فرش کوروش

کیفیت فرش ماشینی کاشان

کیفیت فرش ماشینی کاشان

کاشان ، دارای شرکت ها و تولید کنندگان بسیاری در زمینه بافت و تولید فرش ماشینی می باشد که ه کدام از آنها طرح ها و کیفیت های متنوعی دارا هستند و بسته نخی که در بافت فرش ماشینی کاشان استفاده می شود ، ارزش آنها متفاوت است.

شناخت فرش اصلی کاشان

برای شناخت فرش اصلی کاشان ، در واقع در نظر گرفتن یک نکته که فرش اکریلیک هست یا نه را نباید مد نظر داشت و باید ویژگی های دیگر فرش را از قبیل مقدار پنبه به کار رفته در نخ  در نظر بگیریم .

همانطور که میدانید  هرچه درصد پنبه بیشتر باشد فرش دارای کیفیت بالاتری می باشد. فرش های هزار و دویست شانه کارخانه فرش ماشینی کاشان از درصد بالایی پنبه در خود بهره می برد.

دستگاه های اچ سی پی و اچ سی آی ایکس 2 از جمله دستگاهای پیشرفته و به روزی هستند که در کارخانه فرش ماشینی کاشان استفاده می شود و فرشی که توسط این دستگا ها بافت شوند جز فرش های اصلی  می باشد.

یکی دیگه از دلایل پایین بودن کیفیت فرش های ماشینی این است که این فرش ها توسط دستگاه های قدیمی تولید میشود که توانایی ارائه طرح های امروزی را ندارند و از نشانه های پایین بودن کیفیت فرش ماشینی پرز دهی این نوع فرش ها ی باشد، هرچه پرز دهی فرش بیشتر باشد کیفیت آن پایین تر است.

از دیگر نشانه های فرش ماشینی بی کیفیت سایز نخ های خواب فرش ی باشد ک هرچه بلند تر باشد فرش بی کیفیت تر است. در مجموع قابل ذکر است فرشی که تراکم و شانه بالاتری داشته باشد کیفیت  بالاتری هم دارد.

خرید فرش درجه یک

برای خرید فرش ماشینی باید دقت کنید که جای هیچ گونه ساییدگی ، کم نخی(کچلی) در پشت فرش دیده نشود.یکی از نشانه های با کیفیت و اصلی بودن فرش این است که ریشه های فرش یک اندازه باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *