مقالات فرش

فرش در دکوراسیون نئوکلاسیک

فرش در دکوراسیون نئوکلاسیک

شاید زمانی که برای خرید فرش جدید به بازار می‌روید، زیبایی کالاهای زیادی توجه‌تان را جلب کند ولی شما همچنان در جست‌وجوی سبک خاصی باشید که حتی نام آن را هم دقیقا نمی‌دانید. بگذارید راهنمایی‌تان کنیم. احتمالا شما از تجلل و شلوغی بیش از حد قالی‌های سنتی خوش‌تان نمی‌آید و ازطرف‌دیگر، سادگی کف‌پوش‌های مدرن را نمی‌پسندید و به‌دنبال چیزی که میان این 2 سبک باشد، هستید.

ما فرش نئوکلاسیک را پیشنهاد می‌دهیم؛ سبکی که احتمالا خیلی‌ها با آن بیگانه هستند! در این فرش‌ها، شکوه و زیبایی سنت با سادگی و آرامش مدرنیته گره خورده است. به‌عبارتی ساده‌تر، آن‌ها نه به اندازه قالی‌های سنتی پرنقش‌ونگارند و نه مانند قالی‌های مدرن، ساده و بدون طرح هستند. بگویید آیا می‌توانید شکل‌وشمایل آن را در ذهن‌تان ترسیم کنید؟ اگر نه، همراه ما باشید که دراین‌باره، حرف‌های زیادی داریم.

یک فرش جدید و متعادل برای دکوراسیون نئوکلاسیک پذیرایی شما

اجازه دهید برای تعریف دکوراسیون نئوکلاسیک، یک شروع تاریخی داشته باشیم. در واقع پیدایش این فرش‌ها به قرن 18 میلادی باز می‌گردد. در آن دوره، هنرمندان و فیلسوفان با تصمیمی که مبنی بر ایجاد تغییر و تحول صنعت دکوراسیون گرفتند، سبک جدیدی را اختراع کردند که به‌سمت تفکر عقلانی و اعتدال منعطف بود.

طراحی دکوراسیون نئوکلاسیک در پذیرایی منزل که بیشتر از هر نقطه دیگری به چشم می‌آید، به‌گونه‌ای است که تزئینات بیش از حد، جای خود را به طرح‌های کم‌رنگ‌تری داد و عناصر سنتی و کلاسیک با سبک مدرن و معاصر، آمیخته شدند. شما شاهد فضایی هستید که حالت مجللی دارد اما اگر کمی دقت کنید، می‌بینید که وسایل آن جزئيات چندان پیچیده‌ای ندارند.

فرش‌های نئوکلاسیک هم همین ویژگی را دارند. جنس، ظرافت و تزئینات آن به‌گونه‌ای است که هم جلوه‌ای مدرن به نگاه شما منتقل می‌کنند و هم رگه‌هایی از سنت را دارند. حالا جلوتر برویم و با این مسئله بیشتر آشنا شوید.

رنگ های مورد استفاده در سبک نئوکلاسیک فرش جدید

حتما خیلی از شما بارها فرش نئوکلاسیک طوسی یا کرم را در صفحات مجازی، فروشگاه یا محیط‌هایی که به آن‌ها رفت‌وآمد داشته‌اید، دیده‌اید ولی با سبک آن آشنایی نداشتید. آن‌ها رنگ‌هایی روشن و خنثی به سبک مدرن دارند که ترنج یا لچکی در وسط آن خودنمایی می‌کند و به قالی، حال‌وهوایی سنتی بخشیده‌اند.

بااین‌حال، تنوع در این زمینه به‌شدت بالاست. خواه شما به قصد خرید یک فرش نئوکلاسیک کرم به بازار بروید و خواه هدف‌تان انتخاب رنگ‌های دیگری مانند سرمه‌ای، فیلی یا حتی فسفری باشد. شما آزادید که باتوجه به رنگ غالب فضا و عناصر دکوراسیون، پالت مناسبی را برای خرید فرش در نظر بگیرید.

 

فرش مهدیس 1200 شانه

فرش مهدیس 1200 شانه

تنوع طرح در فرش جدید نئوکلاسیک

اگر جزء سخت‌پسندان هستید، طرح فرش‌های نئوکلاسیک قطعا می‌تواند برآورنده خواسته شما از یک دکور جذاب باشد. این فرش‌ها نه طرح‌ و نقش شلوغی دارند که موجب خستگی ذهن شوند و نه آن‌قدر ساده هستند که فضا را بی‌روح جلوه دهند. پس چه تصوری می‌توان از این کالاها در ذهن پروراند؟

شاید دیده باشید که فرش‌های سنتی، دارای ترنج مرکزی و مقدار زیادی نقش‌ونگار و حاشیه هستند. اما در فرش‌های نئوکلاسیک، حاشیه و ترنج سر جای خود هستند اما سایر بخش‌ها تماما خالی می‌مانند یا با رنگ‌های ابروبادی، به‌شکلی مدرن پر می‌شوند.

فرش پارمیس طوسی

فرش پارمیس طوسی

اگر سلیقه‌تان دقیقا همین است، حالا دیگر می‌توانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید. پس اگر به‌دنبال فرشی خاص و شیک هستید، خواسته‌تان را در سبک نئوکلاسیک جست‌وجو کنید. برخی قالی‌های این سبک، دارای طرح کهنه‌نماشده‌ای هستند که به آن‌ها فرش وینتیج نئوکلاسیک می‌گوییم. آن‌ها نیز جلایی درخشان و جذاب دارند.

در دکوراسیون سازی با فرش جدید نئوکلاسیک، از حضور مبلمان هم غافل نشوید

فرش جدید نئوکلاسیک با مبلمان کرم

فرش جدید نئوکلاسیک با مبلمان کرم

 

دکوراسیون نئوکلاسیک با مبلمان کرم

دکوراسیون نئوکلاسیک با مبلمان کرم

این‌که فرش‌ها مهم‌ترین عنصر داخلی منزل و نمایانگر سبک حاکم بر فضا هستند، درست ولی این عناصر، تمام آن چیزی نیستند که شما برای دکورسازی باید حواس‌تان را بر آن‌ها متمرکز کنید. حضور مبلمان در کنار فرش‌ها، یک مسئله مهم دیگر است که نباید فراموش شود.

مبل‌های نئوکلاسیک از خانواده سبک مجلل سنتی ریشه گرفته‌اند ولی معیارهای راحتی شما را هنگام نشستن، در خود جای داده‌اند. آن‌ها ظاهر چندان مجللی ندارند و براساس خطوط مستقیم و فرم‌های مستطیل‌شکل طراحی می‌شوند. تزئینات به‌کاررفته در آن‌ها کم‌تر است اما همچنان شکوه و زیبایی خاصی به فضا می‌دهند.

حالا سوال اینجاست که فرش مناسب مبل نئوکلاسیک باید چگونه باشد؟ مسلم است که فرش‌های شما هم باید هم‌رده سبک مبلمان باشد و اگر رنگ‌ها و طرح‌های مکمل را هم انتخاب کنید، شور و هیجان بیشتری به محیط می‌بخشید.

در دکوراسیون سازی با فرش جدید نئوکلاسیک، پرده ها را هم در نظر بگیرید

دکوراسیون سازی با فرش جدید نئوکلاسیک

دکوراسیون سازی با فرش جدید نئوکلاسیک

پرده‌ها لباس‌های پنجره خانه‌تان هستند که نمای فضای داخلی را کامل می‌کنند. هماهنگی آن با سبک دکوراسیون و سایر عناصر اهمیت شایانی دارد. به همین دلیل، انتخاب مناسب آن، چالش مهمی برای اغلب افراد است.

زمانی که شما سبک نئوکلاسیک را برای طراحی معماری داخلی منزل‌تان برگزیده‌اید، به‌جز فرش‌ها، باید عناصر مهمی مانند پرده‌ها هم متناسب با انتخاب شما باشند. بدین‌ منظور، پرده‌های خود را ساده و شیک بردارید.

اگر نور خوبی در منزل شما جریان دارد، پرده‌های مخمل ساده، فضایی شیک و منحصربه‌‌فرد خلق می‌کنند. در واقع، جنس این پارچه به سبک کلاسیک و سنتی نزدیک است و سادگی آن به سبک مدرن. اگر نورپردازی منزل‌تان ضعیف است، پرده‌های حریر ساده یا با نقش‌ونگارهای خلوت، توصیه بهتری هستند.

کارخانه کوروش کاشان، یک مقصد عالی برای خرید فرش جدید نئوکلاسیک

فرش‌ها همیشه در فرهنگ ایرانی، از جایگاه ارزشمندی برخوردار بودند. شاید به‌ همین دلیل باشد که ما هر روز شاهد روی‌کارآمدن مدل‌های مختلف این کالا در بازار هستیم که هریک از آن‌ها با سبک‌های به‌خصوص خود، پیام‌رسان مفهومی خاص هستند. دراین‌بین، همه شما با شهرت و محبوبیت فرش‌های تولیدی کاشان آشنایی دارید و می‌دانید که کارخانه‌های این شهرک صنعتی، تبحر بالایی در تولید این کالا دارند.

یکی از همین تولیدکننده‌ها، کارخانه فرش کوروش کاشان بوده که کیفیت بافت، دوام فرش و ماندگاری ثابت رنگ‌ها در قالی‌های تولیدی آن، زبانزد خاص و عام است. کارخانه کوروش، همان مقصدی است که شما می‌توانید به‌روزترین قالی‌ها را در هر سبکی که ترند بازار است، بیابید.

جمع‌بندی

فرش جدید نئوکلاسیک می‌تواند برقرارکننده اعتدال در دکوراسیون منزل شما باشد. نه آن‌قدر شلوغ که سایر عناصر را ببلعد و نه آن‌قدر ساده که روح را از فضای منزل بدزدد. با دکورسازی کلاسیک، می‌توانید شکوه و تجللی دلنشین که با راحتی و آرامش تلفیق یافته است، تجربه کنید و از بودن در چنین محیطی نهایت لذت را ببرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *