فرش کوروش, مقالات فرش

چگونه میتوان عمر فرش را افزایش داد

چگونه میتوان عمر فرش را افزایش داد-وبسایت فرش کاشان

 فرش از مهم ترین وسایل خانه های ایرانی محسوب می شود که جایگاه ویژه ای در دکوراسیون داخلی دارد. تنوع طرح و رنگ فرش ها بسیار بالا است، از این رو افراد می توانند با توجه به سبک منزل و سلیقه خود بهترین فرش را انتخاب نمایند. نگهداری از فرش از جمله مواردی است که خیلی از افراد توجه خاصی به آن ندارند و همین غفلت موجب می شود که به فرش آن ها آسیب وارد گردد و طول عمرش کاهش یابد. اگر می خواهید با ترفندهای افزایش طول عمر فرش بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

خرید فرش کاشان واقعی از سایت بی فرش

در مناطق پر رفت و آمد از قالیچه استفاده کنید

منظور از مناطق پر تردد مناطقی است که نسبت به سایر نقاط خانه دارای رفت و آمد بیشتری هستند، در چنین مناطقی با گذشت زمان بافت فرش دچار آسیب شده و فرسودگی پیدا می کند. از این رو بهتر است که از یک قالیچه یا روفرشی استفاده کنید. زیرا به این ترتیب می توانید از آسیب رسیدن به فرش جلوگیری کنید، همچنین شستشوی قالیچه خیلی راحت تر از فرش خواهد بود.

مرتبا فرش را جاروبرقی بکشید

با جاروکردن مرتب فرش می توان از باقی ماندن خاک،آلرژن ها و سایر ذرات و گرد و غبار در فرش جلوگیری نمود که موجب آسیب رسیدن به فرش می شوند. همچنین بهتر است پیش از جاروکردن از خالی بودن کیسه جاروبرقی اطمینان حاصل نمایید تا قدرت کافی برای کشیدن این ذرات و تمیز نمودن فرش را داشته باشد. به شما پیشنهاد می کنیم که 2 الی 3 بار در هفته فرش های خود را جاروبرقی بکشید.

با کفش بر روی فرش ها راه نروید

هر چند که در فرهنگ ماه استفاده از کفش بر روی فرش چندان رواج ندارد، اما در صورتی که این کار را انجام می دهید باید به شما بگوییم که موجب کاهش طول عمر فرش خواهد شد. زیرا وزن شما و کفش می تواند فشار زیادی را به فرش وارد نماید و از طرفی آلودگی ها و آشغال هایی بر روی سطح کفش و زیر آن وجود دارد که با نفوذ در بافت فرش موجب آسیب دیدن آن می شوند.

با کفش بر روی فرش ها راه نروید-وبسایت فرش کاشان

از تا کردن فرش ها بپرهزید

تا کردن فرش به هر دلیلی می تواند به آن آسیب بزند و موجب شکستگی و پارگی فرش به مرور زمان خواهد شد. بنابراین بهتر است اگر می خواهید فرش را جابجا نمایید آن را رول کنید و هرگز به فکر تا کردن آن نباشید.

به صورت منظم فرش ها را بشویید

آلودگی فرش ها و لکه ها و کثیفی هایی که به سادگی پاک نمی شوند نیز می تواند موجب کاهش طول عمر مفید فرش شود. از این رو باید فرش ها به طور منظم با استفاده از شوینده های مناسب شسته شوند. شستن فرش ها کاری تخصصی است و بهتر است که این کار را به شرکت های قالیشویی بسپارید تا به بهترین شکل ممکن آلودگی ها و لکه های فرش را پاک کنند و یک فرش تمیز و سالم به شما تحویل دهند.

فرش ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید

تابیدن نور مستقیم خورشید بر فرش ها نیز می تواند موجب آسیب دیدن بافت های فرش به مرور زمان شود.از این رو اگر منزلتان دارای پنجره های بزرگ و نورگیری است سعی کنید با انتخاب پرده مناسب مانع از تابش نور مستقیم خورشید به فرش شوید.

فرش ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید-وبسایت فرش کاشان

بهترین و راحت ترین خرید آنلاین فرش را با ما تجربه کنید.

گاهی اوقات دکوراسیون مبلمان خود را عوض کنید

معمولا قسمتی از فرش در زیر مبلمان و سایر وسایل منزل قرار می گیرد، این قسمت ها تحت تاثیر فشار بیشتری هستند و احتمال اینکه آسیب ببینند بیشتر است. از این رو بهتر است که هر چند وقت یکبار به تغییر دکوراسیون منزل خود بپردازید تا تمامی قسمت های فرش شرایط یکسانی پیدا کنند و طول عمر فرش بیشتر شود.

سخن پایانی

نحوه استفاده از فرش تاثیر مستقیمی بر میزان عمر آن دارد. در وب سایت بی فرش نکات بسیارساده و موثری ارائه شده که با رعایت آن ها می توانید طول عمر فرش های خود را افزایش دهید و برای سال های بیشتری از آن ها در فضای منزل استفاده کنید. با توجه به این ترفندها می توانید همیشه فرش های خود را تمیز و زیبا نگهدارید به طوری که فرش ها نو به نظر برسند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *