مقالات فرش

فرش کلاسیک بهتر است یا مدرن؟

فرش کلاسیک بهتر است یا مدرن؟

مدرن؟ یا کلاسیک؟ انتخاب شما در عرصه طراحی داخلی، کدام‌ دکوراسیون هست ؟ می‌دانید که یکی از اجزای مهم در یک دکورسازی شیک، قالی‌ها هستند. حال این‌که سبک کلاسیک آن‌ها دارای نقش‌ونگارهای سنتی و سبک مدرن آن، طراحی و الگوهای نوآورانه و معاصر را نمایان می‌کند.

فرش‌ کلاسیک و مدرن، 2 دسته اصلی قالی‌ها هستند. نوع کلاسیک، قدمت بالایی دارد و گذر زمان چیزی از محبوبیت آن‌ها کم نکرده است و در عوض، فرش مدرن با این‌که قدمت چندانی ندارند ولی با مدرنیته‌شدن سبک زندگی جوامع، به‌سرعت مورد توجه واقع شدند. شما کدام‌یک از آن‌ها را بیشتر می‌پسندید؟ اگر در انتخاب این کالا دچار تردید هستید، با ما همراه باشید تا از مزایای هرکدام برایتان بگوییم.

فرش مدرن بهتر است یا کلاسیک؟

انتخاب شما از میان فرش‌های مدرن و کلاسیک، کاملا به سلیقه شما و نوع دکورتان بستگی دارد. همان‌طور که می‌دانید طرح و نقش فرش‌های کلاسیک که اغلب دارای طبیعت، گل‌ها، حیوانات و الحاق‌های هنری هستند، از گذشته و تاریخ الهام گرفته است. زیبایی بصری و جذابیت‌های تمام‌ناشدنی این کالا در تنوع گوناگون، به منزل شما بافتی لطیف و مجلل می‌بخشد و دکوری به ارمغان می‌آورد که از دیدن آن سیر نمی‌شوید.

فرش‌های مدرن که از طراحی‌های نوآورانه الهام می‌گیرند، دارای طرح‌های هندسی، خطوط آبستره و اشکال انتزاعی هستند که گاه درعین سادگی، جلوه‌ای شکیل و دلنشین به محیط می‌بخشند. این قالی‌ها انعطاف‌پذیری بالایی دارند و در هر اندازه و طرحی که بخواهید، قابل سفارش هستند. حالا دیگر انتخاب با شماست. فرش کلاسیک یا مدرن؟

از مزایای دکوراسیون مدرن بخوانید

از مزایای دکوراسیون مدرن بخوانید

از مزایای دکوراسیون مدرن بخوانید

اگر چیدمان محیط شما به سبک مدرن و معاصر است، به‌دنبال فرش‌هایی با طراحی انتزاعی باشید. این قالی‌ها در الگوهای متنوع، به‌شکلی خلاقانه بافته شده‌اند و تقریبا با تمامی سلیقه‌ها تناسب دارند. طیف رنگی جذاب، پویا و زنده این فرش‌ها، بر احساس و انرژی درون فضا به‌طور مستقیم اثر می‌گذارند و جلب‌توجه می‌کند. از طراحی‌های آبستره گرفته تا کنتراست‌های چشم‌نواز، ظاهری معنادار به فرش‌های نوین مدرن می‌بخشند.

یکی دیگر از مزایای بارز این فرش‌ها، تنوع فراوان آن‌‌ها در اندازه، اشکال و طراحی‌های گوناگون مستطیل، مربع، دایره و حتی فرم‌های غیرمعمول است. شما براساس نیاز و محیطی که در آن زندگی می‌کنید، می‌توانید این کالا را با ابعاد دل‌خواه خود سفارش دهید. فرش‌های مدرن، قابلیت تطبیق با نیازهای مختلف انسانی را دارند و قادرند دکوراسیونی شخصی و متنوع برای افراد به ارمغان بیاورند.

آخرین ویژگی برجسته فرش‌های مدرن، تعرفه مقرون‌به‌صرفه آن‌هاست. با این‌که در تولید چنین کالاهایی از تجهیزات و تکنولوژي‌های پیشرفته و جدیدترین مواد اولیه باکیفیت استفاده می‌شود ولی بااین‌حال، به‌دلیل نداشتن پیچیدگی و تجلل قالی‌های کلاسیک، شما می‌توانید آن‌ها را با نرخ کم‌تری بخرید. اگر باور نمی‌کنید، به بازار بروید و با مقایسه قیمت فرش ماشینی 12 متری کلاسیک و مدرن و یک حساب سرانگشتی، متوجه تفاوت‌ها بشوید.

از مزایای فرش در دکوراسیون کلاسیک

از مزایای فرش در دکوراسیون کلاسیک

از مزایای فرش در دکوراسیون کلاسیک

فرش‌های کلاسیک ماشینی هم در طرح‌ و نقش، دست کمی از دست‌بافت ندارند. طرح‌های اصیل قالی‌های دست‌بافت، امروز به کمک دستگاه‌ها در قالب قالی‌های ماشینی روی کار می‌آید تا سبک و سیاق سنتی را همچنان در منازل حفظ کند. بنابراین، فکر نکنید که شیوه ماشینی طرح‌های کلاسیک، کیفیت چندانی ندارند. آن‌ها بافته‌شده از مرغوب‌ترین الیاف آکریلیک هیت‌ست‌شده هستند و طول عمر خوبی خواهند داشت.

فرش‌های کلاسیک هم مانند فرش مدرن، هر روز در تنوع بالایی به بازار عرضه می‌شوند. همین ویژگی، کمک می‌کند شما در انتخاب این کالا، سلیقه‌تان را در نظر بگیرید و در نهایت، محصولی را انتخاب کنید که ضمن تناسب با سبک شخصیتی شما، بازتابی از زیبایی و جذابیت‌ هم باشند.

فرش‌های کلاسیک امروز با مدل‌هایی که شما در گذشته با آن‌ها مواجه شدید، تفاوت زیادی دارند. در بافت کالاهای امروزی، تکنیک‌های خاصی به‌کار گرفته می‌شود که میزان پرزدهی را به صفر می‌رسانند، به بافت آن، لطافت و نرمی بیشتری می‌دهند و باعث می‌شوند که فرش‌ها دیگر جاذب رطوبت نباشند

تفاوت فرش کلاسیک و مدرن در چیست؟

در انتخاب یا تغییر دکوراسیون، احتمالا در خرید قالی سردرگم شده‌اید و نمی‌توانید تشخیص دهید که کدام‌یک از آن‌ها در منزل شما به‌شکل زیباتری خودنمایی می‌کند. اگر سخت‌پسند باشید، ممکن است نه یک فرش کاملا کلاسیک را بپسندید و نه فرشی که سراسر مدرن باشد.

خبر خوبی که برایتان داریم، این است که با ورود سبک‌های جدید فرش‌ به بازار، شما شاهد تلفیق کلاسیک و مدرنیته با یکدیگر هستید. این ترکیب می‌تواند رنگ مدرن با نقش‌ونگارهای سنتی باشد یا بالعکس. به‌طور مثال، یک فرش طوسی با طرح‌های شلوغ و درهم‌پیچیده کلاسیک، می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای دکوراسیون‌های مختلف باشد.

همچنین یک فرش ۱۲۰۰ شانه، احتمالا دارای طرح‌های کلاسیک است اما سبک برجسته گل‌ها، به‌خصوص اگر روی رنگ‌های خنثی یا رنگ‌های جدیدی مانند لاکی اجرا شده باشند، ترکیب دیگری از سبک قدیم و امروزی را مهمان منزل‌تان می‌کنند.

فرش‌های ترکیبی، همان کالاهایی هستند که با دیدن آن‌ها، خیلی سخت می‌توانید تشخیص دهید که از کدام سبک پیروی می‌کنند. مثلا فرش لاکی جدید در مدل‌های وینتیج، دارای رنگی جدید و بافتی مدرن هستند ولی ممکن است شما نقش ونگارهای قدیمی و کمی سنتی در آن‌ها ببینید. این ترکیب محشر، در واقع مزایای قالی‌های مدرن و کلاسیک را با هم به منزل‌تان می‌دهند و جلوه خاصی که دارند، مناسب سخت‌پسندان است.

خرید فرش مدرن و کلاسیک از کارخانه کوروش کاشان

کاشان دارای 1200 کارخانه و شرکت‌های تولیدی فرش است. این فضای رقابتی، باعث شد هریک از تولیدکنندگان، تلاش خود را برای ارائه کالاهای زیباتر و باکیفیت‌تر افزایش دهد تا به‌واسطه فروش بیشتر، سود کلانی کسب کند و چهره مطرح‌تری از برند خود در ذهن مشتری بسازند.

در شهرک صنعتی کاشان کارخانه فرش کوروش، یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای جهانی به‌حساب می‌آید که با عرضه به‌روزترین کالاها با مرغوب‌ترین کیفیت‌ها، مشتریان زیادی را از اقصی‌نقاط دنیا، جذب کرده است. شما با هر سلیقه و خواسته‌ای، محال است به این کارخانه یا نمایشگاه آن در تهران مراجعه کنید و دست خالی برگردید. دکوراسیون شما به زیبایی فرش‌های کوروش اختیاج دارد.

جمع‌بندی در تفاوت فرش مدرن و کلاسیک

باتوجه به سلیقه و چیدمانی که هر فردی برای دکوراسیون منزل خود در نظر می‌گیرد، انتخاب بین فرش مدرن و کلاسیک اهمیت زیادی دارد. بدیهی است که همه افراد از طراحی داخلی منزل خود، انتظار آرامش و زیبایی دارند تا بتوانند حس خوبی را در آن تجربه کنند. حالا این خواسته می‌تواند با یک فرش ارزان مدرن برآورده شود یا یک قالی گران‌قیمت و مجلل کلاسیک.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *