فرش کوروش

جدیدترین فرش سال 1402 فرش طوسی افشان

فرش افشان طوسی

فرش طوسی در بیشتر مواقع به‌خوبی با سایر اجزای دکوراسیون هماهنگ می‌شود و همین عامل دلیلی است برای اینکه بسیاری از افراد در زمان خرید، رنگ طوسی را ترجیح می‌دهند.

طرح و رنگ فرش‌های ماشینی یا دستبافت تاثیر زیادی در طراحی منازل دارد و در اغلب موارد پیش می‌آید که افراد برای هماهنگی سایر وسایل خانه مانند مبلمان و پرده، به رنگ زمینه فرش‌های خود توجه می‌کنند.

از همین رو یک رنگ خنثی معمولا بیشترین هماهنگی را در خانه ایجاد می‌کند و از طرفی می‌تواند بر ایجاد محیطی آرامش‌بخش تاثیرگذار باشد، پس با ما همراه باشید تا مزایای این مدل را بررسی کنیم.

فرش طوسی ماشینی یا دستبافت؟

این رنگ معمولا مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد اما ممکن است با توجه به اینکه قیمت مدل‌های دستبافت در مقایسه با ماشینی بالاتر است امکان خرید برای تعداد زیادی از مردم وجود نداشته باشد.

از همین رو اغلب افراد ترجیح می‌دهند یکی از فرش‌های ماشینی به رنگ طوسی را انتخاب کنند که از نظر قیمت در سطح مناسبی باشد و از سوی دیگر نیز تنوع در طرح و رنگ آنها، قدرت انتخاب بیشتری به خریداران می‌دهد.

انواع فرش طوسی کدام است؟

اگر بخواهیم با توجه به طیف رنگ طوسی انواع این محصول را در دسته‌های مختلفی قرار دهیم باید به مواردی همچون فیلی، نقره‌ای، خاکستری روشن، طوسی سربی و دودی اشاره کرد.

در ضمن معمولا در بافت این نوع فرش نیز از ترکیب چند رنگ در کنار هم استفاده می‌شود که پرطرفدارترین مدل‌ها مربوط به ترکیب طوسی سفید و طوسی مشکی است.

برای اینکه متناسب با طرح و نوع بافت فرش‌های طوسی آنها را در گروه‌بندی مشخصی قرار دهیم که شما بتوانید در هنگام خرید انتخاب بهتری داشته باشید بهتر است به مواردی همچون وینتیج، کلاسیک، فانتزی و مدرن اشاره کرد.

مزایای انتخاب فرش طوسی

براساس مطالعات روانشناسی رنگ‌ها، طوسی می‌تواند نشان‌دهنده آرامش، خنثی‌بودن محیط و اعتماد به نفس بالا باشد و این موارد باعث می‌شود تا فرش‌هایی با این طیف رنگی مورد استقبال افراد قرار بگیرد. از جمله مزایای که می‌توان برای این مدل در نظر گرفت شامل موارد زیر است:

  • هماهنگی با دیگر رنگ‌ها: خنثی‌بودن فرش طوسی، دلیل اصلی برای ایجاد هماهنگی بیشتر با سایر اجزای دکوراسیون است.
  • امکان به‌کارگیری در تمام فضاها: امکان استفاده از این طیف رنگی برای تمامی بخش‌های خانه از اتاق نشیمن گرفته تا آشپزخانه و اتاق خواب، وجود دارد.
  • عمق‌بخشیدن به محیط: باید این را در نظر بگیرید که طیف رنگ طوسی قادر است تا عمق و حجم بالایی را برای محیط خانه شما ایجاد کند و از این طریق باعث می‌شود که فضا بزرگ‌‌تر به‌نظر برسد.
  • تنوع بالا در طرح: در زمانی که قصد خرید فرش‌هایی به رنگ طوسی را داشته باشید بدون شک با طرح‌ها و نقش‌های متنوعی از این محصول مواجه می‌شوید که هر کدام از آنها ظرافت و زیبایی خاص خود را دارند که یکی از نمونه‌های پرطرفدار فرش 1200 شانه گل برجسته است.

چه رنگ‌هایی را می‌توان با فرش طوسی ست کرد؟

برای آن دسته از افرادی که به فرش‌های طوسی علاقه دارند استفاده از یک ترکیب رنگ زیبا می‌تواند مانع از یکنواختی فضای خانه شود و از طرفی در حفظ زیبایی دکوراسیون نیز نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند.

برای انتخاب رنگ مبلمانی که به‌خوبی در کنار فرش‌های طوسی جلوه زیبایی به خانه شما ببخشد می‌توانید از مدل‌هایی با رنگ کرم، سبز، سفید یا آبی استفاده کنید.

در ضمن اگر تمامی وسایل اصلی مانند فرش، مبلمان و پرده را با تناژ رنگ طوسی انتخاب می‌کنید، بهتر است با کمک اکسسوری‌های مختلف گرما و انژی بیشتری به محیط بدهید.

در همین راستا استفاده از لوازم دکوراتیو با رنگ‌هایی همچون  زرد، سرخابی، صورتی، قرمز و نارنجی این امکان را به شما می‌دهد تا فضایی جذاب و دوست‌داشتنی را ایجاد کنید.

علاوه‌بر فرش‌های طوسی که از نظر رنگ طرفداران زیادی دارد، مدل دیگری که این روزها مورد توجه متقاضیان قرار می‌گیرد فرش افشان جدید است که طرح بسیار زیبایی دارد و در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

طرح افشان چیست؟

یکی از نقش‌های سنتی و بسیار زیبایی که برای بافت فرش‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد با نام افشان معروف است که از مجموعه گل‌ها، غنچه‌ها، برگ‌ها و دیگر نقوش به‌صورت پراکنده بهره می‌برد.

 

یکی از نقش‌های سنتی و بسیار زیبایی که برای بافت فرش‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد با نام افشان معروف است که از مجموعه گل‌ها، غنچه‌ها، برگ‌ها و دیگر نقوش به‌صورت پراکنده بهره می‌برد.

تنوع بین نقش‌های فرش افشان می‌تواند ظاهری خاص و منحصربه‌فرد به آن ببخشد که البته تمامی آنها ارتباط و پیوستگی خوبی با هم دارند و نداشتن ترنج را هم می‌توان یکی از مشخصه‌های آن دانست.

مزایای فرش افشان

هر کدام از نقوش افشان حالتی زیبا و جذاب دارند که با وجود پیوستگی، این‌طور به‌نظر می‌رسد که طراح از زمان شروع به کشیدن طرح تا انتهای کار دست خود را از روی کاغذ برنمی‌دارد.

از طرفی تنوع در طرح و رنگ می‌تواند یکی دیگر از مزایای این مدل در نظر گرفته شود که در این بین طرح افشان با زمینه‌ای طوسی معمولا با استقبال خوبی مواجه می‌شود. در ضمن نداشتن ترنج و لچک امکان هماهنگی با دکوراسیون را به‌خوبی فراهم می‌کند.

قیمت فرش طوسی و افشان به چه عواملی بستگی دارد؟

باید این را در نظر داشته باشید که فرش افشان طوسی جزء مدل‌های پرطرفدار به‌شمار می‌روند و قیمت این فرش‌ها نیز امکان دارد تحت تاثیر عوامل مختلفی دچار تغییر شود.

از همین رو باید در نظر داشته باشید که قیمت فرش معمولا با توجه به معیارهایی همچون بافت، کیفیت، تراکم و شانه، طرح، ابعاد و جنس مواد اولیه تعیین می‌شود.

بر همین اساس می‌توان انتظار داشت که قیمت فرش 12 متری با طرح افشان و به رنگ طوسی که با بهترین جنس نخ تولید شده باشد، در مقایسه با نمونه‌های دیگر در سطح بالاتری قرار بگیرد.

خرید مستقیم انواع فرش افشان و طوسی از کارخانه فرش کوروش

اگر می‌خواهید برای خانه خود یکی از مدل‌های طوسی یا طرح افشان با تنوع رنگی بالا را خریداری کنید، کارخانه فرش کوروش بهترین کیفیت و قیمت را به شما عرضه می‌کند.

با توجه به اینکه شما به‌صورت مستقیم خرید فرش را از کاخانه انجام می‌دهید، با حذف واسطه‌ها در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید. در ضمن انواع مدل‌هایفرش وینتیج، کلاسیک و مدرن در این مجموعه عرضه می‌شود.

جمع‌بندی

جدیدترین فرش سال 1402 را میتوان فرش طوسی در نظر گرفت که طرح افشان یکی از مدل‌های پرطرفدار ان به‌شمار می‌رود که به‌دلیل داشتن مزایای بسیار زیادی همچون زیبایی، امکان هماهنگی با سایر اجزای دکوراسیون، تنوع بالای طرح و برخی موارد دیگر مورد استقبال خریداران قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید فرش طوسی را با طرح‌های مختلفی خریداری کنید که مدل افشان یکی از نمونه‌های بسیار زیبا محسوب می‌شود، به‌منظور خرید مستقیم از کارخانه نیز بهتر است سری به سایت فرش کوروش بزنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۱ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

نوشته های مرتبط

2 فکر در مورد “ جدیدترین فرش سال 1402 فرش طوسی افشان

  1. ناسر گفت:

    کلا فرشاتون خیلی قشنگه افشان که جای خودشو داره

  2. مرادی گفت:

    فرش افشان قدمت خیلی زیادی داره حتی در فیلم های قدیمی این نکته وجود دارد .
    طرح های فرش افشان رو دیدم و از این زیبای لذت بردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *