فرش کوروش

فرش ماشینی در دکوراسیون مدرن

فرش ماشینی در دکوراسیون مدرن

شما درمورد فرش مدرن چه می‌دانید؟ به‌نظر می‌رسد که خرید چنین قالی‌هایی، انتخابی مناسب برای کسانی باشد که طرفدار سبک مینیمالیست هستند و دوست دارند پیام سادگی و مدرن‌بودن را از چیدمان دکوراسیون خود دریافت کنند. در واقع زمانی که ما از فرش‌ها صحبت می‌کنیم، شاید خیلی از شما طرح‌ و نقش‌های پیچیده‌ و با جزئیات ریز را به‌خاطر بیاورید؛ درحالی‌که قالی‌های مدرن، فاقد این ویژگی هستند.

هر روز که می‌گذرد، سبک‌های مدرن و مینیمالیسم، طرفداران بیشتری می‌یابد. کوچک‌‌شدن فضای بسیاری از خانه‌ها، موجب شد افراد به سادگی و رنگ‌های روشن روی بیاورند و بدین‌ترتیب، دکوراسیون مدرن شکل گرفت. اما آنچه که همچنان در دکوراسیون‌های امروزی دیده می‌شود، فرش‌ها هستند. گویا کسی نمی‌تواند از زیبایی این کالا به‌راحتی بگذرد.

فرشی جدید، برای دکوراسیونی مدرن

فرش در دکوراسیون مدرن

فرش در دکوراسیون مدرن

سبک مدرن و مینیمالیسم، به زبانی عامیانه یعنی ساده‌گرایی، دوری از خطاهای بصری و جزئيات و تجملات کلاسیک. زمانی که شما تصمیم می‌گیرید به‌روزتر زندگی کنید و این موضوع را حتی در دکوراسیون منزل‌تان هم نمایش دهید، در واقع خواستار چیدمانی مدرن هستید.

در این شرایط، شما سعی می‌کنید فضای منزل را به سادگی‌های بیشتری مزین و رنگ‌های خنثی را در فضا غالب کنید. بدین منظور، عناصر اصلی یک دکوراسیون مانند فرش‌ها را نباید از یاد ببرید چراکه آن‌ها مهم‌ترین نقطه جلب‌توجه هستند و نمایانگر این‌که خانه شما از چه حال‌وهوایی برخوردار است؟

نکاتی که قبل از خرید یک فرش و دکورسازی با آن باید بدانید

با خواندن این تیتر، سوالاتی مطرح می‌شود، اعم از این‌که آیا چنین قطعه دکوری را برای زیباترکردن فضا می‌خواهید؟ یا پیشگیری از سُرخوردن؟ قرار است فرش شما در منطقه‌ای پررفت‌وآمد استفاده شود؟ آیا کودک یا حیوان خانگی دارید؟ که اگر این‌چنین است، شاید بهتر باشد فکر خرید فرش‌ دست‌بافت را از سر بیرون کنید.

می‌بینید که خرید فرش به این سادگی‌ها هم نیست و شاخص‌های زیادی پشت آن وجود دارد که شما را وادار می‌کنید با تحلیل‌های بیشتری گام بردارید و هوشمندانه اقدام کنید؛ حتی اگر قصد شما، خرید فرش مدرن و ساده برای دکوراسیون‌تان باشد. به نکاتی که در ادامه بیان کرده‌ایم، دقت کنید.

جایگاه فرش‌های مدرن در اتاق نشیمن

 

در همه دکوراسیون‌ها به‌خصوص مدرن، به ابعاد باید خیلی دقت کنید. قانون کلی که برای پوشاندن کف‌ خانه با کف‌پوش‌ها وجود دارد، این است که فرش‌ها باید بیشتر اشیای درون اتاق را در خود جای دهند و به‌عنوان یک اتصال‌دهنده عمل کنند. اگر در اتاق نشیمن شما، صندلی، مبلمان و کمد وجود دارد، باید پایه‌های جلویی روی فرش و پشت آن‌ها، فضای خالی باشد.

جایگاه فرش  در اتاق نهارخوری

A photo of the decoration of the room with a dining table with a modern carpet spread under itمیز نهارخوری شما، مرجعی است که به‌واسطه آن، اندازه فرش تعیین می‌شود. اگر میزتان دایره‌ای‌شکل است، فرش باید حداقل 24 اینچ از اطراف میز فاصله داشته باشد تا صندلی‌ها، کاملا روی آن قرار بگیرند.

جایگاه فرش‌های جدید در اتاق خواب

شما برای دکورسازی مدرن اتاق خواب، 2 راه‌حل دارید. یا 2 فرش کوچک در اطراف تخت خود پهن کنید یا یک فرش با ابعاد مناسب بخرید. به‌طور مثال، اگر اتاق شما بزرگ است، قالی بزرگی بخرید که تمام قسمت‌های زیر تخت، کمد و سایر عناصر قرار بگیرد و اگر متراژ کوچک‌تری در اختیار دارید، قالی شما باید یک‌سوم پایه تخت را بپوشاند.

به تناسب طرح فرش  با فضای دکوراسیون توجه کنید

یک فرش ارزان مدرن هم می‌تواند مانند فرش‌های مجلل کلاسیک تنوع زیادی داشته باشد. آن‌ها در رنگ‌بندی‌های مختلف و درجه‌بندی‌های گوناگونی ازلحاظ شلوغی نقش‌ونگار وجود دارند و انتخاب شما به سلیقه و فضایی که در اختیار دارید، وابسته است.

شما می‌توانید یک فرش جدید مدرن را در طرح‌های مختلف دایره‌‌وار، چهارخانه، راه‌راه و طرح‌های آبرنگی بیابید که هریک از آن‌ها به‌نوعی، اثری هنری برای تزئین منزل شما هستند. اگر خانه‌ای کوچک و نقلی در اختیار دارید، فرش‌ها را تا جایی که می‌توانید در رنگ‌های روشن بخرید. این موضوع در نورپردازی منزل و بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا قطعا موثر است.

خلاصه بگوییم؛ اگر می‌خواهید یک سادگی دلنشین و طراحی برجسته‌ای را در دکوراسیون منزل‌تان اعمال کنید، به هماهنگی فرش‌ها چه ازلحاظ شکل هندسی (مستطیل، مربع، دایره) و چه ازلحاظ نقش‌ونگار و رنگ توجه داشته باشید تا چیدمان‌تان حرفه‌ای باشد.

معرفی چند سبک مختلف از فرش ماشینی که هر دکوراسیون امروزی به آن ها احتیاج دارد

فرش‌های ایرانی، علی‌رغم قدمت چندساله‌ای که دارند، هنوز هم زیبایی، شکوه و اصالت خود را حفظ کرده‌اند و رنگ‌ولعابی امروزی به خود گرفته‌اند تا با سلیقه مدرن‌پسندان هماهنگ شوند. شاید تصور شما و خیلی از افراد دیگر بر این باشد که فرش‌، مناسب خانه‌هایی با سبک و سیاق سنتی است و با ایده‌های امروزی، تضاد دارد ولی واقعیت این است که همین تضاد، به‌خودی‌خود، جلوه‌ای جذاب به محیط می‌بخشد.

  • فرش طوسی وینتیج:‌ سبک وینتیج، حس‌وحالی از وجود فرش‌های دست‌بافت را منتقل می‌کنند. در واقع آن‌ها توسط تجهیزات و دستگاه‌ها بافته می‌شوند و در نهایت، ساییدگی‌هایی روی آن‌ها صورت می‌گیرد تا کهنگی کف‌پوش‌های نفیس دست‌بافت را به خود بگیرند. سبک وینتیج، تنوع بالایی دارد و حضور آن در دکوراسیون‌های مدرن، به‌قدری جذاب است که از آن با نام فرش عروس هم یاد می‌شود.
  • فرش شگی: فرش‌های مدرن شگی یا پرزبلند، ساخته‌شده از الیاف‌ آکریلیک، پلی‌استر، پلی‌پروپیلن و پشم هستند که به‌کارگیری آن‌ها در تمام فضاها مطلوب است. این فرش‌ها در مدل‌های تک‌رنگ، 3بعدی و معمولی در بازار وجود دارند که به تناسب فضا استفاده می‌شوند.
  • فرش فریز: این فرش‌ها، شباهت زیادی به گلیم‌های سنتی دارند و دارای بافتی متراکم و بدون پرز هستند که آن‌ها را در برابر سایش و کوبیده‌شدن مقاوم کرده است.
  • فرش شنل:‌ وجود گل‌های برجسته، یکی از شاخص‌های فرش شنل است. آن‌ها از لطافت و ظرافت بالایی برخوردار هستند و پاک‌سازی لکه‌های ایجادشده روی آن‌ها، به‌سادگی انجام می‌شود.
  • فرش فانتزی: فرش‌های فانتزی، دارای نقش‌ونگارهای هندسی یا تصاویر و اشکال غیرواقعی هستند که با رنگ‌های خنثی آمیخته شده‌اند و مناسب‌ترین انتخاب برای نمایش مدرنیته‌بودن دکوراسیون محسوب می‌شوند.

جمع‌بندی

خرید فرش مدرن، امروز یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که طرفدار سادگی و مدرنیته هستند و نیاز به کف‌پوشی دارند که با فضای کلی منزل در تناسب باشد. همان‌طور که دکوراسیون مدرن جزئيات پیچیده‌ای ندارد و از طرح‌ها و چیدمان ساده بهره می‌برد، عناصر موجود در آن که یکی از مهم‌ترین آن‌ها فرش‌ها هستند هم، باید از چنین قاعده‌ای پیروی کنند.یکی از مزیت های فرشهای مدرن مناسب بودن قیمت فرش هست که میتوان برترین مزیت ان دانست .

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *