کارخانه فرش ستاره کوروش کاشان بزرگترین کارخانه تولید کننده فرش ماشینی و فرش سجاده ای در ایران است. این کارخانه دارای خطوط تولید متعدد با دستگاه‌هایی پیشرفته میباشد این کارخانه قادر به تولید فرش 1200 شانه ، 1000 شانه ،700 شانه و 500 شانه است که در کنار بهره مندی از تیم مجرب طراحی ، توانایی تولید انواع فرش از جمله فرش ماشینی و فرش سجاده ‌ای را در انواع و اقسام طرح و نقش‌ های مختلف با بهترین کیفیت را داراست.

کارخانه فرش ستاره کوروش کاشان بزرگترین کارخانه تولید کننده فرش سجاده ای در ایران در جهت رفاه حال خریداران فرش مسجدی فروش مستقیم فرش های سجاده ای را اغاز کرده است.

فرش سجاده ای

فرش نمازخانه ای تولیدی فرش سجاده کاشان

فرش سجاده ای کاشان

فرش سجاده ای یا سجاده فرش که با عنوان فرش مسجد نیز شناخته میشود در واقع نوعی از انواع سجاده ها می باشد . سجاده ها بعنوان پیش قراولی برای برپاداشتن نماز میان مسلمین دارای جایگاهی قابل احترام بوده است زیرا علاوه بر اینکه باعث یاد و نام خدا میگشت منجر به حفظ پاکیزگی نماز گزار نیز میگردد. در قرن یازدهم هجری قمری دوران اوج و شکوفایی در دوخت سجاده بوده است چنانچه طرح ها و نقوش بسیاری مورد استفاده قرار گرفته است که البته مهمترین آن هم نقش محراب است . هنگامی که سخن از یاد خداوند و توجه به معنویات به میان می‌آید ناخودآگاه عبادت خداوند متعال در ذهن انسان تبلور میابد و چه عبادتی بالاتر از برپایی نماز که همانا ستون دین است . مساجد بعنوان مکان  برپایی نماز جماعت و سایر فرایض دینی از اهمیت و احترام ویژه ایی میان مسلمانان برخوردار است به ویژه آنکه پیامبر اعظم (ص) میفرمایند : “ان عمار بیوت الله هم اهل الله عزوجل”  به راستی آبادگران خانه های خدا ، خانواده خداوند عزوجل هستند.

با توجه به آنچه گفته شد زینت بخشیدن به خانه خدا و تلاش در جهت حفظ حریم و پاکیزگی آن و رونق بخشیدن به برپایی آیین های دینی از جمله اعمال نیکو و صالح در دین اسلام تلقی میگردد . یکی از وجوه آبادی و توسعه حریم الهی مفروش کردن و زینت بخشی به آن است . استفاده از سجاده ها بویژه سجاده فرش  یکی از راه های گام برداشتن در مسیر حفظ حریم خانه خدا است. قریب به بیش از دو دهه میباشد که فرش سجاده ای کاشان بعنوان پیش قراول در امر تولید فرش سجاده ای است . تولید سجاده فرش هایی با کیفیت بالا در طرح و رنگ و ابعاد مختلف باعث گردیده است تا کارخانه فرش ستاره کوروش کاشان بعنوان بزرگترین و مهمترین تولید کننده سجاد فرش در کشور و یاحتی جهان اسلام شناخته شود.

فرش نمازخانه و سجاده ای

فروش فرش سجاده ای کاشان مستقیم از تولید کننده

فرش سجاده ای یا فرش سجاده به فرش هایی گفته می شوند که در مساجد یا نمازخانه ، حسینه و یا تکیه ها استفاده می شود.

این فرش ها زیر مجموعه فرش های ماشینی هستند. نوع بافت و مدل دستگاه های فرش سجاده ای تفاوتی با دستگاه های فرش ماشینی ندارد.

تفاوت در مدل بافت فرش سجاده ای است .

فرش های سجاده ای در عرض استاندارد 1 متر و 25 سانتی متر بافت می شود. مزیت این فرش برای مسجد و حسینه این است که تمامی فضاهای مسجدها کاملا پوشیده می شود. و زیبایی و نظم خاصی با فرش سجاده ای برای مسجدها به وجود می آید.

نوع بافت و جنس فرش سجاده ای

تولید و بافت فرش سجاده ای تفاوت چندانی با تولید فرش ماشینی ندارد و دستگاه هاو مکانیزم مشابه با سایر انواع فرش ماشینی تولید میشود و تنها تفاوت آن در مدل بافت میباشد که در واقع مربوط به همان عرض استاندارد 1.25 متری است .

به تعداد گره های موجود در هر متر مربع از عرض سجاده فرش و فرش ماشینی شانه فرش گفته می شود.  به عنوان مثال اگر در یک متر مربع عرضی سجاده فرش ۷۰۰ گره وجود داشته باشد به آن فرش 700 شانه اطلاق میگردد. معمولا هر چه شانه فرش های ماشینی بالاتر باشد فرش ظرافت بیشتری پیدا کرده و کیفیت آن مناسب تر می شود . معمولا فرش های سجاده ای بصورت 500 شانه و 700 شانه و بر حسب سفارش تولید میشود . هرچند کارخانه فرش سجاده ای کاشان علاوه بر امکان تولید سجاده فرش 500 شانه و 700 شانه توان تولید سجاده فرش 1000 شانه را نیز مطابق سفارش متقاضیان را داراست .
جنس نخ سجاده فرش مانند انواع دیگر فرش ماشینی می تواند صد در صد اکرلیک, صد در صد پلی استر , یا تک نخ اکرلیک و یا bcf باشد . جنس نخ و الیاف فرش سجاده ای از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سجاده فرش می باشد به صورتی که بهترین کیفیت از انواع الیاف فرش سجاده ای الیاف صد در صد اکرولیک است. این الیاف ماندگاری فرش ماشینی را نسبت به الیاف دیگر بیشترکرده علاوه بر این که سجاده فرش هایی که با الیاف اکرولیک بافته می شوند زیبایی و ظرافت بیشتری دارند . سجاده فرش های بافته شده با الیاف پلی استر نرمی و ظرافت سجاده فرش های تولید شده به وسیله نخ های اکرولیک را ندارند و ماندگاری کمتری دارند جنس این نوع نوخ پلاستیکی بوده است و به مرور زمان و رفت آمد بالا بر روی این فرش ها لطافت و زیبایی اولیه خود را از دست داده و اصطلاجا کوبیده میشوند هرچند که مجموعه تولید فرش سجاده ای کاشان جهت پاسخ به نیاز کلیه مشتریان خود و رعایت اصل مشتری مداری برخی محصولات 500 شانه فرش سجاده ای خود را از این نوع جنس نخ تولید مینماید اما توصیه ما استفاده از محصولات تولید شده با جنس اکرولیک است که کیفیت و دوام به مراتب بالاتری دارند . سجاده فرش هایی که با الیاف bcf بافته می شوند به لحاظ دوام و کیفیت و ماندگاری به هیچ عنوان قابل مقایسه با دو نوع دیگر نبوده و چندان برای تولید سجاده فرش مناسب نمیباشند.

نخ اکرولیک بهترین مدل نخ استفاده شده در فرش ماشینی است . از خصوصیات این نوع نخ که هم در دستگاه بافت 500 شانه و هم دستگاه بافت فرش سجاده ای 700 شانه استفاده می شود. سایر خصوصیات این نوع نخ مقاومت بالای این فرش در برابر کوبیدگی و حرارت است . به همین دلیل برای مسجد ها و حسینه ها که نمازگزاران زیادی رفت و آمد دارند بسیار مناسب است .

از لحاظ تمیزی نیز این نوع نخ بسیار ساده تمیز شده و میزان کثیفی کمی را به خود می گیرد . از لحاظ قیمتی فرش بافته شده با نخ اکرولیک قیمت بالاتری نسبت به فرش سجاده ای پلی استر دارد.

کارخانه فرش سجاده کاشان

کارخانه فرش کاشان با سابقه طولانی و ارائه محصولات با کیفیت امروز از برندهای نام آشنا در حوزه تولید فرش ماشینی است. بنیان گذاران این شرکت با هدف ایجاد محیطی امن جهت کسب و کار و رونق تولید فرش و قالیبافان اقدام به تاسیس کارخانه نموده اند . تولید فرش ماشینی با کیفیت بعنوان هدف والای مجموعه فرش ستاره کوروش کاشان مستلزم بکار گیری پرسنل مجرب و حرفه ایی و همچنین بهره گیری از ماشین آلات بروز و دقیق است . امروزه و با گذشت سالیان متمادی هم چنان نگاه مدیریتی این مجموعه در راستای تولید محصول با کیفیت تغییری نیافته است و ثبات قدم در این مسیر پرمخاطره گام برداشته ایم و هدفی جز جلب رضایت مشتری بوسیله تولید محصول با کیفیت و تسهیل در امر خرید برای مشتریان خود نداشته ایم . فراهم آوردن شیوه های متنوعی نظیر افتتاح شعب مختلف بخصوص در شهر تهران و کاشان و یا ایجاد فروشگاه مجازی و پاسخگویی به سوالات مشتریان از جمله اقدامات این مجموعه جهت جلوگیری از افزایش قیمت و سادگی در روند خرید محصولات میباشد . لذا این شرکت آمادگی خود را در راستای پاسخ به نیاز کلیه مشتریان در سراسر ایران جهت تامین فرش سجاده ای در انواع طرح و رنگ و کیفیت اعلام میدارد.

کارخانه کاشان با در اختیار داشتن دستگاه های بافت فرش 500 شانه و 700 شانه مخصوص فرش مسجدی یکی از مجموعه های تخصصی بافت فرش سجاده در کاشان است. مشاوران این کارخانه همه روزه از طریق راه های ارتباطی در خدمت خریداران جهت مشاوره و راهنمایی هستند. کارخانه همواره تلاش داشته است تا محصولات خود را با بهترین کیفیت به دست خریدارن خود برساند . به همین منظور خریداران می توانند جهت ضمانت سفارشات این کارخانه بعد از دریافت سفارش خود ، نسبت به تسویه سفارش خود اقدام نماید.

ارسال به تمامی نقاط ایران

گستردگی فعالیت کارخانه سجاده کاشان در تمامی استان ها و شهرهای ایران است . از هر نقطه ایران به راحتی می توان حتی به صورت غیر حضوری فرش سجاده ای خود را سفارش دهید.

انواع سجاده فرش

 

1_فرش سجاده ای بر اساس رنگ

2_فرش سجاده ای بر اساس نقشه

 

فرش سجاده ای بر اساس رنگ شامل فرش های محرابی با نوع رنگ زمینه میباشد . فرش سجاده کاشان در 5رنگ زمینه تولید میشود

فرش سجاده ای سبز (پرفروش ترین رنگ فرش سجاده ای )

فرش سجاده ای ابی (پرفروش ترین رنگ فرش سجاده ای در سال های 1399 و 1400 )

فرش سجاده ای قرمز

فرش سجاده ای سرمه ای

فرش سجاده ای فیلی

فرش سجاده ای بر اساس نقشه

 

سجاده فرش ها عموما به دو دسته فرش محرابی و فرش تشریفات تقسیم میشوند که هرکدام ویژگی مربوط به خود را دارند اما  وجود تراکم و کیفیت بافت ، تولید فرش سجاده را تنوع خاصی بخشیده است.

  • فرش محرابی: در قالی های متعارف فضا برای فاصله دار بودن دو لچک به حد کافی برقرار بوده ولی در سجاده نماز چون فضا کم و محدود است دو لچک به همدیگر متصل می شوند و شکلی شبیه دیواره محراب مسجد به خود می گیرند و به همین خاطر است که به  آن ، فرش محرابی هم گفته می شود. در این نوع فرش سجاده ای معمولا نقش هایی از محراب با حاشیه از نام و اسما الهی و اولیا خداوند و یا طرح هایی اسلیمی دیده میشود.
  • فرش تشریفات: از آنجایی که غالبا اهل سنت از نماز خواندن بر فرش های دارای گل و بوته و تمثال جانداران و اماکن  پرهیز میکردند در مساجد اهل سنت اغلب فرش های سجاده ، طرح فرش های تشریفاتی را به خود گرفتند. فرش های  تشریفاتی ساده بافت هستند و گل و بوته و محراب و ستون ندارند.این فرش ها شباهت زیادی به فرش های کناره دارند. فرش تشریفات نیز مانند فرش سجاده در طول های مختلفی بافت می شود اما تفاوت آن با فرش سجاده این است که در فرش تشریفاتی محراب و یا گلدسته ای وجود ندارد . در طرح این فرش ماشینی معمولا یک طرف و یا دو طرف حاشیه ای بافت می شود و در زمینه آن یک طرح افشان و یا ساده ای تکرار شده است. از فرش تشریفات به غیر از مساجد در هتل ها و سالن های اجتماعات و سینماها نیز استفاده می شود.

امکان خرید فرش نمازخانه ای بصورت قسطی و چکی وجود دارد؟

بهترین تمایز بین فرش های سجاده ای تولید شده با کارخانه فرش سجاده ای کاشان و دیگر کارخانه ها قیمت مناسب ماست که به دلیل تهیه نخ به صورت نقدی میباشد که باعث میشود کارخانه فقط فروش نقدی داشته باشد

چقدر زمان میبرد تا فرش سجاده ای نصب شود؟

زمان بافت فرش سجاده ای بستگی به متراژ درخواستی دارد ولی معمولا زمان تحویل و نصب فرش های سجاده ای یک هفته تا 10 روز متغیر هست

قیمت فرش سجاده ای به چه صورتی محاسیه میشود؟

قیمت فرش سجاده ای با افزایش شانه و تراکم تغییر میکند

فرش سجاده ای 500 شانه باقیمت مناسب تر و فرش سجاده ای 700 شانه تراکم 2550 بیشترین قیمت فرش های نمازخانه ای را دارد

فرش سجاده ای با چه شانه های تولید میشود؟

فرش سجاده ای با شانه های مختلفی تولید میشود البته تولید فرش سجاده ای یک تولید سفارشی هست که به درخواست مشتری بافت میشود ولی معمول ترین شانه ها برای فرش سجاده ای فرش 500 شانه تراکم 1000 _فرش 500 شانه طرح 700 شانه تراکم 21000 و فرش 700 شانه تراکم 2550 میباشد

مطالب و محصولات مرتبط