فرش کوروش, مقالات فرش

پرده سفید با چه رنگ فرشی ست می شود؟

پرده سفید با چه رنگ فرشی ست می شود؟-وبسایت فرش کاشان

ست کردن وسایل خانه باهمدیگر یکی از دغدغه هایی است که تقریبا همه خانم ها با آن مواجه هستند، چرا که زیبایی دکوراسیون داخلی برای هر کسی اهمیت خاص خودش را داشته و هماهنگی وسایل و تجهیزات منزل امر دشواری به نظر می رسد.

تنوع رنگ و طرح های موجود بین وسایلی مانند فرش، پرده، مبلمان و… میزان سختی انتخاب را دوچندان کرده است.

افرادی که در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت فعال و حرفه ای دارند، معتقدند که در این زمینه باید بین وسایل کلی خانه مانند فرش، پرده و مبلمان از لحاظ رنگ هماهنگی وجود داشته باشد.

برای تجربه خرید متفاوت خرید آنلاین فرش رو امتحان کنید.

معرفی رنگ های خنثی

یکی از روش های ست کردن پرده و فرش کاربرد درست و به جا از رنگ های خنثی می باشد.

رنگ های بژ، مشکی، قهوه ای و سفید به راحتی با هم ست شده و فضای دلچسبی را ایجاد می کنند.

رنگ های خنثی رنگ هایی محسوب می شوند که دارای خاصیت آرام بخش و ساکن هستند، مانند آبی، سفید، سبز روشن و…

دقت داشته باشید که در ست کردن فرش و مبل یا پرده نیازی به استفاده از یک رنگ واحد نیست و ترکیب چند رنگ هماهنگ می تواند بسیار زیباتر باشد.

درواقع در چیدن دکوراسیون داخلی و طراحی های مربوط به آن باید هارمونی فضا را به خوبی رعایت کرد.

به عنوان مثال اگر دوست دارید از رنگ سبز در چیدمان وسایل استفاده کنید، می توانید از سبز تیره برای والان پرده و از سبز روشن و انواع تنالیته سبز آبی در فرش به کار ببرید.

استفاده از طرح های هماهنگ

امروزه با پیشرفت ماشین آلات صنعت نساجی و فرش، الگوها و طرح های بسیار زیادی در طراحی فرش به کار می رود، فرش کاشان نیز ازین قاعده مستثنی نبوده و می توانید در هر رنگ و طرحی از فرش کاشان استفاده ببرید و این موضوع دست شما را برای انتخاب سایر تجهیزات خانه باز می گذارد.

هماهنگی پترن و طرح فرش و پرده در فضای درونی منزل امکان ایجاد هماهنگی زیادی را بدون نیاز به تغییر کلی دکوراسیون داده و در یک نگاه بسیار زیبا جلوه می دهد.

استفاده از طرح های هماهنگ-وبسایت فرش کاشان
هماهنگی بافت پرده و فرش

ایجاد هماهنگی بین جنس و بافت فرش و پرده گزینه بسیار راحتی به نظر می رسد.

به این صورت که می توانید فرش کرکی را با یک پرده هم جنس آن ست کنید و شاهد هماهنگی بسیار ظریف و زیبایی در دکوراسیون منزل خود شوید.

این گزینه برای افرادی که به جزئیات خیلی دقت می کنند و اهمیت زیادی برای آن قائل می شوند، راهکار بسیار هیجان انگیزی محسوب می شود.

ایجاد رنگ های مکمل در دکوراسیون داخلی و رنگ سوم

دقت داشته باشید که همیشه ایجاد هماهنگی فقط با ترکیب و استفاده از دو رنگ امکان پذیر نیست و می توانید از چند رنگ مکمل و هماهنگ باهم در چیدمان وسایل به خصوص پرده و فرش استفاده کنید.

برای مثال اگر پرده قسمتی از خانه به رنگ سفید درآمده، می توانید از فرش با رنگ های شارپ و روشن که با رنگ سفید هم خوانی دارد و مبل را با رنگ مکملی از رنگ فرش ست کنید.

ایجاد رنگ های مکمل در دکوراسیون داخلی و رنگ سوم-وبسایت فرش کاشان
نکته دیگری که برای ست کردن یک پرده با رنگ روشن سفید یا خنثی وجود دارد این است که می توانید با استفاده از امتیاز تضاد در هماهنگی استفاده کرده و از یک رنگ متضاد و جیغ برای جلب توجه و ایجاد فضای شاد و مهیج به کار ببرید.

نکته آخر در هماهنگی بین وسایل منزل ایجاد نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی می باشد.

به این معنا که بهتر است برای ایجاد هماهنگی بین وسایل منزل از یک نقطه کانونی استفاده کرده تا تمرکز را از روی یک الگوی خاص به الگوهای مختلف در خانه جابجا کنید.

این روش به کمرنگ نشان دادن هماهنگی در فضا بسیار کمک کرده و در مکان هایی که دکوراسیون آن به دلیل عدم هماهنگی و یا هماهنگی نا متعادل بدچشمی می کند، پرکاربرد می باشد.

در پایان باید بگوییم که ایجاد هماهنگی و زیبایی در دکوراسیون داخلی به صورت حرفه ای مستلزم داشتن دانش کافی در این زمینه است و می توان برای جلوگیری از خطا و اشتباه در ایجاد یک فضای مناسب و آرامبخش از متخصصین این حوزه کمک گرفت.

اما هرکس با توجه به سلیقه و میزان تحقیق و مطالعه در زمینه ست کردن وسایل منزل مانند فرش، مبل، پرده و … می تواند فضای خانه خود را طبق خواسته خود به دلنشین ترین فضای ممکن مبدل کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *