فرش کوروش, مقالات فرش

فرش 6متری بخریم یا 12 متری

فرش 6متری بخریم یا 12 متری

قیمت فرش وابستگی زیادی به ابعاد آن دارد و می‌توان اندازه‌های استانداردی مانند 6، 9 و 12 متری را در بازار مشاهده کرد که امکان دارد برای برخی از افراد انتخاب بین آن‌ها کمی چالش‌برانگیز باشد.

هرچند اندازه فرش باید با ابعاد محیط تناسب داشته باشد اما شاید برخی از خریداران به این فکر کنند که استفاده از 2 تخته فرش 6 متری در مقایسه با یک مدل 12 متری بهتر و به‌صرفه‌تر است یا اینکه کسانی باشند که ابعاد 12 متری را ترجیح دهند، پس در ادامه با ما همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

ویژگی های فرش 12 متری

نمای پهن شده فرش 12 متری در پذیرایی

نمای پهن شده فرش 12 متری در پذیرایی

در میان ابعاد استانداری که برای فرش در نظر گرفته می‌شود، فرش 12 متری بزرگ‌ترین اندازه را به خود اختصاص می‌دهد که همیشه طرفداران زیادی دارد و بافت آن به‌صورت 3 در 4 متر است.

در نظر داشته باشید که معمولا در هنگام بررسی قیمت فرش، متوجه خواهید شد که این مدل بالاترین هزینه را برای خریداران به‌دنبال دارد که باید گفت به‌طور کلی قیمت فرش 12 متری براساس تراکم، شانه، رنگ و طرح بافته‌شده نیز متفاوت است.

اطلاعاتی درباره فرش 6 متری که باید بدانید

فرش 6متری بخریم یا 12 متری

فرش 6متری بخریم یا 12 متری

ازآنجایی‌که در سال‌های اخیر بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که تمامی کف خانه را با استفاده از فرش پوشش ندهند، فرش‌هایی با ابعاد کوچک‌تر از 12 متر نیز توانسته‌اند جایگاه خود را در میان خریداران پیدا کنند.

فرش 6 متری که به‌صورت مستطیل و در اندازه 2 در 3 متر بافته می‌شود، انتخاب مناسبی برای خانه‌های مدرن و امروزی است و برای بسیاری از افرادی که دوست دارند تا اطراف فرش با دیوارها و مبلمان فاصله بیشتری داشته باشد، این اندازه را انتخاب می‌کنند.

البته به این نکته دقت کنید که قیمت فرش 6 متری نیز متناسب با معیارهایی همچون جنس مواد اولیه، طرحی که برای بافت مد نظر قرار می‌گیرد و همچنین تراکم و شانه دچار تغییر می‌شود.

برخی از افراد بر این باور هستند که به‌جای پرداخت هزینه خرید یک فرش 12 متری، انتخاب 2 تخته فرش 6 متری می‌تواند برای آن‌ها به‌صرفه‌تر باشد که برای اطمینان از این بابت، باید طرح‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.

اندازه فرش را چطور انتخاب کنیم؟

به‌منظور تعیین ابعاد فرش باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید که به شما این امکان را می‌دهد تا تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری داشته باشید و بعداز پهن‌کردن فرش در خانه از تماشای آن لذت ببرید.

به نوع کاربرد فرش و مساحت محیط توجه کنید

به این نکته توجه داشته باشید که مهم‌ترین عامل در تعیین ابعاد مناسب فرش، این بوده که مساحت مورد نظر شما تا چه اندازه‌ای است و قصد دارید تا فرش را در کدام بخش خانه قرار دهید.

ازاین‌رو در کنار توجه به قیمت فرش باید به این نکته دقت کنید که معمولا فرش‌های 12 متری برای سالن پذیرایی با وسعت زیاد، انتخاب بهتری هستند و ظاهر زیباتری را به‌وجود می‌آورند.

این درحالی است که برای استفاده از فرش در آشپزخانه، اتاق‌خواب، راهرو و سالن خانه‌های آپارتمانی با مساحت پایین استفاده از فرش 6 متری انتخاب بهتری به‌نظر می‌رسد و تناسب بیشتری با محیط دارد.

انتخاب فرش با ابعاد مناسب اهمیت زیادی در دکوراسیون خانه شما دارد به‌طوری که باید قبل‌از هر اقدامی محیط مورد نظر خود را اندازه‌گیری کنید و برای خرید فرش به‌دنبال مدلی باشید که حدود 25 تا 45 سانتی‌متر با این ابعاد اختلاف داشته باشد.

البته باید گفت یکی دیگر از ابعاد استانداردی که به بازار عرضه می‌شود مدل‌های 9 متری است که درصورت نیاز، می‌توانید با پرداخت قیمت فرش 9 متری، محصولی را خریدارای کنید که تناسب بهتری با مساحت فضای شما داشته باشد.

رنگ فرش را برای انتخاب اندازه مناسب در نظر بگیرید

درصورتی‌که رنگ روشنی را برای فرش انتخاب کنید خانه شما بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد پس اگر سالن پذیرایی مساحتی بیشتر از 20 متر دارد انتخاب مدل‌های 12 متری با رنگ‌بندی روشن مناسب‌تر است.

ازسوی‌دیگر اگر ترجیح می‌دهید که سالن خود را با فرش کوچک‌تر مفروش کنید باز هم لازم است که به تناسب مساحت و رنگ توجه داشته باشید و درصورتی‌که اندازه محیط کم‌تر از 20 متر باشد می‌توانید فرش 6 متری با رنگ روشن را در نظر بگیرید.

رنگ‌بندی تا حدودی روی قیمت فرش نیز تاثیر می‌گذارد پس سعی کنید انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید. در میان مدل‌هایی که به بازار عرضه می‌شود یکی از بهترین گزینه‌ها که امکان ایجاد هماهنگی خوبی با تمامی المان‌های محیط دارد، فرش طوسی بوده که در اندازه‌های 12 و 6 متری موجود است.

اهمیت طرح فرش در انتخاب ابعاد

فرش 6متری در پذیرایی

فرش 6متری در پذیرایی

طرح‌هایی با نقش‌ونگارهای زیاد که دارای ترنج میانی هستند هر چقدر اندازه کوچک‌تری داشته باشند جلوه خانه شما را تغییر می‌دهند و باعث می‌شوند که فضای مورد نظر شلوغ‌تر و بسته‌تر به‌نظر برسد.

در کنار تمامی مواردی که برای انتخاب، بین فرش‌های 12 و 6 متری در نظر می‌گیرید باید به طرح مورد نظر خود نیز توجه داشته باشید که علاوه‌بر تعیین قیمت فرش می‌تواند زیبایی خانه شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

با توجه به این مسئله می‌توان گفت یکی از بهترین طرح‌هایی که می‌توانید برای فرش‌هایی با ابعاد مختلف مد نظر قرار دهید فرش افشان است که به‌دلیل نداشتن ترنج مرکزی، از شلوغ‌شدن خانه شما جلوگیری می‌کند و جلوه‌ای چشم‌نواز به آن می‌بخشد.

وضعیت سکونت و جابه جایی فرش

درصورتی‌که مستاجر هستید و در هر دوره زمانی نیاز به جابه‌جایی لوازم خانگی خود دارید، بدون شک ترجیح می‌دهید که فرش‌هایی با وزن مناسب را انتخاب کنید که راحت‌تر بتوانید آن‌ها را به خانه جدید انتقال دهید. در چنین مواقعی خرید فرش‌های 6 متری گزینه بهتری به‌نظر می‌رسد.

درضمن با توجه به اینکه از چه نوع نخی برای بافت فرش‌های 12 متری استفاده شود معمولا وزن آن‌ها نیز متغیر است که دراین‌بین مدل‌های اکریلیک در مقایسه با پلی‌استر از کیفیت بالاتر و وزن کم‌تری برخوردار هستند.

بودجه لازم برای خرید فرش

قیمت فرش براساس معیارهای متنوعی ازسوی کارخانه‌های تولیدکننده و فروشندگان اعلام می‌شود که یکی از آن‌ها ابعاد است پس شما باید با بررسی و مقایسه هزینه هرکدام از اندازه‌های 12 یا 6 متری نسبت به خرید این محصول اقدام کنید.

گالری فرش 6متری

جمع‌بندی فرش 6متری بخریم یا 12 متری

زمانی که به‌دنبال بررسی قیمت فرش هستید معمولا یکی از مشخصه‌هایی که باید مد نظر قرار دهید ابعاد این محصول است که به‌صورت استاندارد در اندازه‌های 6، 9 و 12 متری به بازار عرضه می‌شود.

برای اینکه بتوانید بین مدل‌های 6 و 12 متری گزینه مناسب‌تری را انتخاب کنید باید چندین مسئله مهم را مد نظر قرار دهید که شامل مساحت محیط، طرح و رنگ فرش، بودجه و امکان جابه‌جایی فرش است.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *