‌.

نکاتی برای رفع کیسی فرش؛ -وبسایت فرش کاشان

برای راحتی در خرید پیشنهاد میکنم به صورت اینترنتی خرید آنلاین فرش رو امتحان کنید.

پایان

دوستان عزیز، ما آنچه که در این متن به آن پرداختیم، کیسی فرش و نکاتی برای رفع کیسی فرش بود. حال آن که ابتدا امیدوار هستیم به اطلاعات مورد نیاز خود در این بخش از بی فرش دست یافته باشید. از سویی به شما توصیه می کنیم جهت خرید فرش به نکات بیان شده توجه نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *