مقالات فرش

کیفیت فرش کاشان

کیفیت فرش کاشان

شهر کاشان قدمت بسیار زیادی در زمینه تولید فرش دارد. این شهر تولید کننده فرش های اصیلی ایرانی است. با گذشت سال ها و رواج فرش ماشینی، شهر کاشان نیز از این قافله عقب نمانده و به یکی از بزرگترین مراکز تولید فرش های ماشینی باکیفیت تبدیل شده است. شهر کاشان دارای ۵ شهرک صنعتی بزرگ و صد ها تولیدی فروش ماشینی می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی کیفیت فرش کاشان بپردازیم. لطفا تا پایان مطلب همراه ما باشید.

فرش کاشان

شهر کاشان جزو بزرگ ترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان فرش ماشینی در خاور میانه و جهان است. فرش ماشینی کاشان از بهترین متریال و مدرن ترین دستگاه ها بافته می شود و جزو بهترین فرش های ماشینی در جهان می باشد. طرح و نقوش فرش های کاشان به روز شده اند و توسط بهترین طراحان قلم زده می شود. فرش های کاشان تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند. از طرح و نگاره های شلوغ و پر نقش گرفته تا طرح های ساده و خلوت، مدرن، سنتی همه با بالاترین تعداد رنگ تولید می شود.

در بافت فرش های کاشان با الیاف درجه یک و ۱۰۰ ٪ اکریلیک استفاده می شود. از خصوصیات این الیافت می توان به بدون پرزدهی، و ضد حساسیت و آلرژی اشاره نمود. از دیگر ویژگی های فرش های کاشان اکریلیک می توان به دوام و عمر بالای آن، مقاومت زیاد در برابر گرما و همچنین شستشو اشاره نمود.

کیفیت فرش کاشان و خرید فرش ارزان قیمت از کارخانه

عوامل موثر بر کیفیت

فرش جزو محصولاتی است که در زمان خرید آن باید عوامل زیادی توجه کرد. دقت در این عوامل سبب می شود تا در زمان خرید فرش، انتخاب بهتری داشته باشید. عوامل تاثیر گذار در کیفیت فرش های ماشینی بسیار هستند، در ادامه به چند مورد اساسی اشاره خواهیم کرد.

تراکم و شانه فرش

شانه و تراکم در فرش ماشینی یعنی چه؟

شانه و تراکم فرش کاشان از عوامل موثر در کیفیت فرش ماشینی است. تعداد گره های موجود در طول و عرض فرش بر کیفیت آن تاثیر می گذارد. هر میزان تراکم و شانه بیشتر باشد، الیاف به کار رفته در بافت فرش بیشتر خواهد بود. و در نتیجه استحکام گره ها متصل به نخ های تار و پود محکم تر خواهد بود. این حالت باعث ریز بافت تر شدن فرش و داشتن سطحی سخت تر می باشد.

طرح فرش

یکی دیگر از عوامل موثر بر کیفیت فرش ماشینی طرح و نقش فرش می باشد. طرح و نقوش می توانند بر کیفیت فرش موثر باشند. اگر فرش هایی با طرح شلوغ را با دستگاه های نامناسب بافته شود، زیبایی و با کیفیت خوبی نخواهد داشت. و همین طور نقوش خلوت نیز اگر درست تولید نشوند، بی کیفیت به نظر می رسند. در بافت فرش ماشینی کاشان، از طرح های منحصر به فرد و بی نظیر استفاده می شود.

علت پرزدهی فرش ماشینی

 

همه فرش ها در ابتدای خرید پرزدهی دارند، اما با توجه به الیاف به کار رفته در بافت فرش، میزان پرزدهی متفاوت خواهد بود. از جمله فرش های اکریلیک هیت ست شده، دارای کمترین میزان پرزدهی هستند. پرز فرش باید درخشان، بادوام و انعطاف پذیر باشد.

طرح و اندازه فرش

از عوامل مهم که باید در زمان خرید به آن توجه شود، اندازه های فرش است. فرش ماشینی بافته شده در ابعاد استاندارد، از کیفیت فرش کم خواهد شد. قبل از خرید فرش باید به ابعاد مکانی مورد نظر فرش نیز باید توجه شود، هیچوقت نباید فرشی با ابعاد بزرگ را برای اتاق مورد نظر خود انتخاب نمود. تمامی محصولات فرش کاشان در اندازه های استاندارد بافته می شوند.

الیاف طبیعی فرش

وجود الیاف و نخ باکیفیت و درجه یک در بافت فرش ماشینی، از عوامل موثر در کیفیت فرش ماشینی می باشد. فرش های ماشینی با جنس اکریلیک هیت ست از جمله فرش هایی است که کیفیت بالایی دارند. و نیز دارای ویژگی هایی مانند، مقاومت بسیار بالا در برابر گرد و خاک، نور و گرما، پاخور بودن و فشار بالا، برگشت پذیری بالا و … می باشند.

عدم رفو شدگی و تعمیر فرش

فرش های بعد از مرحله بافت، وارد فرآیند پردازش می شوند. کارشناسان فرش در این مرحله عیوب سطحی فرش را رفع می کنند. رفوگری زمانی اتفاق می افتد که فرش نیاز به تعمیر داشته باشد. در زمان خرید فرش های ماشینی باید با دقت پشت فرش را بررسی نمایید. تا اگر رفوشدگی بر روی فرش انجام شده، مشخص شود. وجود رفوگری و تعمیر، باعث پایین آمدن کیفیت فرش می شود. بنابران این مورد نیز یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در کیفیت فرش ماشینی می باشد.

شرکت و برند محصول

انتخاب یک برند و کارخانه خوب، محصول با کیفیتی به دست مشتریان خواهد رسید.  برند های مختلفی در زمینه تولید فرش ماشینی در بازار وجود دارد. کارخانه فرش کاشان تولید کننده محصولات با کیفیت گران قیمت و فرش ارزان می باشد. این مجموعه با تولید فرش های ماشینی باکیفیت، مشتریان زیادی را جذب خود نموده است.

کیفیت فرش کاشان و خرید فرش ماشینی با نرخ کارخانه و ارزان

کیفیت یا قیمت فرش ؟

سایز فرش، نخ و الیاف مورد استفاده، تعداد شانه، میزان تراکم، تعداد رنگ، کیفیت مواد اولیه، طرح و نقش و…. از عواملی است که بر قیمت فرش تاثیر مستقیم دارد. هر چقدر ابعاد فرش بزرگتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. و همچنین هر چه تعداد شانه فرش بالاتر باشد فرش زیباتر، جذابتر، ظریف تر خواهد بود. در نتیجه قیمت بیشتری خواهد داشت.

اما مطمئنا معیاری که در زمان خرید فرش بسیار با اهمیت است و مورد توجه زیادی قرار خواهد گرفت کیفیت فرش خواهد بود. خرید فرش باکیفیت خیال شما را برای داشتن کالایی خوب برای مدت ها راحت می کند.

اما شاید برای شما سوال باشد که از کجا می توان فرش ارزان و با کیفیت تهیه نمود. کارخانه فرش کاشان از جمله مراکزی است که فرش باکیفیت و به صورت مستقیم از کارخانه به فرش می رساند. به دلیل حذف واسطه ها و هزینه های تبلیغات در این مجموعه، قیمت فرش های ماشینی کارخانه کاشان ۳۰ تا ۵۰ ٪ ارزان تر از بازار فرش می باشد. با خرید از فروشگاه آنلاین فرش کاشان می توانید تمام محصولات این مجموعه را مشاهده و فرش ماشینی موردنظر خود را خریداری نمایید.

کیفیت اصلی فرش ۷۰۰ شانه

این فرش، دارای 700 شانه می باشد و محبوبیت بالایی دارد. فرش های ۷۰۰ شانه در تراکم های ۲۵۵۰ و ۲۷۰۰ بافت می شوند. بالاتر بودن تراکم در فرش های ماشینی کاشان باعث ریز بافت و ظریف شدن فرش می شود.

فرش ۷۰۰ شانه با کیفیت اصل دارای تنوع در رنگ و طرح است و به همین دلیل همیشه مورد استقبال مردم قرار گرفته است. تعداد رنگ های به کار رفته و مورد استفاده در این فرش 8 رنگ می باشد. ضخامت فرش ۷۰۰ شانه اصل در مقایسه با دیگر فرش ها بالاتر است، به همین دلیل برای افرادی که تمایل به نشستن بر روی زمین دارند مناسب است. از نظر قیمت نیز فرش 700 شانه، قیمت مناسب تری داشته و نسبت به سایر فرش ها ارزان تر است.

کیفیت اصلی  فرش ۱۰۰۰ شانه

فرش های ۱۰۰۰ شانه دارای تراکم 3000 هستند. به دلیل استفاده از نخ های باکیفیت و نازک در این نوع فرش های ماشینی کاشان، زیبایی فوق العاده ای دارند. این نوع فرش دارای طرح و نقوش بسیار زیبایی است که باعث می شود برای اتاق نشیمن مناسب باشد. در بافت فرش ۱۰۰۰ شانه اصل از الیاف درجه یک و ۱۰۰ ٪ اکریلیک هیت ست شده استفاده می شود.

فرش های ۱۰۰۰ شانه با کیفیت ظریف و ریز بافت و همچنین نرم و راحت هستند. این فرش ها دارای طرح ها و نقوش و نیز رنگ بندی متنوع و زیبایی می باشند و حداقل ۸ رنگ دارند.

کیفیت اصلی  فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش ۱۲۰۰ شانه از جمله زیباترین و ظریف ترین فرش های ایرانی هستد. فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه با کیفیت اصلی با الیاف ۱۰۰٪ اکریلیک بافته می شود که بسیار نرم و لطیف هستند. تعداد تراکم فرش های 1200 شانه کاشان برابر با ۳۶۰۰ است. زیبایی ظاهری فرش های 1200 شانه به اندازه ای است که به آن فرش دستباف گونه گفته می شود.

در بافت تار و پود فرش ۱۲۰۰ شانه با کیفیت از نخ پنبه اصل استفاده شده است. فرش های 1200 شانه گل برجسته از بهترین نوع این نوع فرش ماشینی کاشان است که بسیار زیبا و ظریف می باشد.

کیفیت اصلی  فرش ۱۵۰۰ شانه

از جمله جدید ترین فرش های موجود در بازار فرش های ۱۵۰۰ شانه هستند و از نظر فشردگی گره ها، بی رقیب هستند. فرش ماشینی با کیفیت ۱۵۰۰ شانه کاشان از نظر زیبایی و ظرافت شبیه به فرش و تابلو فرش های نفیس ابریشمی هستند. تراکم بسیار بالای این نوع فرش، تعداد ۴۵۰۰ تراکم، سبب نرمی و لطافت آن شده است.

زبه دلیل تراکم بسیار بالا فرش کاشان 1500 شانه طرح ها و نقوش فرش در هم پیچیده شده است. همچنین ارتفاع نخ خاب آن بسیار کوتاه می باشد تا طرح فرش زیباتر دیده شود. ظرافت و لطافت فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان به قدری بالاست که شبیه فرش های دستبافت گونه می باشد و زیبایی خاصی به فضای منزل می بخشد.

کیفیت فرش کاشان و خرید فرش ماشینی ارزان

کلام آخر

اگر قصد خرید فرش کاشان باکیفیت و ارزان را دارید، ما یکی از بهترین نمایشگاه ها و کارخانه های کشور را به شما معرفی می کنیم. کارخانه فرش کاشان تولید کننده انواع فرش ماشینی با کیفیت بالا با نرخ کارخانه می باشد. تمام محصولات این مجموعه درجه یک بوده و دارای ضمانت نامه ۵ ساله می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *