فرش کوروش

هماهنگ کردن دکور منزل با فرش

هماهنگ کردن دکور منزل با فرش

 

امروز هماهنگ کردن اجزای نمایشی خانه مانند پرده و مبلمان و فرش در خانه يکي از خواسته ها و دغده های اساسي ماست. براي زیبایی بیشتر محیط منزل باید دقت فراوانی به طرح و رنگ اجزای اصلی منزل مانند فرش کرد و لازم است توجه خاصی را به موارد مذکور کرد .

انتخاب پرده و مبلمان مناسب با فرشی با طرح شلوغ

 

به طور حتم فرش با طرح شلوغ نظر بیننده را بلافاصله به خود جلب میکند، بنابراین نبايد براي پرده و مبلمان هم از رنگ هاي شاد و طرح هاي پر استفاده کرد. پیشنهاد ما این است که برای طرح های شلوغ ، برای مبلمان و پرده خود از رنگ هاي آرام و ملایمی مثل کرم، سوسني، کالباسي، سفيد، بژ، طوسي روشن و … بهره برد. به عنوان مثال براي فرشی با زمینه سرمه ای تيره مي توانید از طرح کرم و يا سفيد براي مبلمان و ديوارها استفاده کرد بنابراین براي پرده هم پیشنهاد میشود از حرير ترکيبي سفيد با رگه هاي سرمه ای خيلي روشن و در صورت کرم رنگ بودن مبلمان و ديوار از پرده ايي نسکافه اي ساده استفاده کرد.

 

هماهنگ کردن طرح های فرش با مبلمان و پرده

هماهنگ کردن فرش های دارای طرح ساده با مبلمان و پرده

 

فرش هاي با طرح های ساده به دو دسته تقسیم میشوند. اول فرش مدرن مثل فرش شگي و فرش ترک يا فرش هاي با نقشه ي مدرن و دسته ي دوم فرش سنتي با طرح خلوت مانند برخي از فرش هاي دستبافت طرح قشقايي يا ترکمن و يا فرش دستبافت و فرش ماشيني کم گل و خلوت مي باشند.

 

طرح های فرش های مدرن از تضاد رنگی بهتری استفاده شده است و در بعضی از فرش هاي جديد ترک که از رنگ ملايم و روشن به صورت گل برجسته استفاده شده است که براي هر کدام از طرح ها مي توان مبلمان و پرده با رنگهای شاد به همراه طیف ضعیفی از رنگه های فرش هماهنگ کرد

به طور مثال براي فرش آبی فیروزه ای با رگه هاي زرد مذکور می توانید مبلماني که دارای دو رنگ است و بدنه ی مبل دارای رنگ ليمويي روشن استفاده شده است و رنگ پارچه استفاده شده روی مبل رنگ سبز فسفري يا آبي آسماني هستند، مناسب است.

همچنين ديوارها و پرده مي توانند به ترتيب طوسي روشن و آبي آسماني يا سفيد و ليمويي باشند. در اين شرایط  میتوانید از گوناگونی رنگ برای مبلمان ها استفاده کنید که مستلزم دقت بالایی است. براي فرش هاي هزار و دویست شانه با رنگ روشن که سراسر فرش رنگ هاي ملايم و روشني دارد پیشنهاد میشود مبل خود را دو رنگ یا تک رنگ با رنگ اصلی تیره انتخاب کنید. در صورت تیره بودن رنگ مبل، ديوار با رنگ روشن يا يک ديوار يک طرف منزل تيره تر از بقيه ي ديوار که متناسب با رنگ غالب مبلمان باشد زيباتر است و در صورت تيره رنگ بودن مبلمان، پرده ي روشن مناسب تر است. معمولا چنين فرش هايي دست را براي انتخاب باز مي گذارند و در اين صورت تناسب رنگ فرش با ديوار و مبلمان مهم است. پرده هم با توجه به سليقه مي تواند تيره رنگ يا طرح دار و يا ساده ي تک رنگ باشد.

 

اما برای دسته دوم که دارای طرح های خلوت و حالت سنتی دارند دو امکان وجود دارد ، حالت اول به این صورت است که فرش دارای زمینه تند یا تیره داشته باشد که انتخاب مبل و پرده و حتی رنگ دیوار به صورت حالت اول که در ابتدای همین مقاله توضیح دادیم می باشد و اگر طرح فرش خلوت و داراي رنگ هاي روشن باشد مانند پاسخ قسمت دوم فرش هاي جديد طرح خلوت و برجسته ي ترک با رنگ هاي ملايم روشن عمل مي شود.

نوعی ديگر از فرش هاي جدید و مدرن بافت شده است به صورت ترکيب فرش و پوست طبيعي که در اين حالت هم مي توان براي انتخاب مبلمان و پرده مانند فرش هاي مدرن ديگر عمل کرد.

در انتها براي هماهنگ کردن مبلمان و پرده با فرش از لحاظ ترکیب رنگ و طرح پیشنهاد میشود هنگامی از تضاد رنگي استفاده شود که فرش دارای طرح خلوتي باشد.و همچنين مبلمان دارای طرح استيل با فرش هاي مدرن با رنگ بندي شاد جور در نمي آيد. بهتر است براي چنين مبلماني از فرش داراي طرح سنتي استفاده شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *