مقالات فرش

فرش ۷۰۰ شانه بهتره یا ۱۰۰۰ شانه ؟

فرش ۷۰۰ شانه بهتره یا ۱۰۰۰ شانه

فرش های ماشینی در شانه و تراکم های گوناگون، از جمله ۵۰۰ ، ۷۰۰ ، ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه در طرح و نقوش زیبا و دلنشین تولید می شوند. هر فردی با توجه به نیاز و سلیقه خود، فرش مورد نیاز منزلش را خریداری می کند. در این مطلب قصد داریم به این سوال که فرش ۷۰۰ شانه بهتره یا ۱۰۰۰ شانه جواب دهیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

در زمان خرید فرش ماشینی، باید یک سری موارد مهم را مورد بررسی قرار داد. که از جمله این مورد ها می توان به شانه و تراکم، ضخامت فرش، دوام و لطافت و نیز متراژ و قیمت آن توجه نمود.

مشخصات فرش ماشینی ۷۰۰ شانه

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه دارای تراکم پایینی در بین انواع فرش موجود در بازار فرش می باشند. در حالت کلی فرش های ۷۰۰ شانه به سه دسته تقسیم می شوند. که این ۳ دسته عبارت هستند از : فرش های ماشینی ۷۰۰شانه واقعی، فرش ماشینی ۷۰۰ شانه تبدیلی، فرش ماشینی مدل ۷۰۰ شانه می شود. از بهترین فرش های ماشینی از نظر کیفیت و ماندگاری، فرش هفتصد شانه واقعی است.

جالب است که بدانید، فرش های ۷۰۰شانه محبوبیت زیادی در شهر کاشان و بسیاری از مردم دارند. چون مردم شهر کاشان به دلیل ضخامت بالایی که این نوع فرش دارد، از آن به عنوان محل نشستن استفاده می کنند. فرش های ضخیم و نرم گزینه بسیار خوبی برای نشستن بر روی آن هستند.

تراکم و شانه فرش ۷۰۰ شانه

فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه در تراکم های متفاوتی مانند، ۲۲۵۰ و ۲۷۰۰ بافته می شود. تراکم ۲۷۰۰ از رایج ترین نوع آن می باشد. از مهمترین فاکتور هایی که باید در زمان خرید فرش در نظر داشت، شانه و تراکم فرش است. چون این ویژگی، در مواردی مانند ضخامت و نیز قیمت فرش ها تاثیر می گذارد.

فرش ۷۰۰ شانه بهتره یا ۱۰۰۰ شانه ؟

ضخامت فرش ماشینی هفتصد شانه

فرش ۷۰۰ شانه ضخامت بیشتری نسبت به دیگر فرش ها دارد. خوب است بیان کنیم که، هر چقدر شانه و تراکم فرش ها کم باشد در مقابل ضخامت فرش افزایش می یابد. چون وزن فرش ها باید در انواع مختلف متناسب باشد. بدین ترتیب وقتی شانه و تراکم فرش پایین باشد؛ ضخامت فرش ها افزایش می یابد.

بنابراین فرش های ۷۰۰ شانه برای مکان های پر رفت و آمد ها مناسب تر است. و نیز اگر بخواهیم درباره مقاومت فرش ماشینی صحبت نماییم می توانیم بگوییم که ضخامت بالای فرش های ۷۰۰ شانه باعث شده تا این فرش در قیاس با دیگر فرش ها مقاومت بیشتری داشته باشد.

دوام و لطافت فرش ۷۰۰شانه

در بافت فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه از بهترین نوع الیاف، یعنی الیاف اکریلیک هیت ست شده به کار می رود. این نوع الیاف مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به مقاومت بالا در برابر حرارت و گرما، در مقابل شست و شو اشاره کرد. از دیگر ویژگی های الیاف آکرلیک هیت ست شده می توان به بدون پرزدهی بودن و عدم ایجاد حساسیت و آلرژی اشاره کرد.

البته تمام نکاتی که تا اینجا درباره فرش ۷۰۰شانه بیان شد، به این معنا نیست که این نوع فرش از فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه بهتر است. چون باید اشاره کنیم که سلیقه افراد و کاربرد فرش ها، با یکدیگر متفاوت می باشد.

فرش ۷۰۰ شانه اکریلیک دارای لطافت بالایی هستند، چون در تار و پود این فرش ها از پنبه اصل استفاده می شود. همین امر باعث نرم و لطیف شدن فرش می شود. دوام و ماندگاری الیاف اکریلیک در مقایسه با سایر الیاف ها بیشتر می باشد و می توانید مطمئن باشید که فرش هفتصد شانه خریداری شده برای سال های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت فرش ۷۰۰ شانه

قیمت فرش ماشینی ۷۰۰ شانه به نسبت انواع دیگر فرش ها ارزان تر است، چون در شانه و تراکم پایین تری بافته می شود. فرش هفتصد شانه در ابعاد استاندارد ( فرش ۶ متری ۷۰۰شانه، فرش ماشینی ۹ متری ۷۰۰شانه و فرش ماشینی ۱۲ متری ۷۰۰شانه) تولید و در بازار عرضه می شوند. هر میزان ابعاد فرش بیشتر باشد، به همان میزان قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

مشخصات فرش ۱۰۰۰ شانه

فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه در رده فرش های ماشینی دستبافت گونه قرار می گیرد. چون از نقشه هایی در بافت این نوع مدل فرش استفاده می شود که بسیار شبیه به فرش ها دستبافت هستند. بنابراین می توان گفت که ظرافت و زیبایی فرش های ۱۰۰۰ شانه از فرش های۷۰۰ شانه بیشتر می باشد.

فرش ۱۰۰۰ شانه به دلیل ظرافت و زیبایی بیشتری که نسبت به فرش ۷۰۰شانه دارند، جزو فرش های ماشینی تزیینی قرار می گیرند. و برای استفاده در اتاق پذیرایی و سالن منازل می باشد.

تراکم و شانه فرش ۱۰۰۰ شانه

فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه در حالت استاندارد در تراکم ۳۰۰۰ بافته می شود، اما بعضی از کارخانه ها ای نوع فرش را در تراکم ۳۶۰۰ نیز تولید می نمایند.

فرش ۷۰۰ شانه بهتره یا ۱۰۰۰ شانه ؟

ضخامت فرش ۱۰۰۰ شانه

فرش های ماشینی ۱۰۰۰ شانه ضخامت کمتری در مقایسه با فرش های۷۰۰ شانه دارد. چون شانه و تراکم این فرش بیشتر می باشد، برای متناسب بودن وزن آن، ضخامت فرش نیز کمتر خواهد بود. ضخامت کم این مدل فرش نیز باعث می شود برای مکان های پر رفت و آمد مناسب نباشد.

دوام و لطافت فرش ۱۰۰۰ شانه

در بافت فرش های ماشینی ۱۰۰۰ شانه هم از الیاف ۱۰۰ ٪ اکریلیک هیت ست شده استفاده می شود. همانطور که ذکر شد الیاف هیت ست شده قابلیت زیادی دارد، مانند طول عمر و ماندگاری بالای را شامل می شود. در تار و پود این نوع فرش از الیاف پنبه استفاده می شود که باعث نرمی و لطافت و طول عمر بالای فرش می شود.

قیمت فرش ۱۰۰۰ شانه

فرش های ماشینی ۱۰۰۰ شانه قیمت بالاتری نسبت به فرش های ماشینی ۷۰۰شانه دارند. این فرش های ریز بافت، به دلیل قیمت متناسبی که دارند، طرفدارهای زیادی پیدا کردند و گزینه خوبی برای دوستداران فرش های دستبافت می باشد.

تفاوت فرش ماشینی ۷۰۰ و ۱۰۰۰شانه

تا اینجا اطلاعات کاملی درباره این دو نوع فرش برای شما بیان کردیم، و می توانید بهترین نوع را بین فرش ۷۰۰ و ۱۰۰۰ شانه تشخیص دهید. البته با توجه به هزینه ای که برای هر نوع فرش هزینه می کنید، دقت کنید که فرشی انتخاب نمایید که باب میل شما بوده و انتظارات شما را برآورده نماید.

فرش ۷۰۰ شانه بهتره یا ۱۰۰۰ شانه

فرش ۷۰۰ شانه بهتره یا ۱۰۰۰ شانه ؟

در این مقاله مشخصات فرش ۷۰۰ شانه بهتره یا ۱۰۰۰ شانه به صورت جداگانه پرداختیم. در نهایت برای جواب سوال فرش هفتصد شانه بهتر است یا هزار شانه، باید گفت این موضوع به نظر و سلیقه خریداران فرش ماشینی وابسته می باشد.

محصولات تولیدی کارخانه فرش کاشان در انواع طرح و مدل با قیمت کارخانه به مشتریان محترم عرضه می شود. پس در زمان خرید از این مجموعه تردیدی در مورد کیفیت فرش ماشینی نداشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *