فرش کوروش, مقالات فرش

چیدمان مبل روی فرش 12 متری

چیدمان مبل بر روی فرش 12 متری

ممکن است شما شیک‌ترین و گران‌ترین مبلمان یا فرش 12 متری را خریداری کرده اما بعداز چیدمان وسایل در منزل به این فکر کنید که دکوراسیون جدید به‌هیچ‌وجه مورد پسندتان نیست.

دلیلی که باعث می‌شود تا قراردادن وسایل خانه در کنار یکدیگر ظاهر زیبایی نداشته باشد، این است که معمولا بسیاری از افراد توجهی به نحوه چیدمان و تناسب بین مبلمان و فرش ندارند.

نحوه قرارگیری مبلمان و فرش 12 متری در محیط

چیدمان فرش 12 متری

چیدمان فرش 12 متری

امکان دارد برخی از افراد بر این باور باشند که خرید وسایل شیک و گران‌قیمت در نهایت خانه آن‌ها را زیباتر می‌کند اما باید گفت که این باور اشتباه بوده و چیزی که به شما در این زمینه کمک می‌کند ایجاد هماهنگی بین اجزا است.

بر همین اساس برای قراردادن مبلمان در کنار فرش‌های 12 متری حالت‌های مختلفی مد نظر قرار می‌گیرد که به زیبایی هرچه بیشتر خانه کمک می‌کند و مانع از هدرفت هزینه شما می‌شود. مهم‌ترین موارد را در ادامه بررسی می‌کنیم.

تمام پایه های مبلمان روی فرش قرار می گیرد

اگر با خرید فرش‌های 12 متری کف سالن پذیرایی شما به‌طور کامل پوشیده می‌شود، چاره‌ای به جز انتخاب این مدل ندارید و باید مبلمان را به‌طوری قرار دهید که همه پایه‌ها روی فرش باشند.

در این حالت به‌طور معمول میز در قسمت وسط قرار می‌گیرد، ازسوی‌دیگر باید بدانید که انتخاب این سبک می‌تواند فضا را کمی کوچک‌تر از حالت معمول نشان دهد. البته دررابطه‌با سالن‌های بزرگ این روش خیلی پیشنهاد نمی‌شود چراکه فضای باز بیشتری را به‌وجود می‌آورد که بلااستفاده است.

پایه های جلویی مبلمان روی فرش باشد

در چنین حالتی فرش شما به‌عنوان یک عنصر مرکزی عمل می‌کند به این صورت که 2 پایه جلویی مبلمان روی فرش 12 متری قرار می‌گیرد و پایه‌های عقبی روی زمین هستند که در نهایت ظاهری چشم‌نواز و زیبا را به‌وجود می‌آورد.

نکته مهم در این زمینه، توجه به فاصله مناسب بین پایه‌ها و فرش است که باید چیزی در حدود 20 تا 30 سانتی‌متر برای آن در نظر بگیرید تا چیدمان شما به‌صورت اصولی باشد.

تعدادی از پایه های مبلمان روی فرش قرار می گیرد

 

مبل بر روی 12 متری

مبل بر روی 12 متری

برای اجرای این سبک از چیدمان مبلمان، هیچ‌گونه تقارنی به چشم نمی‌خورد و معمولا 2 پایه جلویی تعدادی از صندلی‌ها روی فرش قرار می‌گیرد اما بقیه هیچ تماسی با فرش ندارند.

در واقع این حالت یک سبک مدرن و جدید به‌شمار می‌رود که قاعده یا قانون خاصی را برای شما ارائه نمی‌دهد و تنها نحوه پهن‌کردن فرش در محیط حائز اهمیت است، درحالی‌که می‌توانید مبلمان را مطابق با سلیقه خود به‌گونه‌ای زیبا در محیط بچینید.

مبلمان روی فرش 12 متری قرار ندارد

از دیگر قوانینی که طراحان برای چیدمان مبلمان و فرش مورد توجه قرار می‌دهند این است که معمولا فاصله‌ای بین 20 تا 45 سانتی‌متری از محل قرارگیری مبلمان تا منطقه‌ای که فرش را پهن کرده‌اید در نظر گرفته می‌شود.

استفاده از چندین فرش

در سالن‌های بزرگ و مستطیلی امکان دارد که از چندین فرش با ابعاد 12 متری استفاده شود که در این صورت باید توجه کنید که پایه‌های مبل نباید روی 2 فرشی که در کنار هم پهن شده‌اند قرار بگیرید.

بهترین کار در چنین حالتی این است که فاصله معینی را بین فرش‌ها ایجاد کرده و محیط را به چند بخش مختلف تقسیم کنید که یک ناحیه خاص، تنها به قرارگیری مبلمان اختصاص دارد.

به این مسئله توجه کنید که شما معمولا هزینه زیادی را درازای خرید فرش 12 متری می‌پردازید و درصورتی‌که توجهی به قواعد کلی برای چیدمان منزل خود نداشته باشید، متوجه می‌شوید که پول شما به هدر می‌رود.

نکات مهم برای چیدمان مبلمان کنار فرش با ابعاد 12 متری

زمانی که درباره اصول چیدمان مبلمان روی فرش‌های 12 متری صحبت می‌شود منظور این است که آن‌ها را به‌گونه‌ای در کنار هم قرار دهید که علاوه‌بر استفاده حداکثری از فرش، بتوانید دکوراسیون زیبایی نیز داشته باشید.

بر همین اساس برای اینکه فضای شما نامرتب، شلوغ یا خلوت به‌نظر نرسد بهترین کار این است که توجه کافی به نحوه چیدمان این وسایل داشته باشید تا تعادل خوبی در محیط برقرار شود. برخی از این نکات عبارت‌اند از:

  • فرش 12 متری نباید کل فضا را پوشش دهد.
  • درصورتی‌که از چندین فرش در کنار هم استفاده می‌کنید برای اینکه رنگ آن‌ها به‌خوبی مشخص شود باید تمام فرش‌ها جهت خاب یکسانی داشته باشند.
  • فرش را در قسمت مرکزی محیط قرار دهید به‌صورتی که از دیوار فاصله داشته باشد.
  • فاصله بین فرش تا دیوار باید بین 20 تا 30 سانتی‌متر و در محیط‌های خیلی بزرگ نهایت تا 150 سانتی‌متر باشد.

به تناسب طرح و رنگ فرش 12 متری با مبلمان توجه کنید

به همان اندازه که نحوه قرارگیری مبلمان در کنار فرش اهمیت دارد تناسب بین رنگ و طرح این وسایل نیز مسئله مهمی است که برای داشتن بهترین دکوراسیون در خانه باید آن را مورد توجه قرار دهید.

استفاده از فرش طوسی جدید که در طرح‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید رنگ مبلمان خود را راحت‌تر با آن هماهنگ کنید، چراکه طوسی در دسته رنگ‌های خنثی قرار می‌گیرد.

درصورتی‌که مبلمان شما طرح‌دار باشد نیز بهترین کار این است که نقشه فرش خود را ساده‌تر در نظر بگیرید تا از شلوغ‌شدن فضا و برهم‌خوردن نظم در محیط جلوگیری کند.

قیمت فرش های 12 متری چطور تعیین می شود؟

عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند روی قیمت فرش 12 متری ماشینی  تاثیر بگذارد که باید در هنگام خرید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید تا براساس بودجه خود، بهترین فرش را خریداری کنید.

یکی از مهم‌ترین موارد مربوط به شانه است که تعداد گره‌ها در واحد عرضی را نشان می‌دهد و بر همین اساس می‌توان انتظار داشت که فرش ماشینی 1200 شانه قیمت بالاتری داشته باشد.

ازسوی‌دیگر طرح مورد نظر شما، جنس مواد اولیه، تراکم و رنگ‌بندی نیز در نهایت قیمت فرش ماشینی را تعیین می‌کند که برای دسترسی به هزینه اقتصادی بهتر است با خرید مستقیم از کارخانه، واسطه‌ها را حدف کنید.

جمع‌بندی

استفاده از فرش 12 متری در خانه باید به‌گونه‌ای باشد که شما بتوانید چیدمان مناسبی را برای مبلمان ایجاد کنید تا زیبایی بیشتری به محیط خود ببخشید که برای این منظور توجه به اصول دکوراسیون اهمیت زیادی دارد.

معمولا از چند روش مختلف برای این کار استفاده می‌شود که در برخی از موارد، مبلمان به‌طور کامل روی فرش قرار می‌گیرد یا اینکه تنها 2 پایه جلویی را با فاصله مناسبی روی آن می‌گذارند و در نهایت نیز ممکن است مبلمان با فاصله بیشتر و بدون هیچ تماسی با فرش چیده شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *