فرش کوروش

مقایسه فرش ماشینی و دستبافت

مقایسه فرش ماشینی و دستبافت

عمر صنعت بافت فرش ماشینی در کشور حدود پنجاه سال می باشد. فرش ماشینی به محض ورود به صنعت کشور به دلیل گستردگی طرح و استفاده زیادی که در خانه های ایرانی با استقبال افراد رو به رو شد .

در اوایل دهه شصت صنعت فرش ماشینی شروع به تولید گسترده و انبوه رسید. صنعت فرش ماشینی بلافاصله پیشرفت کرد و خود را به عنوان یکی از قطب های اصلی صنعت کشور مطرح کرد و توانست اشتغال زایی قابل توجهی انجام دهد .

همانطور که میدانید بعد از یه مدتی فرش ماشینی شروع به تولید در انواع تراکم و شانه کرد و فرش ها دارای جنس های مختلفی بود . یکی از رایج ترین فرش های ماشینی تولید شده در ایران ، فرش های بافته شده از جنس آکریلیک هستند .

آکریلیک به علت شباهت زیاد به الیاف طبیعی ( پشم ، تار و پود و غیره ) و همچنین دوام ، عمر وکیفیت بالاتر نسبت به الیاف دیگر مشابه دیگر جزء فرش های خوب و با دوام هستند . اما فرش آکریلیک نسبت به بقیه جنس ها کمی گرانتر است ، چون قطعا کیفیت بالاتر است .

کارخانه فرش کاشان یکی از کارخانه هایی بود که از همان ابتدا شروع به فعالیت کرد و توانست تا امروز به لطف پروردگار و شما عزیزان به کار خود ادامه بدهد.

 

 

فرش دستباف

یکی از دغدغده های اصلی انسان های نخستین پوشاندن و محافظت خود در برابر سرما بود در همین راستا پس از گذشت مدتی بشر از پشم حیوانات برای خود پوششی را تهیه کرد و به اولین پوشش برای محافظت دست یافت. ب

عد ها افراد دریافتند که با گره زدن همین الاف ها به صورت تار و پود می توانند زیر انداز هایی را برای خود تهیه کنند و به دنبال آن و پیشرفت در طرز تفکر انسان ها ، آنها توانستند اولین فرش های دستبافت را بافت کنند .

فرش کاشان از ابتدا نیز جزء بهترین و با کیفیت ترین فرش های دستباف جهان بوده است . هم چنین در سراسر ایران در زمره فرش دستباف ، فرش کاشان و فرش تبریز جزء بهترین های فرش دستباف هستند . مشخصه فرش دستباف این است که دارای تار و پود باشد ، پرز داشته باشد ، پرزها دور تارها گره خورده باشد . برای خرید فرش حتما به این موارد توجه داشته باشید .

یکی از مواردی که باید متذکر شد که فرش های ماشینی نسبت به دستبافت دارای طرح های متنوع تری می باشند و چون در شانه های هفتصد و هزار و هزارو دویست بافت می شوند و همچنین دارای قیمت مناسب تری نسبت به دستبافت هستند برای همین استقبال بیشتری به فرش های ماشینی میشود.

لازم به توضیح می باشد که برخی از فرش های ماشینی که به فرش های هزار و دویست شانه می باشد و تعداد رنگهای آن ده رنگ می باشد شباهت زیادی به فرش های دستبافت دارد زیرا این نوع فرش ها بسیار ریز بافت هستند

 

چگونگی خرید فرش ماشینی

برای خرید یک فرش ماشینی باید به بعضی نکات دقت کنید . مثلا اگر برای جهیزیه فرش ماشینی تهیه میکنید باید دقت کنید که طرح های به روز را انتخاب کنید و یا اگر دارید فرش برای اتاق کودک انتخاب میکنید باید از فرش های ماشینی پرز بلند استفاده کنید .

شما با مراجعه به سایت کارخانه فرش کاشان به آدرس www.bfarsh.com میتوانید همه طرح ها و مدل های موجود را ببینید و به راحتی خرید انترنیت کنید و یا میتوانید با مراجعه به فروشگاه ما به آدرس : تهران – تهرانپارس – انتهای خیابان 196 شرقی – بعد از چهار راه شفیعی مکرم – پلاک 78 فروشگاه فرش کاشان به صورت حضوری خرید کنید.

همچنین شما عزیزان میتوانید با مراجعه به آدرس @bfarsh در تلگرام وارد کانال ما شوید و تمامی طرح ها و قیمت ها را در آنجا ببینید

همینطور می توانید با مراجعه به آدرس بالا از طرح های برتر سال نیز دیدن فرمایید

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *