فرش کوروش, مقالات فرش

انتخاب فرش مناسب برای گالری هنری

انتخاب فرش مناسب برای گالری هنری-وبسایت فرش کاشان

فرش ها به جهت اهمیت و تاثیر بسزایی که در زیبایی محیط و دکوراسیون دارند علاوه بر منازل در برخی از محیط های تجاری و گالری ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. فرش ها همانند یک اثر هنری هستند که بر کف زمین پهن شده اند و یا اینکه از آن ها به عنوان دیوار کوب استفاده می کنند. در انتخاب فرش برای محیط های مختلف از جمله گالری های هنری باید به سبک دکوراسیون توجه نمود. اگر می خواهید با نحوه انتخاب فرش مناسب برای گالری هنری بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

انتخاب فرش مناسب برای گالری هنری-وبسایت فرش کاشان

اولین قدم در انتخاب فرش مناسب برای گالری هنری

برای انتخاب یک فرش زیبا و مناسب برای گالری هنری پیش از هر اقدامی باید به موارد زیر توجه نمود:

  • در نظر گرفتن متراژ گالری و متناسب بودن آن با ابعاد فرش
  • متناسب بودن سلیقه با میزان بودجه
  • در نظر گرفتن کیفیت و جنس تار و پود فرش
  • هماهنگی و یا ایجاد تضادی زیبا با رنگ غالب در دکوراسیون گالری مخصوصا پرده ها
  • انتخاب نمودن طرح فرشی متناسب با سبک دکوراسیون گالری
  • انتخاب نوع فرش (دستباف یا ماشینی)

اولین قدم در انتخاب فرش مناسب برای گالری هنری-وبسایت فرش کاشان

بهترین فرش برای هر سبک

در انتخاب فرش برای گالری هنری و … باید ابتدا به نوع سبک دکوراسیون دقت کنید سپس طرح و اندازه فرش را بر اساس آن انتخاب نمایید. فرش ها باید با مبلمان، پرده و سایر دکوراسیون متناسب باشند تا هارمونی خاصی ایجاد نمایند. البته علاوه بر مسئله وجود هارمونی جذاب میان وسایل سلیقه فرد نیز در انتخاب فرش بسیار حائز اهمیت است.

به عنوان مثال در گالری های هنری که دارای سبک کلاسیک هستند استفاده از فرش های مدرن نمی تواند گزینه مناسبی باشد. به منظور افزایش جذابیت و جلوه چنین فضاهای کلاسیکی انتخاب  پوست یا فرش های سنتی ایرانی می تواند گزینه ایده آلی باشد.

بهترین فرش برای هر سبک-وبسایت فرش کاشان

اهمیت رنگ در انتخاب فرش

به همان اندازه که طرح و سایز فرش و تناسب آن با سبک دکوراسیون اهمیت دارد رنگ آن نیز حائز اهمیت است. معمولا در قوانین طراحی دکوراسیون داخلی رنگ فرش را تیره تر و گرم تر از رنگ مبلمان انتخاب می کنند و در اکثر اوقات رنگ فرش غالب تر از طیف رنگی است که در تمامی وسایل دکوراسیون استفاده شده است.

بافت فرش نیز از دیگر مواردی است که در انتخاب فرش برای گالری هنری باید به آن توجه داشته باشید. در انتخاب بافت فرش باید به بافت مبلمان، پرده و … توجه نمود و بافتی درشت تر از آن ها در نظر گرفت. زیرا بافت فرش ها نسبت به سایر وسایل توجه بیشتری را به خود جلب می نمایند و کانون توجه هستند.

اگر برای فضای گالری هنری سبک دکوراسیون مدرن را انتخاب کرده اید می توانید از فرش های جدید و مدرنی که در طرح و رنگ های متنوعی در بازار موجود هستند استفاده نمایید و فضایی شیک و متفاوت ایجاد کنید.

اهمیت رنگ در انتخاب فرش-وبسایت فرش کاشان

هزینه فرش مناسب برای گالری هنری

فرش های متنوعی از برندهای مختلف در بازار وجود دارد که دارای تراکم، طرح و رنگ و سبک های متفاوتی هستند. از این رو تمامی افراد با توجه به سلیقه و بودجه خود می توانند بهترین فرش را برای گالری هنری خود انتخاب و خریداری نمایند. قیمت فرش مناسب برای گالری هنری به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به دستباف یا ماشینی بودن فرش، ابعاد و سایز، تراکم و شانه فرش، طرح و رنگ آن، برند تولید کننده فرش، فروشگاه عرضه کننده فرش و … اشاره نمود.

با توجه به این موارد و مقایسه فرش های چندین فروشگاه مختلف می توانید با جدیدترین و زیباترین طرح ها و مدل ها آشنا شوید و فرشی با قیمت مناسب و شیک انتخاب کنید.

هزینه فرش مناسب برای گالری هنری

کلام آخر

در این مطلب به تمامی نکات برای انتخاب یک فرش متناسب با گالری هنری اشاره کردیم اما مسئله ای که در پایان باید به آن بپردازیم این است که هیچگونه قانون و اصول خاصی در برابر سلیقه و علاقه شما اولویت نخواهد داشت و شما می توانید تمامی دکوراسیون گالری را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید. موارد ذکر شده تنها می تواند به شما کمک کنند تا انتخاب بهتر و منطقی تری داشته باشید.

بنابراین بهتر است در انتخاب فرش و چیدمان گالری هنری جسارت داشته باشید و فضایی را به وجود آورید که در آن احساس آرامش و راحتی بیشتری دارید.

سفارش جدیدترین فرش های موجود در ایران به صورت حضوری و آنلاین از فروشگاه فرش کوروش

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *